GP Korei: opony użyte w wyścigu
Popularna była strategia dwóch postojów
17.10.1113:01
3363wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma postojów | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Vettel | Su | Su (16) | Mn (34) | 2 | ||
2. | Hamilton | Su | Su (15) | Mn (33) | 2 | ||
3. | Webber | Su | Mn (14) | Mn (33) | 2 | ||
4. | Button | Su | Su (13) | Mn (34) | 2 | ||
5. | Alonso | Su | Mn (15) | Mn (37) | 2 | ||
6. | Massa | Su | Mn (14) | Mn (34) | 2 | ||
7. | Alguersuari | Sn | Su (17) | Mn (37) | 2 | ||
8. | Rosberg | Su | Mn (13) | Mn (27) | 2 | ||
9. | Buemi | Sn | Mn (14) | Su (36) | 2 | ||
10. | di Resta | Su | Sn (11) | Mn (31) | 2 | ||
11. | Sutil | Mn | Sn (16) | Mn (35) | 2 | ||
12. | Barrichello | Sn | Mn (10) | Mn (31) | 2 | ||
13. | Senna | Mn | Mu (13) | Su (30) | 2 | ||
14. | Kovalainen | Sn | Mn (13) | Mn (38) | 2 | ||
15. | Kobayashi | Mn | Su (10) | Sn (24) | Su (42) | 3 | |
16. | Perez | Mn | Sn (16) | Su (36) | Su (53) | 3 | |
17. | Trulli | Sn | Mn (12) | Mn (36) | 2 | ||
18. | Glock | Mn | Mn (16) | Sn (41) | 2 | ||
19. | Ricciardo | Mn | Mn (16) | Sn (41) | 2 | ||
20. | D'Ambrosio | Mn | Mn (16) | Sn (38) | 2 | ||
21. | Liuzzi | Mn | Mn (1) | Mu (16) | Sn (38) | 3 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Maldonado | Mn | Mn (16) | DT (22) | Mn (28) | 3 | ||
Pietrow | Su | Su (14) | 1 | ||||
Schumacher | Sn | Mn (14) | 1 | ||||
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Chociaż świadomie zdecydowaliśmy się na odważny wybór opon na ten wyścig, a zespoły miały niewiele danych za sprawą piątkowych warunków atmosferycznych, już na początku wyścigu widać było, że supermiękkie opony przy dużym obciążeniu paliwem wytrzymują dłużej niż 10 okrążeń, a miękkie dłużej niż 20 okrążeń. Stało się jasne, że w krótkim czasie tor ewoluował i od pierwszej tury pit stopów wiedzieliśmy, że czeka nas strategia dwóch postojów, czyli minimalna zakładana przez nas liczba. Stosowano kilka różnych rozwiązań taktycznych, ale ostatecznie kierowcy utrzymywali dobre tempo na obu mieszankach - Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia na ostatnim kółku w wyścigu na miękkim ogumieniu - mimo że przed wyścigiem niektórzy przepowiadali cztery lub więcej pit stopów i znaczną degradację. Na koniec chciałbym pogratulować Red Bull Racing zdobycia kolejnego tytułu mistrzowskiego wśród konstruktorów, w niesamowitym dla nich sezonie. Wyścig o Grand Prix Korei było ostatnim, w którym zastosowano supermiękkie opony Pirelli P Zero „czerwone”. Korzystano z nich także w Monako, Kanadzie, na Węgrzech i w Singapurze. W pozostałych trzech wyścigach kierowcy używać będą miękkich i pośrednich mieszanek P Zero.
KOMENTARZE