GP Indii: opony użyte w wyścigu

Po raz kolejny najpopularniejsza była strategia dwóch postojów
31.10.1112:02
Bartosz Pyciarz
3508wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1.Vettel MuMu (19)Tn (47)2
2.Button MuMu (18)Tn (46) 2
3.Alonso MuMu (16)Tn (39)2
4.Webber MuMu (16)Tn (37) 2
5.Schumacher MuMn (18)Tn (50) 2
6.Rosberg MuMn (17)Tn (45) 2
7.Hamilton MuMu (16)Mu (24) Tn (45)3
8.Alguersuari MuMn (16)Tn (46)2
9.Sutil MuMu (15)Tn (35) 2
10.Perez TnMn (1)Mn (34) 2
11.Pietrow TnMn (3)Mu (33) 2
12.Senna MuMn (22)Tn (56) 2
13.di Resta TnMu (2)Mu (19) Mn (39)3
14.Kovalainen MnMu (21)Tn (41) 2
15.Barrichello MuTn (1)Mn (35) 2
16.D'Ambrosio MnMn (22)Tn (55) 2
17.Karthikeyan MnMu (22)Tn (50)2
18.Ricciardo MnMu (25)Mu (32) Tn (56)3
19.Trulli MnMn (1)Mu (27)Tn (54)3
Niesklasyfikowani
Massa MuMu (17)Tn (31)2
Buemi MuMn (18)1
Maldonado Mu0
Glock MnMn (1)1
Kobayashi Mn0
W nawiasie podane okrążenie, na którym wykonano pit-stop.M = Miękka mieszanka
T = Twarda mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Bez informacji na temat stanu toru zdecydowaliśmy się przywieźć do Indii twarde opony, co było celowo konserwatywnym zagraniem. To zaowocowało interesującym podejściem do strategii, bo kilku kierowców założyło twarde ogumienie na samym początku wyścigu, a inni zdecydowali się zastosować je w samej końcówce. Kluczową sprawą w ostatniej fazie zawodów dla dwóch pierwszych kierowców było odgadnięcie, od którego momentu nowy komplet twardych opon był szybszy od używanego zestawu miękkich. To był ciężki wyścig, ale odnotowaliśmy dobrą wytrzymałość obu mieszanek połączoną ze świetnymi osiągami: Vettel ustanowił najlepszy czas okrążenia w wyścigu na twardym ogumieniu P Zero „srebrnym”. Zgromadziliśmy też bardzo dużo danych, które będą bardzo przydatne przy dobieraniu rodzajów ogumienia w przyszłym sezonie.

KOMENTARZE

1
Prozacson
31.10.2011 04:57
Jak można wywnioskować kiedy bolidy wymieniały opony to należało by stwierdzić że najbardziej rozsądnie w reżimie wyścigowym oponami gospodarują SV, JB i MCS. Stąd ich wysokie pozycje oraz wygrana.