Vergne niepokonany również trzeciego dnia testów

Francuz zdominował testy młodych kierowców
17.11.1114:26
Łukasz Godula
4964wyświetlenia

Jean-Eric Vergne ukończył ostatni dzień testów młodych kierowców w Abu Zabi, ponownie będąc na czele tabeli. Najszybszy czas z porannej sesji, który był zaledwie o cztery dziesiąte sekundy słabszy od czasu Sebastiana Vettela dającego mu pole position, wystarczył do utrzymania czołowej pozycji, gdyż drugi w tabeli zameldował się Sam Bird, jednak jego czas był o niemal dwie sekundy wolniejszy.

Bird spędził większość dnia na rozwoju nowego wydechu Mercedesa z myślą o 2012 roku, jednak po południu przejechał kilka szybkich kółek i dało mu to drugą pozycję. Mimo to Mercedes, tak jak większość ekip, skupił się na pracy rozwojowej, a nie ustanawianiu najlepszych czasów, a Bird przejechał aż 102 okrążenia.

Kierowca testowy Ferrari, Jules Bianchi był czwarty, przed Oliverem Turveyem, który powrócił dzisiaj za kierownicę McLarena. Max Chilton z Force India zakończył dzień na piątej lokacie, poprawiając swój czas w końcówce sesji. Chilton ustanowił swój czas zaraz po okresie czerwonej flagi, spowodowanym przez Estebana Gutierreza.

Mirko Bortolotti, który przejął dziś obowiązki w Williamsie od Valtteriego Bottasa, był siódmy, cztery dziesiąte sekundy szybszy od Kevina Ceccona. Alexander Rossi, który jeździł w Lotusie, był dzisiaj dziewiąty, tracąc ponad 5 sekund do lidera. Amerykanin miał nieco problemów z miejscem w kokpicie z powodu swojego wzrostu, co utrudniało mu długie przejazdy, jednak wykonał dzisiaj 74 okrążenia.

Jadący dzisiaj z Renault, Jan Charouz był dziesiąty, przed Stefano Colettim, który jeździł dzisiaj rano, zanim oddał miejsce w Toro Rosso. Nathanael Berthon przejechał dzisiaj 51 okrążeń podczas swojego pierwszego pełnego dnia testów F1, po tym jak pokonał wczoraj 9 kółek. Wyprzedził parę z Virgin, Roberta Wickensa i Charlesa Pica.

Ekipy jeździły zarówno na tegorocznych, jak i nowych oponach Pirelli, oraz z różnym ładunkiem paliwa, co skutecznie utrudnia porównywanie uzyskanych czasów.


Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Jean-Eric Vergne (-)Red Bull Renault RB7461:38,917
2Sam Bird (-)Mercedes GP W021041:40,8971,980 1,980
3Jules Bianchi (-)Ferrari F150° 1061:41,3472,430 0,450
4Oliver Turvey (-)McLaren Mercedes MP4-26891:41,5132,596 0,166
5Max Chilton (-)Force India Mercedes VJM04791:41,5752,658 0,062
6Esteban Gutierrez (-)Sauber Ferrari C30771:42,0493,132 0,474
7Mirko Bortolotti (-)Williams Cosworth FW33741:43,2774,360 1,228
8Kevin Ceccon (-)Toro Rosso Ferrari STR6351:43,6864,769 0,409
9Alexander Rossi (-)Lotus Renault T128741:44,2835,366 0,597
10Jan Charouz (-)Renault R31821:44,4705,553 0,187
11Stefano Coletti (-)Toro Rosso Ferrari STR6481:44,5455,628 0,075
12Nathanael Berthon (-)HRT Cosworth F111511:45,8396,922 1,294
13Robert Wickens (-)Virgin Cosworth MVR-02341:45,9347,017 0,095
14Charles Pic (-)Marussia Cosworth MVR-02491:46,3487,431 0,414

KOMENTARZE

15
Adakar
18.11.2011 07:18
@Kordas @sas Nagumowanie, nagumowaniem ... ale za kierownicą siedzi kierowca, który nie śmiga F1 regularnie, który w Emiratach raczej nie mieszka i na tym torze w innych seriach nie śmigał. Oczywiście mamy dodatkowe plusy- to są testy, a w Q3 masz jedną , max. dwie szanse na wykonanie tego idealnego kółka pod presją... czasu i pozycji na torze etc.. Mimo wszystko... ładnie to wygląda.
pawlos
17.11.2011 09:22
Nawet gdyby konfiguracja toru była identyczna (a myślę, że tak jest), to nie podjąłbym się oceny, czy lepiej wypadł Ricciardo czy Vergne. Jest mnóstwo okoliczności mających wpływ na czasy: nagumowanie toru, temperatura toru, rodzaj mieszanki, ilość paliwa w bolidzie, itd, itp. Mogę jedynie z tych testów wywnioskować, że Vergne to interesujący kierowca, a RB7 to kosmiczna maszyna. Poza tym rzuciło mi się w oczy że zielony Lotus zaczyna mieszać się w środek stawki, widać ludzie z tego teamu traktują sprawy całkiem na poważnie.
WeiBF1
17.11.2011 08:29
Jean-Eric Vergne miał lepszy czas od Alonso, który w Q3 wykręcił czas 1:39,058, gratulacje dla niego ;)
IceMan11
17.11.2011 08:05
@sas Bardziej chodziło mi o to, że wszyscy piszą o rekordzie Daniela na tym torze, a ja tego czasu w ogóle nie biorę pod uwagę z racji tego, że coś było z torem inaczej niż podczas weekendu GP co pozwalało osiągać lepsze czasy :) Tak poza tym to chciałem napisać ogólnie, a wyszło, że moje słowa skierowałem do ciebie. Żeby nie było. Mi też to wisi kto jakie kręci czasy na testach dla młodych :) @rno2 Jak już pisałem głowy za to nie dawałem :)
sas
17.11.2011 07:24
@IceMan11a co stoi na przeszkodzie aby również w tegorocznych testach wyjeżdzali na wyjściach szerzej niż pozwalała na to FIA podczas wyścigu? Nie mniej jednak nie zrozum mnie źle, ja żadnych porównań Ricciardo do Vettela, czy Ricciardo do Vergne etc na podstawie tegorocznych ani ubiegłorocznych czasów nie chcę czynić. :) Wręcz przeciwnie, ale skoro ktoś już się podpalił (wiem, że napisane to było z przymrużeniem oka), że czas Vergne jest prawie taki jak Webbera z q3 to chciałęm mu tylko pokazac, że jeśli zastosować by takie kryteria to wcale Vergne nie wypada tak świetnie, bo rok temu Ricciardo Vettela objechał. :) A tutaj raptem Vergne się zbliżył do czasów RBR z kwala. Powinien te czasy przecież zmiażdzyć, tak jak rok temu Ricciardo. O konfiguracji zakrętów 5,6,7 nie mam świeżych danych ale jeśli mieli by tam jechać prosto, to czasy były by chyba w okolicach 1.35.xxx...
rno2
17.11.2011 06:23
@IceMan11 Nie ma możliwości, żeby kierowcy jechali tam prosto z powodu zbyt małej strefy bezpieczeństwa (zaraz za trybunami, które są tam blisko toru znajduje się park tematyczny Ferrari). Właśnie z tego powodu jest zrobiona ta sekcja zakrętów.
pawlos
17.11.2011 05:37
@fernandof1 Odnoszę podobne wrażenie:) Wyniki tych testów umniejszają osiągnięciom Vettela i Webera:) No chyba, że ten Vergne to niebywały talent..
fernandof1
17.11.2011 05:01
Te czasy Vergne pakazują tylko jaką RBR ma przewage nad stawką a Vettel i Webber to kierowcy z przeciętnej półki :p
IceMan11
17.11.2011 03:07
@sas Tak, ale rok temu na tesatch tor miał wiele uproszczeń i kierowcy jeździli na zakretach głebiej i szybciej w porównaniu z weekendem wyścigowym. Stąd czas Daniela 1:38.1XX. Nie wiem czy czasem w 1-szym sektorze zamiast przejeżdżać przez zakręty 4, 5 jechali prosto. Ale nie jestem pewien.
sas
17.11.2011 02:45
nie no porównywanie czasów testów z temgo roku i tego nie ma większego sensu. Chodziło mi o to, że jeśli wykładnikiem tempa osiąganego przez danego testowego kierowcę ma być odniesienie jego czasu do czasu z kwala (z tego samego roku) to nie ma się co podniecać Vergnem, bo Ricciardo już rok temu pokazał, że nagumowanie toru robi swoje i "objechał" Vettela jak chciał. Jeśli zastosować takie kryteria to Vergne wypada raczej słabo przy zeszłorocznym "osiągnięciu" Ricciardo.
x64
17.11.2011 02:37
@sas Mówisz o D. Ricciardo? W tym roku zabrakło trochę do jego czasu (1:38,1 [o ile dobrze pamiętam]), ale to tylko testy.
sas
17.11.2011 02:20
@Adakar nie dalej jak rok temu, był taki jeden co na testach w Abu pobił czas Vettela dający mu PP. @Kordas dokładnie.
jpslotus72
17.11.2011 01:50
Może należałoby napisać: "RB7 niepokonany także w testach dla młodych kierowców", albo "Red Bull zwycięża na wszystkich frontach"... :) (Jeśli już te testowe czasy traktować tak jak kwalifikacyjne - co tylko po części jest uprawnione.) Nie żebym lekceważył Vergne'a - ale ciekawe byłoby sprawdzić wszystkich "młodziaków" w takim samym bolidzie - a najlepiej dla porównania w dwóch: najpierw wszyscy w RB7, a później to samo w F111 (bo Virgin MVR-02 nawet do testów niezbyt się nadaje).
Kordas
17.11.2011 01:32
Ale jaka różnica w nagumowaniu toru... Tych czasów za bardzo porównywać się nie da mimo wszystko.
Adakar
17.11.2011 01:30
Jean-Eric Vergne czas nie gorszy od Marka 1:38,858 w Q3 .... no no