Zespoły chcą zmian w przepisach dotyczących neutralizacji

Ekipy chcą rozwiązać problem maruderów, przeszkadzających szybszym zawodnikom
03.11.1121:28
Mateusz Szymkiewicz
2330wyświetlenia

Zespoły Formuły 1 chcą, aby od przyszłego sezonu weszły w życie nowe przepisy dotyczące zdublowanych kierowców za samochodem bezpieczeństwa.

Obecną udręką kierowców F1 są zdublowani zawodnicy znajdujący się przed nimi po zakończeniu okresu neutralizacji. Szefowie zespołów Formuły 1 spotkali się ze sobą podczas weekendu Grand Prix w Indiach, gdzie dyskutowali o możliwości zmian przepisów dotyczących okresu, podczas którego znajduje się na torze samochód bezpieczeństwa.

W przeszłości istniał przepis, który nakazywał zdublowanym kierowcom pod koniec neutralizacji przejechanie jednego okrążenia przed samochodem bezpieczeństwa, w celu ustawienia się na końcu stawki i nieprzeszkadzaniu zawodnikom z przodu. Zrezygnowano jednak z tego, ponieważ cała procedura trwała zbyt długo.

Oba wyjścia mają swoje wady i zalety - powiedział menedżer zespołu Sauber, Beat Zehnder.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

13
McLuke
04.11.2011 10:45
Ja też się podpisuje pod tym co napisał Tomapacz - najprościej byłoby gdyby w pewnym momencie (na jakiś określony sygnał) wszystkie zdublowane bolidy zjechały na bok i pozwoliły się minąć czołówce i po kłopocie wg mnie. Po co kombinować?
DJ Malina
04.11.2011 03:11
@pawel92setter Zgadzam się z tobą. Właśnie taka sytuacja była w GP Brazylii 2010, że Hulkenberg i Kubica byli zdublowani, a Rosberg nie i Niemiec w tym czasie był dwa razy w boksach, a i tak utrzymał swoją pozycję.
pawel92setter
04.11.2011 10:42
Głupota! Koncentrujecie się na złej kwestii! Wyobraźcie sobie, że jak wyjeżdża SC lider zdublował 6. zawodnika. W ten sposób robią się dwa wyścigi: o miejsca 1-5 i o miejsca 6-24. Mimo, że przed SC mogła być różnica 10 sek między tymi grupami. Powinno być oddublowywanie i to przeprowadzone w taki sposób, aby bolidy ustawiały się wg pozycji i były w zbitej grupie.
Masio
04.11.2011 09:15
Powinni ten przepis przywrócić, aby zdublowani mogli odzyskać stracone okrążenie. Oni utrudniają jazdę szybszym kierowcom. To jest po prostu chore. To musi się zmienić!!!
marla
04.11.2011 08:58
@tomapacz Otóż to. :) Zresztą jakkolwiek tego nie zrobią (lub jakkolwiek tego nie nazwą), kolejność za SC powinna być taka jak aktualna rzeczywista kolejność w wyścigu, bo tak jak jest teraz, to jakiś absurd.
patgaw
03.11.2011 11:28
tak jak napisał tomapacz, trzeba umożliwić dublowanie podczas sc i po kłopocie.
General
03.11.2011 11:16
Przecież kontrola wyścigu oraz poszczególne zespoły mają mapkę GPS z zaznaczonymi bolidami. Co to za filozofia, aby np. na jednym z trzech okrążeń za samochodem bezpieczeństwa jakiś delegat przeszedł się po kolei wzdłuż alei serwisowej i zatrzymywał się tam gdzie jest potrzebna korekta pozycji i przekazywał przez team radio Iksińskiemu odpowiedni komunikat. "Okey, możesz wyprzedzić 3 bolidy przed Tobą - Virgin, Lotus, Virgin" albo "Okey, zjedź na na bok i lekko zwolnij, musisz puścić 10 bolidów i ustawić się za Lotusem". Raczej ta pierwsza wersja z wyprzedzaniem do przodu jest bezpieczniejsza i spokojnie przez jedno okrążenie do ogarnięcia po tym jak już niektórzy odwiedzą pit lane.
KryS
03.11.2011 09:59
[quote="tomapacz"]Najprostsze rozwiązanie - podczas SC obowiązuje zasada niebieskiej flagi.[/quote] Polać Mu ;)
tomapacz
03.11.2011 09:15
Najprostsze rozwiązanie - podczas SC obowiązuje zasada niebieskiej flagi.
DJ Malina
03.11.2011 09:03
[quote="adnowseb"]No w końcu się za to wzięli,bo była paranoja.[/quote] Dokładnie
pawel92setter
03.11.2011 08:58
@Il Capitano Zauważ, że czasem przez SC robi się z 5 sekund różnicy między zawodnikami całe okrążenie!
adnowseb
03.11.2011 08:55
No w końcu się za to wzięli,bo była paranoja.
Il Capitano
03.11.2011 08:51
WG mnie gdy jest neutralizacja powinno byc od dublowanie, ale nie tak jak kiedys ze sie ich puszczało do przodu i gnali jak mogli, tylko niech zwolnią, przepuszcza liderów i zajma pozycje w szyku wtedy dalej będą mieli kółko straty ale nie będą zawadzać w czołówce