Mercedes oczekuje mocnej końcówki sezonu

Ross Brawn oczekuje lepszych osiągów bolidu W02 na szybszych torach.
28.09.1115:53
Łukasz Godula
1948wyświetlenia

Mercedes GP uważa, że może przystąpić do ostatnich wyścigów sezonu bez obaw o dobrą formę, po wprowadzeniu ostatnich poprawek w bolidzie. Pomimo tego, że ekipa została pobita przez Paula di Restę z Force India w Singapurze, to najwyraźniej tor Marina Bay nie dał możliwości pokazania mocnych stron bolidu Mercedes GP.

Dlatego szef zespołu, Ross Brawn jest optymistycznie nastawiony co do nadchodzących obiektów, które cechują się szybkimi zakrętami, włączając w to Japonię i Koreę, które powinny odpowiadać bolidowi W02, po tym jak został ostatnio wyposażony w poprawki aerodynamiczne. Nie nazwałbym tego dużą zmianą. Mimo to wydaje się być dobra powiedział Brawn, którego ekipa chce ukończyć sezon na czwartej pozycji w klasyfikacji konstruktorów.

Może nie wygląda na to, że nasza pozycja uległa zmianie, jednak jeśli przypomnimy sobie Węgry, które były ostatnim torem wymagającym dużego docisku, to mieliśmy problemy. Jak na razie liczby pokazują, że poszliśmy do przodu i myślę, że zobaczymy efekty w najbliższych wyścigach, więc na razie wygląda to dobrze. Jesteśmy całkiem zadowoleni, jednak był to trudny tor, by ocenić takie rzeczy. Gdy udamy się na kolejne obiekty, to powinno być lepiej.

Pomimo tego, że poprawki nie były radykalne, to wprowadzono zmiany w wielu częściach bolidu. Mieliśmy kilka detali związanych z aerodynamiką, nadwoziem i ustawieniami - ujawnił Brawn. Nie było to nic radykalnego, po prostu usprawnienia podłogi oraz nadwozia i tego typu rzeczy.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
Kamikadze2000
29.09.2011 08:22
@Witek - no widzisz! Od zawsze twierdziłem, że Webber jest mocny w qualu. A to, że przegrywa z Vettelem jest wyłącznie dowodem tego, jak dobry jest Seba! Nie przesadzajmy z tym, że Webber ma gorszy bolid... ;]
F288GTO
28.09.2011 10:12
Ja tylko dodam, że Mika Hakkinen w 2006 roku na testach uzyskiwał czasy gorsze o 3 sek od wszystkich co tylko pokazuje jak ciężko jest wrócić po przerwie w obcowaniu z bolidem.
Witek
28.09.2011 08:07
Mam bardzo mieszane odczucia, raczej negatywne co do ich pracy, jaką już pod własnym szyldem wykonali, budując tegoroczny bolid. Szkoda było patrzeć, jak ROS czy nawet czasami MSC przebijają się do przodu, a następnie tracą w oczach pozycje. Całe zło to pakiet aero. Silnik zapewne w specyfikacji "A", najlepszy w stawce. Natomiast docisku mało, stąd często V max. jedna z najwyższych. Ciekawi mnie tylko, że ostatnio MSC ma lepsze FL w wyścigu, niż Blondynka. Mimo, że w sezonie 2006 (jako ówczesny zagorzały fan Alonso) po prostu nie trawiłem Niemca, także za wieloletnie seryjne wygrywanie i wypaczanie F1 dreszczyka emocji (co nas teraz chyba czeka w przypadku Vettela, choć to nie takie złote dziecko, bo Webber potrafił Jaguarem kwalifikować się w pierwszej trójce a teraz wyraźnie jeździ bolidem w specyfikacji "B"), tak teraz kibicuję Rubinho (od wieków!), Jensonowi [za Michibatę :) ] i włąśnie Schumiemu, bo wiem, co przeżywa :( Jest dużo lepszy (co nie znaczy że taki sam, jak np. w 2002 czy 2004) niż wskazują na to wyniki jakie uzyskuje w W01 i W02. Przyłączam się do życzeń by znalazł się na podium i pokonał Blondynkę w klasyfikacji!
mlospeed
28.09.2011 06:59
Popieram Przedmówczynię ;p
katinka
28.09.2011 05:38
No i pewno na tym 4 miejscu ukoncza sezon, patrzac na aktualna forme LRGP. Przydaloby sie w koncowce jakies podium Mercedesowi, tak na zachete na kolejny sezon, coby nie przyszlo im przypadkiem do glowy zrezygnowac z walki w F1, podobnie jak zrobilo to BMW, bo szkoda by bylo. Licze wiec na jakis swietny wyscig MSCH i Nico, a zwlaszcza Schumiego.
kabans
28.09.2011 03:40
czy bedą sobie radzic słabo czy dobrze i tak walczą zawsze o 7-8 miejsca
Kamikadze2000
28.09.2011 02:32
Powinni pozbyc się "dymanego dyfuzora" i potestowac w warunkach wyścigowych. W 2012 roku poza zakazem tego komponentu, bolidy będą takie same. ;)
+AS+
28.09.2011 02:29
Jezeli nie mialoby to byc kosztem rozwoju przyszlorocznego samochodu... :D