De la Rosa krytykuje format testów młodych kierowców

Hiszpan nie rozumie, dlaczego Paffet jest ciągle uznawany za młodego kierowcę, a Alguersuari nie.
19.11.1116:43
Nataniel Piórkowski
2698wyświetlenia

Pedro de la Rosa skrytykował format testów młodych kierowców mówiąc, że jest on niesprawiedliwy w stosunku do bardziej doświadczonych kierowców, którzy w dobie zaciskania pasa, zajmują miejsca na tyłach garażu.

Jak dla mnie sensowne jest pozwolenie na ograniczone i kontrolowane testy, które pozwoliłyby utrzymać ograniczenia wydatków - napisał rezerwowy kierowca McLarena w swej kolumnie na stronie formulasantander.com.

Dajmy sobie jednak spokój z ograniczaniem ich do trzech dni w sezonie i dedykowaniem ich wyłącznie młodym kierowcom. Wydaje mi się to przesadą i pogwałceniem norm, które powinny być najlepszym przykładem konkurencyjności i innowacji w świecie wyścigów samochodowych - dodał Hiszpan, stwierdzając, że śmieszy go to, iż 21-letni Jaime Alguersuari z Toro Rosso nie może brać udziału w testach tylko dlatego, że wystartował w więcej niż dwóch Grand Prix, a w myśl obowiązujących przepisów, 30-letni Gary Paffett jest ciągle uznawany za młodego kierowcę.

Czy można sobie wyobrazić Davida Ferrera grającego w Pucharze Davisa w zastępstwie kontuzjowanego Rafaela Nadala, bez konieczności sześciomiesięcznego procesu przygotowań? - zastanawiał się de la Rosa, który ostatni raz wystąpił w Grand Prix podczas tegorocznej rundy mistrzostw F1 na kanadyjskim torze Gilles'a Villeneuve'a w Montrealu.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

6
5cuderi4
19.11.2011 10:26
Nie do końca rno2. Wystarczy, że testy zostaną zorganizowane w poniedziałek po danym GP.
rno2
19.11.2011 07:58
Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. W chwili obecnej zespoły są na limicie jeśli chodzi o pracę załogi - 20 wyścigów + przedsezonowe testy. Jeśli dołożą testy w trakcie sezonu (oprócz tych w Mugello, które są też jakby testami przedsezonowymi, tyle że na rozpoczęcie europejskiej serii), to zespoły będą musiały stworzyć drugie ekipy mechaników, co znowu wygeneruje olbrzymie koszty utrzymania zespołów...
Kamikadze2000
19.11.2011 07:53
@Loxley - dlatego cwaniacy biorą "młodego" Paffeta. ;]
Loxley
19.11.2011 07:39
co z tego że zespoły testują nowe części? dla debiutantów to i tak cenne doświadczenie.
Adakar
19.11.2011 04:55
@Patrick poza tym te jazdy testowe dla mlodych to sciema na maksa ... przeciez widać, co sie tam dzieje. Każdy testuje bolid i rozwiązania a nie "młode talenty"
Patrick
19.11.2011 03:52
Zazdrość że Gary jeździ więcej od niego? Ale też prawdę mówi.