Pirelli: Oszczędzanie ogumienia zabija widowisko
Hembery i zespoły pragną znaleźć rozwiązanie w sprawie zachowawczych kwalifikacji.
08.10.1114:38
1889wyświetlenia
Szef działu sportów motorowych Pirelli - Paul Hembery uważa, że fani Formuły 1 są okradani z widowiska, przez przepisy obowiązujące w tym sporcie.
Zważając na wysoką degradację miękkiej mieszanki na torze Suzuka, kilka zespołów postanowiło ograniczyć swe przejazdy w sobotę, aby zaoszczędzić komplety ogumienia, które mogą okazać się kluczowe dla losów ich wyścigów. W kwalifikacjach zaś tylko sześciu kierowców uzyskało czas okrążenia, z czego niektórzy zdecydowali się tylko na jedno pomiarowe kółko.
Brytyjczyk uważa, że potrzebne są działania i regulacje, które powstrzymają zespoły przed zachowawczymi kwalifikacjami.
Myślę, że zmusi nas to do współpracy z zespołami, aby wymyślić rozwiązanie. Okradamy fanów z widowiska. Zapłacili duże pieniądze, aby siedzieć dziś na trybunach. Nie krytykuję zespołów, ponieważ wiem czym jest to podyktowane. Wykorzystują regulaminy, aby osiągnąć najlepsze wyniki, więc nie jest to kwestia przypadku.
Myślę jednak, że musimy na to spojrzeć z szerszej perspektywy i współpracować, szukając rozwiązania. W ciągu ostatnich dni rozmawialiśmy o tym z kilkoma zespołami i mam nadzieję, że w Korei będziemy mogli coś ustalić i rozpocząć pracę nad jakimiś rozwiązaniami. Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje zespołów. Myślę, że wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że należy coś zrobić.
Myślę, że potrzebujemy więcej opon, znaleźć inne rozwiązanie, wprowadzić opony kwalifikacyjne, wymusić używanie opon z Q2 w Q3... Jest wiele pomysłów, które możemy poddać pod dyskusję- wymieniał Hembery.
Wszystkie one mają oczywiście swoje dobre i złe strony. Nigdy nie ma idealnego rozwiązania, ale myślę, że siedząc przy stole rozsądne będzie opracowanie czegoś, co odpowiada wszystkim. Wydaje mi się, że zmiany należy wprowadzić w przyszłym roku. To złożone działania, ponieważ mieszczą się w dwóch kategoriach.
Działania Pirelli spotkały się z ciepłym przyjęciem szefa zespołu Mercedes GP - Rossa Brawna.
Przez zimę przyjrzymy się, jak poprawić sytuację, aby zlikwidować zachętę oszczędzania ogumienia w ostatnim segmencie czasówki. Prostym sposobem byłoby dostarczenie większej ilości ogumienia, ale być może istnieje bardziej efektywny sposób na rozwiązanie tego problemu.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE