Pirelli: Oszczędzanie ogumienia zabija widowisko

Hembery i zespoły pragną znaleźć rozwiązanie w sprawie zachowawczych kwalifikacji.
08.10.1114:38
Nataniel Piórkowski
1889wyświetlenia

Szef działu sportów motorowych Pirelli - Paul Hembery uważa, że fani Formuły 1 są okradani z widowiska, przez przepisy obowiązujące w tym sporcie.

Zważając na wysoką degradację miękkiej mieszanki na torze Suzuka, kilka zespołów postanowiło ograniczyć swe przejazdy w sobotę, aby zaoszczędzić komplety ogumienia, które mogą okazać się kluczowe dla losów ich wyścigów. W kwalifikacjach zaś tylko sześciu kierowców uzyskało czas okrążenia, z czego niektórzy zdecydowali się tylko na jedno pomiarowe kółko.

Brytyjczyk uważa, że potrzebne są działania i regulacje, które powstrzymają zespoły przed zachowawczymi kwalifikacjami. Myślę, że zmusi nas to do współpracy z zespołami, aby wymyślić rozwiązanie. Okradamy fanów z widowiska. Zapłacili duże pieniądze, aby siedzieć dziś na trybunach. Nie krytykuję zespołów, ponieważ wiem czym jest to podyktowane. Wykorzystują regulaminy, aby osiągnąć najlepsze wyniki, więc nie jest to kwestia przypadku.

Myślę jednak, że musimy na to spojrzeć z szerszej perspektywy i współpracować, szukając rozwiązania. W ciągu ostatnich dni rozmawialiśmy o tym z kilkoma zespołami i mam nadzieję, że w Korei będziemy mogli coś ustalić i rozpocząć pracę nad jakimiś rozwiązaniami. Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje zespołów. Myślę, że wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że należy coś zrobić.

Myślę, że potrzebujemy więcej opon, znaleźć inne rozwiązanie, wprowadzić opony kwalifikacyjne, wymusić używanie opon z Q2 w Q3... Jest wiele pomysłów, które możemy poddać pod dyskusję - wymieniał Hembery. Wszystkie one mają oczywiście swoje dobre i złe strony. Nigdy nie ma idealnego rozwiązania, ale myślę, że siedząc przy stole rozsądne będzie opracowanie czegoś, co odpowiada wszystkim. Wydaje mi się, że zmiany należy wprowadzić w przyszłym roku. To złożone działania, ponieważ mieszczą się w dwóch kategoriach.

Działania Pirelli spotkały się z ciepłym przyjęciem szefa zespołu Mercedes GP - Rossa Brawna. Przez zimę przyjrzymy się, jak poprawić sytuację, aby zlikwidować zachętę oszczędzania ogumienia w ostatnim segmencie czasówki. Prostym sposobem byłoby dostarczenie większej ilości ogumienia, ale być może istnieje bardziej efektywny sposób na rozwiązanie tego problemu.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

15
Adakar
09.10.2011 12:21
@lerloare AMEN. I tylko tym, którzy awansują do Q3. A do wyścigu, każdy startuje na DOWOLNYM komplecie opon (miękkie lub twarde), nowiutkie lub zużyte - wolna wola.
Aeromis
08.10.2011 11:58
@jaszczur FIA jest jak enty w Władcy Pierścieni - myślą bardzo długo, a jak się namyślą to jeszcze dłużej podejmują decyzję (że się namyślili). Potem trzeba jeszcze podjąć decyzję (o zaprzestaniu myślenia) i ją zrealizować (przestać myśleć).
jaszczur
08.10.2011 08:34
Przed chwilą narzekali, że przywożą na weekend jeden komplet twardszych opon, z których nikt nie korzysta... To może niech zamiast tego jednego kompletu twardych zrobią dodatkowy miękkich i tyle. Koszty te same pewnie i wszystkie opony będą wykorzystane. Problem solved.
VJM02
08.10.2011 06:45
@krisow Coś kosztem czegoś. Macie teraz emocjonujące wyścigi, ale liczcie się z tym, że w dobie oszczędności i takim a nie innym zużyciu opon kwalifikacje mogą być w przyszłości jeszcze bardziej nudne.
krisow
08.10.2011 05:34
Ale dzięki tej degradacji opon i sporych różnicach pomiędzy miękkim, a twardym zestawem mamy w tym roku sporo emocji. Nie ma idealnych rozwiązań. Pamiętacie jak był przejazd jeden, to Barichello by jechać pierwszy wykręcił bączka. Co by nie wymyślono, zespoły zawsze będą reagować tak, aby zmaksymalizować swoje szanse.
Aeromis
08.10.2011 05:02
Rozwiązanie w stylu FIA - zrobić tylko Q1 i Q2 i po problemie ;).
lerloare
08.10.2011 04:29
@Masio Nie zapominaj że tniemy koszty już jakiś czas ;) Idealne rozwiązanie - dać opony kwalifikacyjne na 1 kółko ...
Masio
08.10.2011 03:47
Oszczędzanie opon to jedno wielkie dno. Nie powinno tego w ogóle być. Zespoły powinny używać tylu kompletów opon ile zechcą!!
VJM02
08.10.2011 03:11
@jaszczur Jest ten idiotyczny DRS, więc nie byłoby procesji. :)
jaszczur
08.10.2011 03:00
VJM02: ta.. jasne... najlepiej takie co wytrzymuje cały wyścig... i będzie jak za czasów bridgestone - procesje za jednostopowcami :P
Dante
08.10.2011 02:16
Kolejne rozwiązanie? Dać dla kierowców po jednym komplecie miękkich i twardych na kwalifikacje, a nie udawać "ekologiczne" podejście.
VJM02
08.10.2011 01:31
Rozwiązanie? Zrobić opony niezużywające się po 15 okrążeniach.
Arya
08.10.2011 01:10
Oj, prawda, prawda. To oszczędzanie to momentami jakaś paranoja. Niedługo połowa kierowców będzie regularnie opuszczać Q3 :P
H5N1
08.10.2011 12:55
Zamiast jednego kompletu twardych opon, jeden miękkich. Simple
Maly-boy
08.10.2011 12:38
Rozwiązanie jest bardzo proste - dać więcej opon zespołom