GP Korei: opony użyte w wyścigu

Popularna była strategia dwóch postojów
17.10.1113:01
Bartosz Pyciarz
3363wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1.Vettel SuSu (16)Mn (34)2
2.Hamilton SuSu (15)Mn (33) 2
3.Webber SuMn (14)Mn (33)2
4.Button SuSu (13)Mn (34) 2
5.Alonso SuMn (15)Mn (37) 2
6.Massa SuMn (14)Mn (34) 2
7.Alguersuari SnSu (17)Mn (37) 2
8.Rosberg SuMn (13)Mn (27)2
9.Buemi SnMn (14)Su (36) 2
10.di Resta SuSn (11)Mn (31) 2
11.Sutil MnSn (16)Mn (35) 2
12.Barrichello SnMn (10)Mn (31) 2
13.Senna MnMu (13)Su (30) 2
14.Kovalainen SnMn (13)Mn (38) 2
15.Kobayashi MnSu (10)Sn (24) Su (42)3
16.Perez MnSn (16)Su (36) Su (53)3
17.Trulli SnMn (12)Mn (36)2
18.Glock MnMn (16)Sn (41) 2
19.Ricciardo MnMn (16)Sn (41)2
20.D'Ambrosio MnMn (16)Sn (38)2
21.Liuzzi MnMn (1)Mu (16)Sn (38)3
Niesklasyfikowani
Maldonado MnMn (16)DT (22)Mn (28)3
Pietrow SuSu (14)1
Schumacher SnMn (14)1
W nawiasie podane okrążenie, na którym wykonano pit-stop.S = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Chociaż świadomie zdecydowaliśmy się na odważny wybór opon na ten wyścig, a zespoły miały niewiele danych za sprawą piątkowych warunków atmosferycznych, już na początku wyścigu widać było, że supermiękkie opony przy dużym obciążeniu paliwem wytrzymują dłużej niż 10 okrążeń, a miękkie dłużej niż 20 okrążeń. Stało się jasne, że w krótkim czasie tor ewoluował i od pierwszej tury pit stopów wiedzieliśmy, że czeka nas strategia dwóch postojów, czyli minimalna zakładana przez nas liczba. Stosowano kilka różnych rozwiązań taktycznych, ale ostatecznie kierowcy utrzymywali dobre tempo na obu mieszankach - Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia na ostatnim kółku w wyścigu na miękkim ogumieniu - mimo że przed wyścigiem niektórzy przepowiadali cztery lub więcej pit stopów i znaczną degradację. Na koniec chciałbym pogratulować Red Bull Racing zdobycia kolejnego tytułu mistrzowskiego wśród konstruktorów, w niesamowitym dla nich sezonie. Wyścig o Grand Prix Korei było ostatnim, w którym zastosowano supermiękkie opony Pirelli P Zero „czerwone”. Korzystano z nich także w Monako, Kanadzie, na Węgrzech i w Singapurze. W pozostałych trzech wyścigach kierowcy używać będą miękkich i pośrednich mieszanek P Zero.

KOMENTARZE

2
yaper
18.10.2011 04:47
Dokładnie, nastawiałem się na horror z 4-5 stopami, a tutaj ledwo 2 stopy. Sauber wyróżnia się na niekorzyść, a zawsze Perez był liderem pod względem minimalizacji czasu spędzonego w pit lane.
Arya
17.10.2011 03:17
I na co się Red Bullowi przydały te 2 zaoszczędzone komplety miękkich opon? :P W ogóle tak straszyli, że będzie duża degradacja...