GP Singapuru: trening 3 - Webber najszybszy przed kwalifikacjami

Wyniki i opis ostatniej sesji treningowej na torze Marina Bay
24.09.1113:15
Konrad Házi
5685wyświetlenia

Najszybszym kierowcą ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do Grand Prix Singapuru okazał się Mark Webber z Red Bull Racing. Australijczyk pokonał swe najszybsze okrążenie w czasie 1:46,081 wyprzedzając nieznacznie Jensona Buttona z McLarena oraz swojego kolegę z zespołu - Sebastiana Vettela.

Tuż po tym, jak na końcu alei serwisowej zapaliło się zielone światło, na tor, w celu wykonania okrążeń instalacyjnych, wyjechali wszyscy kierowcy, po czym powrócili oni do swych garaży. Jeśli chodzi zaś o wieści z padoku, to doniesienia mówią o tym, że kierowcy McLarena korzystają dziś z nowych tylnych skrzydeł, a zespół Lotus Renault zrezygnował z dalszego wykorzystania pakietu poprawek przywiezionego na GP Singapuru, ponieważ pojawiły się problemy z przegrzewaniem się wydechu.

Początek sesji nie obył się bez drobnych kłopotów dla Bruno Senny, który przestrzelił jeden z zakrętów i musiał zawracać na poboczu, by powrócić na tor. Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia sesji na torze po raz drugi pojawił się Jerome d'Ambrosio, który był również pierwszym kierowcą, który zdecydował się na pomiarowe okrążenie. Przestrzeliwszy wcześniej ciasną szykanę w środkowym sektorze, zameldował się na mecie z czasem 2:01,917.

Na tor powracali kolejni kierowcy i już dziesięć minut później na czele plasował się Jenson Button z czasem 1:50,707. Wielu wykonywało w tym czasie dłuższe przejazdy i wszyscy korzystali przy tym z miękkich opon. W międzyczasie kolejnym kierowcom przytrafiały się również kolejne problemy - Witalij Pietrow przestrzelił pierwszy zakręt i pojechał szerokim łukiem po poboczu, Pastor Maldonado przyblokował Michaela Schumachera, a Lewis Hamilton i Felipe Massa przestrzelili ciasne zakręty i musieli zawracać na poboczach.

Kierowcy Ferrari i Red Bull Racing pojawili się na torze tuż przed półmetkiem sesji, gdy najszybszym kierowcą na torze był Jenson Button legitymujący się rezultatem 1:48,421. Wkrótce na prowadzenie wysunął się jednak Sebastian Vettel, który przejechał jedno ze swych pierwszych mierzonych okrążeń w czasie 1:47,313. Gonić go starał się Fernando Alonso, lecz bolid Ferrari nie prowadził się zbyt dobrze i Hiszpan niejednokrotnie pokonywał zakręty uślizgami, walcząc z nadsterownością.

Jako pierwsi na torze na oponach supermiękkich pojawili się dziś kierowcy Williamsa oraz Mercedes GP, co pozwoliło im przesunąć się ku górze tabeli. Michael Schumacher awansował nawet na drugie miejsce, jednak mimo wszystko tracił do Vettela, korzystającego dotychczas tylko z miękkich opon, ponad 0,7s. Pozostali kierowcy w tym czasie rozpoczęli w garażach przygotowania do ostatnich przejazdów w tej sesji i na kwadrans przed końcem na torze ruch zrobił się naprawdę niewielki.

Czołowi kierowcy powrócili na tor na mniej niż dziesięć minut przed końcem sesji - wszyscy na oponach supermiękkich. Jako pierwszy okrążenie pomiarowe przejechał Fernando Alonso, wskakując natychmiast na pierwsze miejsce z czasem 1:46,452. Hiszpanowi przytrafił się jednak drobny błąd w drugim sektorze, gdzie dotknął bandy tylnym prawym kołem. Wkrótce swoje pierwsze szybkie okrążenie podczas tego weekendu na supermiękkich oponach przejechał Jenson Button wyprzedzając natychmiast Alonso o 0,3s.

W końcówce najszybszy okazał się jednak Mark Webber, który nieznacznie poprawił czas Buttona i pozostał na czele już do samego końca. Wielu kierowców zdołało poprawić swe czasy pod sam koniec sesji. Wyraźnie poprawili się natomiast kierowcy Saubera oraz Toro Rosso, którzy przez większą część sesji zajmowali dwie ostatnie pozycje. Jedynym kierowcą, który nie zmieścił się w limicie 107% był Vitantonio Liuzzi, jednak Włoch korzystał jedynie z opon miękkich.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,7m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Mark Webber (2)Red Bull RB71:46,08115
2Jenson Button (4)McLaren MP4-261:46,1080,0270,02717
3Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:46,3450,2640,23714
4Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:46,3960,3150,05114
5Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:46,9360,8550,54020
6Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:47,8311,7500,89514
7Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:47,8371,7560,00612
8Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:48,7112,6300,87412
9Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:49,0572,9760,34615
10Adrian Sutil (14)Force India VJM041:49,3043,2230,24716
11Sergio Perez (17)Sauber C301:49,5833,5020,27917
12Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR61:49,6793,5980,09618
13Paul di Resta (15)Force India VJM041:49,8163,7350,13718
14Pastor Maldonado (12)Williams FW331:49,8513,7700,03517
15Rubens Barrichello (11)Williams FW331:50,1894,1080,33815
16Witalij Pietrow (10)Renault R311:50,2294,1480,04015
17Bruno Senna (9)Renault R311:50,5234,4420,29414
18Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:50,5474,4660,02417
19Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:52,5106,4291,96317
20Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:52,6976,6160,18719
21Daniel Ricciardo (22)HRT F1111:53,7287,6471,03117
22Jarno Trulli (21)Lotus T1281:53,8237,7420,09518
23Timo Glock (24)Virgin MVR-021:53,8297,7480,00616
24Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:55,2039,1221,37417
107% najlepszego czasu: 1:53,506

KOMENTARZE

8
michal61
24.09.2011 01:18
nikogo nie urazajac oni najprawdopodobniej wiedza najlepiej co jest najlepsze ;) trzeba czekac do quala to sie przekonamy.
Aeromis
24.09.2011 01:17
Już teraz można chyba wywnioskować, że zapowiada się piekielny wyścig z ogromną ilości zdublowanych, szykuje się sporo chaosu i nerwów, jeśli do tego dojdzie SC (tylko raz?) a może jakiś deszczyk to wyjdzie z tego... bajka jedyna w swoim rodzaju. Szykuje się nie nudny Singapur!
IceMan11
24.09.2011 01:17
Nie widzę sensu zakładać "żółtej gumy" na Q3. Jest to tor, w którym szanse na wyjazd SC są bardzo duże, więc zakładanie miękkiej na wyścig nie jest dobrym pomysłem. SC może wyjechać wszędzie, więc ci co zmienili szybciej mają w takiej sytuacji przewagę, a nawet jak wyjedzie SC to kierowcy z "czerwoną gumą" zjadą po świeże i ci z "żółtą" zostaną zrobieni w konia bo albo wymienią tak samo jak ci ze słabszą mieszanką, albo pojadą dalej na bardziej zużytych. Wychodzi na to samo. Oczywiście trafią się przypadki gdzie zmienią na żółte i akurat wyjedzie SC, ale to będą wyjątki mające farta.
Zykmaster
24.09.2011 01:11
Tak tylko że przy lekkim bolidzie na końcu wyścigu założenie superslicków dałoby ogromną przewage na nagumowanym torze... Różnice w sekundach byłyby widoczne.. :-)
marla
24.09.2011 12:52
To pewne, że wszyscy z czołówki pojadą na superslickach. Wyjazd na miękkich w Q3 IMO byłoby jak strzelenie sobie w stopę.
michal5
24.09.2011 12:50
to przeczytajcie http://www.f1wm.pl/php/news_id-23903.html na supermiekkich pojada na ogół
Kamikadze2000
24.09.2011 12:42
@Zykmaster - ale za to później nie będzie trzeba jej zakładac. Myślę, że wszyscy w Q3 użyją jednak "czerwonej" mieszanki.
Zykmaster
24.09.2011 12:32
Ciekawe czy któryś z czołowych zespołów w Q3 zdecyduje sie na przejazd na miękkiej mieszance... Supermiękka na starcie wyścigu przy obciążonych bolidach nie wytrzyma zbyt wiele widząc po tym jak szybko się zużywają przy mniej zatankowanych bolidach... Strategia jutro odegra bardzo dużą role, ale pewne też SC pomiesza szyki wszystkim i zapowiada się loteria.