W sezonie 2012 Ferrari będzie miało zawieszenie na wzór Red Bulla

Tak twierdzi włoska prasa dodając, iż w ostatnich wyścigach sezonu odbęda się testy nowych części.
14.09.1110:58
Nataniel Piórkowski
2985wyświetlenia

Plotki głoszą, że w sezonie 2012 Ferrari będzie dysponowało zawieszeniem stworzonym na wzór tego z bolidów Red Bulla.

Twierdzi tak jeden z dziennikarzy Corriere dello Sport dodając, że regulaminowo pomniejszony model nowego bolidu jest już testowany w tunelu aerodynamicznym w siedzibie zespołu w Maranello. W tegorocznym 150° Italia, Ferrari wykorzystało standardową koncepcję zawieszenia typu push-rod, a nie pull-rod, którą stosuje Red Bull.

W obliczu niezadowalających rezultatów tego sezonu, w Maranello wszystko zostało postawione pod znakiem zapytania. Koncepcja pull-rod pozwoli na niższy i mniejszy tył bolidu, ale pojawi się dopiero w przyszłym sezonie. W ciągu ostatnich sześciu tegorocznych Grand Prix, nawet podczas wyścigów zostaną przetestowane części mechaniczne i aerodynamiczne na sezon 2012 - donosi włoska gazeta.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

26
dragoneak
16.09.2011 05:00
Nie mówię, że to komplety zbieg okoliczności. Na pewno w każdym z tych sukcesów był jakiś wpływ Neweya, ale bez przesady. Sukces Red Bulla to są jego ludzie. To ludzie, którzy tyrają ciężko w fabrykach przez cały rok zbudowali tak potężny samochód. W samochodzie Red Bulla zapewne nie ma żadnego elementu, który zostałby zaprojektowany przez Adriana Neweya. To nie jego rola. On nie jest ojcem sukcesu a jedynie jego elementem.
NEO86
16.09.2011 03:11
@Adakar Nie mówię że sukcesy zespołów w których pracował Adrian to zbieg okoliczności ale przypisywanie sukcesu tylko Newey'owi to kompletna porażka. Wiele osób pracuje na ten sukces a nie tylko Adrian
Adakar
16.09.2011 11:49
@dragoneak @NEO86 W takim razie ... wychodzicie z założenia, że sukcesy zespołów w których jedną z głównych ról odgrywał Adrian na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat to KOMPLETNY zbieg okoliczności ??? Williams - tytuł Mclaren - tytuł Red Bull - tytuł ... GIVE ME A BREAK
Till21
15.09.2011 08:22
dragoneak-interesuję się od lat techniką taktyką oraz F1 jeden od wielu lat ,i piszę poprostu co myślę.
NEO86
15.09.2011 03:05
@dragoneak Popieram
dragoneak
15.09.2011 10:59
Poza tym zapominajcie o bardzo ważnej rzeczy. Siła Red Bulla to jest cały sztab a nie osoba Neweya. Jak dla mnie Adrian Newey jest najbardziej przecenioną osobą w całej Formule 1. Irytuje mnie gadka w stylu jakim to genialny konstruktorem jest Adrian Newey. W zespole pracuje około 500 inżynierów i konstruktorów. Są to jedni z najlepszych specjalistów na świecie. To oni konstruują bolid wyścigowy. To im można zawdzięczać osiągi. Newey ? On tylko zarządza nimi czasem rzucając jakimiś pomysłami. Oczywiście, szacun dla niego, że potrafił ich zebrać, odbudować infrastrukturę i zarządzać tak dużą grupą specjalistów. Lecz nie wmawiajcie ludziom, że to Newey skonstruował bolid na tej swojej desce kreślarskiej.
NEO86
15.09.2011 10:06
Ferrari co rusz zapowiada agresywną strategię i wiele zmiana na 2012. Jeżeli im się to uda to będzie bardzo ciekawie
dragoneak
14.09.2011 09:09
@Till21 A co Ty jesteś mechanik w Red Bullu ? Miałeś dostęp do projektu wszystkich części Red Bulla i konkurencji, że tak oceniasz ?
jpslotus72
14.09.2011 08:16
Ferrari będzie też dysponowało Vettelem... kiedy RBR zamieni go na "nowszy model"... :)
Till21
14.09.2011 06:50
W bolidzie Red Bull nie tylko zawieszenie jest najllepsze na tle konkurencji,każdy nawet najmniejszy element jest poprostu najlepszy na obecne warunki i przepisy w F1.Obecny samochód Redbulla i jego przewaga nad konkurencją przypomina mi trochę Ferrari F2004 które było genijalną konstrukcją oczywiście połączoną z Genijalnym kierowcą ...i cociekawe nie projektował go Adrian Newey .Kibice którzy oglądają F1 nie tylko 0d 2006 roku wiedzą do czego zmierzam i jak to jest w tym pięknym sporcie .Pozdrawiam I tak nawiasem mówiąc przydał by się na serwisie wyprzedź mnie opis zawieszenia Pull-rod,pusch-rod oraz ich porównanie jeżeli to oczywiście możliwe:)
Adakar
14.09.2011 05:50
@Kamikadze2000 a nawet jeśli będzie równie dobra co orginał ... to będzie to już zeszłoroczny orginał ;-) @renegade ... i tak jest od 2008 roku
Kamikadze2000
14.09.2011 05:31
@iceman94 - na pewno nie była lepsza od pierwowzoru z McL. @kabans - w najgorszym położeniu jest McL. Na Silve odstawali od Ferrari oraz RBR.
jawi1990
14.09.2011 02:54
@Marcin Janczar tez o tym pomyslalem
kabans
14.09.2011 02:30
za rok nie będzie dmuchania więc nie wiadomo jak będzie z red bullem.
Iceman94
14.09.2011 02:26
@Kamikadze2000 tak? a jak było z "podróbką" kanału F w Renault?
Kamikadze2000
14.09.2011 01:48
Podróbka nigdy nie będzie lepsza od oryginału... ;]
akkim
14.09.2011 01:21
Gdyby sukcesy Red Bulla TYLKO w zawieszeniu, doszliby do tego raczej w oka mgnieniu, lecz na pewno tajemnica nie tylko w tej sprawie, się będę przyglądał w kot i mysz zabawie.
IceMan11
14.09.2011 12:45
@dragoneak Ale RBR jest jedynym z bolidów, który wygrywa, więc to RBR kopiują. Taki już ten świat :) PS. Ależ agresywność. Żeby czasem nie przeszarżowali :D
dragoneak
14.09.2011 11:31
Pull-rody są stosowane od dawien dawna w wielu bolid dlaczego więc informacja, że będzie to zawieszenie na wzór Red Bulla ? Force-India także stosowało pull-rody więc można by napisać, że będzie to zawieszenie na wzór FI. Nie wspominając o tym, że już w 70 latach Brabham jeździł na pullrodach.
marla
14.09.2011 10:01
@Adakar Dokładnie to samo pomyślałam...
renegade
14.09.2011 09:50
Oni juz pracuja i testuja czesci na sezon 2012 w starym aucie, a McLaren ciagle walczy o zwyciestwa i drugie, a zaewne i pierwsze miejsce w klasyfikacji konstruktorow. Gdy w przyszly roku pojdzie nie po ich mysli, po 2/3 sezonu beda testowac czesci na sezon 2013... i tak jest co roku.
Marcin Janczar
14.09.2011 09:47
A Newey nie jest czasem od aerodynamiki a nie od zawieszeń?
Karol24
14.09.2011 09:45
W tym sezonie kilka innych zespołów miało już zawieszenie pull-rod. Tylko Ferrari z czołówki zostało przy push-road. Nie jest powiedziane które będzie lepsze za rok przy zmianach w całej koncepcji wydechu.
francorchamps
14.09.2011 09:40
up @ Dokładnie!! Mogą kopiować genialnego Neweya, ale to Team w którym zatrudniony jest właśnie AN, będzie zawsze conajmniej o krok z przodu! i tyle...
Adakar
14.09.2011 09:37
A ja to przetłumaczę tak: Ferrari w 2012 będzie dysponowało zawieszeniem Red Bulla z 2011 roku , w tym czasie Red Bull wymyśli coś zupełnie innego.
Smola
14.09.2011 09:00
No, to lubię!