Pierwszy dzień testów na torze Silverstone

Testy na torze Silverstone z udziałem zespołów Renault, McLaren, Toyota, Red Bull i Jordan
13.09.0521:00
Marek Roczniak
1284wyświetlenia
KierowcaKonstruktorOp.Czas okr.Okr.
1Fernando AlonsoRenaultmic1:17.104119
1Alex WurzMcLaren Mercedesmic1:17.10968
1Ricardo ZontaToyotamic1:18.13885
1Heikki KovalainenRenaultmic1:18.71479
1Vitantonio LiuzziRed Bull Cosworthmic1:19.40179
1Christian KlienRed Bull Cosworthmic1:19.90667
1Anthony DavidsonJordan Toyotabri1:21.01158
1Olivier PanisToyota (V8)mic1:21.61034
1Pedro de la RosaMcLaren Mercedes (V8)mic1:24.47738
Dziś rozpoczęły się testy na torze Silverstone z udziałem zespołów Renault, McLaren, Toyota, Red Bull i Jordan. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Fernando Alonso, zmierzający w tym sezonie nieuchronnie po pierwszy tytuł mistrzowski zarówno dla siebie, jak i dla zespołu Renault. Hiszpan był jednocześnie najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszego dnia testów i jako jedyny przejechał ponad 100 okrążeń. Barwy francuskiej stajni we wtorek reprezentował także kierowca testowy Heikki Kovalainen. Fin uplasował się na czwartej pozycji, a jego strata do Alonso wyniosła ponad półtorej sekundy. Program testów obejmował głównie przygotowania do najbliższych wyścigów, obejmujące między innymi testy opon Michelin.
Minimalnie wolniejszy od Alonso okazał się jeden z kierowców testowych McLarena, Alex Wurz. Austriak zasiadł za kierownicą standardowej wersji tegorocznego bolidu MP4-20 i pracował nad programem rozwojowym zawieszenia oraz ustawieniami auta, a także testował opony Michelin przeznaczone do użycia w Grand Prix Japonii. Tymczasem drugi kierowca testowy stajni z Woking, Pedro de la Rosa, miał dzisiaj po raz pierwszy okazję wypróbować nowy silnik Mercedes-Benz V8. Hiszpan wraz z ekipą testową dokonywał stałych postępów, a jego wyjazdy na tor oddzielały długie przerwy, podczas których inżynierowie analizowali dane i dokonywali zmian w oprogramowaniu. Łącznie de la Rosa przejechał 38 okrążeń, a jego strata do testującego także silnik V8 Oliviera Panisa wyniosła blisko trzy sekundy. Dla Toyoty jest to już jednak trzecia seria testów silnika V8.

Trzeci czas uzyskał drugi kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, mając ponad sekundę straty do Alonso. Kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się reprezentanci Red Bull, Vitantonio Liuzzi i Christian Klien, których dzieliło ponad pół sekundy różnicy. Tuż za Klienem na szóstej pozycji znalazł się kierowca testowy B.A.R, Anthony Davidson. Brytyjczyk zadebiutował dzisiaj za kierownicą tegorocznego bolidu Jordan, a test ten miał mu umożliwić poznanie irlandzkiej stajni, której barwy być może będzie reprezentował w przyszłym sezonie. Tymczasem zespół Williams odrzucił podobno ofertę zespołu B.A.R, który w zamian za możliwość zatrzymania u siebie Jensona Buttona był gotowy zapłacić 21 milionów USD.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: McLaren.com

KOMENTARZE

25
hide
15.09.2005 10:41
Panie Kiu pozyjemy zobaczymy. MClaren ma potege ale nie mozna spisywac na straty Toyoty> Mam wielka nadzieje ze przyszly sezon bedzie dla nich najlepszy odkad weszli do F1. MOga miec drugie miejsce jesli chodzi o konstruktorow.Oczywiscie za Cavallinio:)Pozdrowienia
KIU
15.09.2005 12:33
McLaren jest słabszy bo testuje dopiero kilka dni V8 a Toyota testuje go od miesiecy :) Dlatego panie rakes:) I McLaren okaze sie leprzy w przyszłym sezonie bo juz robi postepy:)
rakes
14.09.2005 11:22
Panie Endriuk nie rozumie co takiego zmieniło sie w firmie Ilmor po wykupieniu całkowitym przez Mercedesa oprócz formy własności. Czyli przed całkwoitym wykupieniem Ilmora Mercedes nie był całkwoicie zaangazowany w projekt F1.Rozumiem, że po wykupieniu firmy Ilmor nastapił napływ wspaniałej technologi firmy mercedes i stad te wysmienite wyniki Mclarena.
RENO
14.09.2005 09:21
Aha nio to sorka KIU bo ocś kiedyś czytałęm ale tka tylko kątem oka, wiem że należy tylko mi się czas pomylił heh......
KIU
14.09.2005 08:15
I Smart nalezy nadal do DaimlerChryse i to sie pisze razem a nie osobno. I cos o tym wiem bo siedze w Mercedesach od narodzin w 1980roku :)I nigdy nie kupie innego auta
KIU
14.09.2005 08:13
Od córki panie RENo a zona miał na imie Berta Benz
Metalpablo
14.09.2005 06:43
Toyota i Mclaren.To Zespoły które bedą wnastepnym zesonie walczyc o mistrzostwo.A kiedt Renault zacznie testowac swoje V8??
RENO
14.09.2005 01:03
to jest tak że mercedes należał do Daimlera a po fuzji tosię nazywał Daimler Chrysel a nazwa mercedes pochodzi od żony Benza któy nazawał tak swój pierwszy samochód, a pozatym zanim nastąpiłą fuzja to do Daimlera należaljescze Smart, a przed fuzją do się nazywał dokłądnie Daimler Benz moge się mylic ale tak ot wszystko wyglądało prawdopodobnie
endriuk
14.09.2005 12:55
A nie przypadkiem na odwrót że Mercedes nalezy głównie do daimle-a??
KIU
14.09.2005 12:52
Panie Endriuk ja wiem ze to nie jest Mercedes Ilmor tylko Ilmor ale ja tak pisze bo teraz wykupił to tak jak piszerz Daimler ale to tez jest zle napisane bo firma nazywa sie DaimlerChrysler dokładniej a nalezy głównie do Mercedes-Benz.:)
endriuk
14.09.2005 10:32
Kolego Rakes , niewiem ile jest w tym prawdy ,co do podkupienia gościa z ferrari,ale co do aerodynamiki to chyba od 1999 roku jak jeszcze jeździł MH i DC to mercedes miał najlepszy współczynnik aerodynamiczny i zawsze o tym mówiono , a w to podkupienie i sukces Mercedesa dzięki Ferrari to poprostu niewierze.pozdrawiam
robert.palilo
14.09.2005 10:17
Już nawet BMW testowało V8. A Cosworth gdzie? Oj Frank, obyś się nie przeliczył. Sprzedaj Buttona bo z gotówką to będzie bardzo krucho. Napewno do BMW odejdą Allianz i HP.
rakes
14.09.2005 10:16
Sato raczej odpadnie z podstawowego składu BAR w przyszłym sezonie. Pytanie tylko kto go zastąpi jeżeli Button przejdzie do Williamsa. Co do silników Mercedesa to awaria silnika podczas debitu nie jest zbyt dobrą reklamą dla firmy. Napewno więc te trzy sekundy straty to efekt łagodnego traktowania jednostki napędowej. Wątpie też aby wykupienie Ilmora przez Mercedesa spowodowało taki postep Maca w tym sezonie. Szybciej wskazałbym na przyczyne sukcesów podkupienie od Ferrari pewnego pracownika i postęp w aerodynamice bolidu. Mercedes poprostu kupił Ilmora ale to Ilmor zna się lepeij na produkcji silników do F1 niż Mercedes.
endriuk
14.09.2005 09:11
Niechciał bym być złośliwy kolego Kiu , moze mnie wyprowadzisz z błędu , ale z tego co się orientuje i nie są to informacje z Tv4 , tylko ze strony www.mclaren.com to czegoś takiego jak Mercedes-lmor nie było nigdy.poprostu frma Ilmor wykonywała silniki dla mercedesa a z mercedesem to one wiele wspólnego nie maiły .Ale od tego roku czy sezonu forma Daimler wykupiła w całości Ilmora i teraz to jest dopiero Mercedes.No i mam nadzieje ze to jest własnie przyczyną ze Maki odżyły w tym sezonie. jeśli ktoś ma bardziej qwiarygodne i sprawdzone informacje to piszcie bo o tym bardzo mało się mówi , a jestem ciekaw jak to jest do końca.pozdrawiam wszystkich fanów MC i nie tylko.
KIU
14.09.2005 05:43
Panie W ale to nie Mercedes-Ilmor robi w przyszłym sezonie silniki tylko Mercedes-Benz Ilmor konczy działalnosc w F1 w tym Roku :)A to V8 bendzie o wiele leprze za kilka miesiecy :)
RENO
13.09.2005 09:01
Czyli jak Franek nie złasił się na kase to Skład B.a.r.u na 2006 będzie pewnie tak Rubens i Sato
W
13.09.2005 07:45
7 sekund. Tyle straty miała jeszcze niedawno Toyota, więc dzisiejszy wynik jest niezły biorąc pod uwagę to, że był to debiut V8 (o zgrozo) Ilomra. 1:0 dla Williamsa. Franek nie złasił się na kasę. BAR się przeliczył.
Witek
13.09.2005 07:41
Viva Alonso!!
MarekW
13.09.2005 07:05
Sorry, chciałem napisać "V8 Mercedesa"
MarekW
13.09.2005 07:04
Wreszcie! Naprawdę długo czekałem na C8 Mercedesa. I pojawił się. I się nie zepsuł (mam nadzieję). Tyle, że czasy niezbyt imponujące. 3 sekundy za V8 Toyoty.
Menuna
13.09.2005 06:31
Liczylem na to w tym sezonie
RENO
13.09.2005 06:27
Nio Toyota może okazać się czarnym koniem sezonu 2006:)
Mariusz
13.09.2005 06:14
Liuzzi szybszy niż Klien, a Davidson w Jordanie!
viertolcia
13.09.2005 06:10
oj widać, widać, że toyota pracuje nad silnikiem od dłuższego czasu, bo ilmorki cienko...
dex
13.09.2005 06:06
no pierwsze v8 McMerca , musza zaczac pracowac na dwa front zeby w tym sezonie jeszcze cosik wigrac a i o przyszlym sezonie musza myslec tez , ciekawe ciekawe jak to bedzie