Martin i Makowiecki wygrywają wyścig kwalifikacyjny GT1 na Ordos

To nie był zbyt udany występ dla debiutującego Ho-Pin Tunga
03.09.1112:48
Paweł Zając
3510wyświetlenia

Załoga Marc VDS, Maxime Martin i Frederic Makowiecki, obroniła pierwsze pole startowe i zwyciężyła w wyścigu kwalifikacyjnym Mistrzostw Świata GT1 na chińskim torze Ordos.

Duet Forda prowadził od startu do mety. Jadący na pierwszej zmianie Makowiecki wyrobił odpowiednią przewagę nad drugim Nissanem ekipy JRM przed obowiązkowym zjazdem do boksu. Po zmianie kierowców Westbrook próbował gonić lidera, jednak nie udało mu się zbliżyć do Martina na mniej niż sekundę.

Jamie Campbell-Walter i David Brabham zobaczyli flagę w szachownice jako trzeci, po starcie z piątego pola. Zanosiło się, że drugi Nissan ekipy Sumo Power zajmie czwartą pozycję, jednak szarżujący Aston Martin ekipy Hexis wydarł ją Nickowi Catsburgowi na przedostatnim okrążeniu.

Szóste miejsce zajęli Marc Basseng i Markus Winkelhock. Niemiecka załoga startowała z trzeciego pola, jednak przez cały wyścig miała wyraźne problemy i musiała skupiać się bardziej na bronieniu pozycji, niż na atakowaniu innych rywali. Nie mniej, ostatnie punktowane miejsce w wyścigu kwalifikacyjnym zbliża ich odrobinę do liderów klasyfikacji generalnej - Lucasa Luhra i Michaela Krumma, gdyż niemiecki duet Nissana zakończył zmagania na 12 pozycji.

Wyścig nie był zbyt dobry dla debiutującego Ho-Pin Tunga. Tester Renault nie wsiadł nawet do samochodu, gdyż jego partner odpadł na drugim okrążeniu, po tym jak jego Corvetta straciła cały przód. Problemy nie ominęły również Tomasa Enge i Alexa Mullera. Załoga Astona wywalczyła szóste pole startowe, jednak ostatecznie ruszała z pit lane, przez wymianę silnika, która nie została ukończona w regulaminowym czasie. Dodatkowo czesko-niemiecki duet stracił sześć okrążeń do lidera z powodu poważnych problemów w pit stopie.

Aktualizacja: Markus Winkelhock i Marc Basseng zostali wykluczeni z wyników wyścigu kwalifikacyjnego z powodu niezgodności ich samochodu z regulaminem. Niemiecka załoga wystartuje do wyścigu głównego z końca stawki.


Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Frederic Makowiecki (41)Ford GT361h00m57,5348
1Maxime Martin (41)Ford GT361h00m57,5348
2Peter Dumbreck (22)Nissan GT-R36+0:01,7256
2Richard Westbrook (22)Nissan GT-R36+0:01,7256
3Jamie Campbell-Walter (21)Nissan GT-R36+0:28,8074
3David Brabham (21)Nissan GT-R36+0:28,8074
4Clivio Piccione (3)Aston Martin DB936+0:39,7683
4Stef Dusseldorp (3)Aston Martin DB936+0:39,7683
5Enrique Bernoldi (20)Nissan GT-R36+0:43,2742
5Nick Catsburg (20)Nissan GT-R36+0:43,2742
6Nicky Pastorelli (37)Lamborghini Murcielago R-SV36+0:49,1821
6Dominik Schwager (37)Lamborghini Murcielago R-SV36+0:49,1821
7Stefan Mucke (8)Aston Martin DB936+0:49,817
7Darren Turner (8)Aston Martin DB936+0:49,817
8Andrea Piccini (4)Aston Martin DB936+0:50,048
8Christian Hohenadel (4)Aston Martin DB936+0:50,048
9Christoffer Nygaard (9)Ford GT36+0:58,341
9Jonathan Hirschi (9)Ford GT36+0:58,341
10Marc Hennerici (40)Ford GT36+1:04,180
10Bas Leinders (40)Ford GT36+1:04,180
11Lucas Luhr (23)Nissan GT-R36+1:15,794
11Michael Krumm (23)Nissan GT-R36+1:15,794
12Benjamin Leuenberger (47)Lamborghini Murcielago R-SV35+1 okr.
12Manuel Lauck (47)Lamborghini Murcielago R-SV35+1 okr.
13Yann Clairay (10)Ford GT35+1 okr.
13Antoine Leclerc (10)Ford GT35+1 okr.
14Jonathan Kennard (48)Lamborghini Murcielago R-SV33+3 okr.
14Christopher Bruck (48)Lamborghini Murcielago R-SV33+3 okr.
Niesklasyfikowani
15Sergio Jimenez (12)Chevrolet Corvette Z0632
15Michael Rossi (12)Chevrolet Corvette Z0632
16Tomas Enge (7)Aston Martin DB930
16Alex Müller (7)Aston Martin DB930
17Ho-Pin Tung (11)Chevrolet Corvette Z062
17Jeroen Den Boer (11)Chevrolet Corvette Z062
Zdyskwalifikowani
18Markus Winkelhock (38)Lamborghini Murcielago R-SV36
18Marc Basseng (38)Lamborghini Murcielago R-SV36

KOMENTARZE

3
p33ro
03.09.2011 08:46
Ło Winkelhock, pamiętam jak prowadził wyścig Gp Europy 2007 :D
Adakar
03.09.2011 01:18
... to jednak Ford GT potrafi coś wygrać ...
Dante
03.09.2011 11:45
@bigos95- To jest prawdziwy niefart... McLaren ze swoim angelowskim "niefartem" może się schować ;) .