FIA wyznaczyła jedną strefę DRS na torze Interlagos

Punkt pomiaru będzie zlokalizowany w zakręcie nr 2, a aktywacji na prostej po zakręcie nr 3.
23.11.1119:05
Nataniel Piórkowski
2726wyświetlenia

FIA ogłosiła, że podczas wyścigu o Grand Prix Brazylii będzie obowiązywała jedna strefa aktywacji systemu ruchomego tylnego skrzydła.

Punkt pomiaru będzie zlokalizowany w połowie zakrętu nr 2, a aktywacji około 70 metrów po zakręcie nr 3. W sumie strefa, w której kierowcy będą mogli aktywować system liczy 600 metrów, a FIA uważa, że jej długość jest wystarczająca, aby umożliwić wyprzedzanie, a jednocześnie nie czynić go zbyt prostym.

Będzie tylko jedna strefa DRS na długiej prostej po zakręcie nr 3. Uważamy, że jest ona wystarczająca, ponieważ główna prosta stwarza ogólnie dość dobre możliwości do wyprzedzania, tak więc nie chcemy go jeszcze bardziej ułatwiać - powiedział dyrektor wyścigu z ramienia FIA, Charlie Whiting.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
schuey
23.11.2011 10:35
@WooQash taaaaa. Nie jest to ciekawe miejsce zeby nagle po wcisnieciu guzika stracic z tylu z deka przyczepnosci @Kordas mysle ze DRS to wciaz wyzwania. Wyprzedzilbym Cie na prostej i staral sie odjechac w zakrecie Senny na sekunde i dalej zebys tylko mogl pomarzyc o skontrowaniu mnie
omen10
23.11.2011 08:48
I Quick Nicka ;D Tam pokazał właśnie swój ogromny skill ;)
SkC
23.11.2011 07:37
Kobayashi przede wszystkim bronił się przed Buttonem, to Jenson pokazał jak się wyprzedza na tym torze. Kubek też ładnie Rosberga wykiwał.
sas
23.11.2011 07:34
Ta strefa niestety faktycznie może "zabić" wyprzedzanie na prostej startowej... :/ Dwa late temu Kamui pokazał jak się wyprzedza na Interlagos. Nie pamiętam dokładnie jego manewrów, ale pamiętam, że zrobił na mnie niezłe wrażenie... Trzeba obejrzeć powtórkę
konradosf1
23.11.2011 06:54
@WooQash dokładnie to samo pomyślałem. Prosta po eskach jest jedynym miejscem gdzie można wprowadzić DRS. W zeszłym roku trudno było wyprzedzać, ale teraz to kto wie? Liczę na ciekawe zakończenie sezonu
DJ Malina
23.11.2011 06:48
Marzę, by ujrzeć newsa tej zimy: FIA rezygnuje z DRS... Jeśli by było deszczowe GP, ale nie tak bardzo jak było w Kanadzie, to ten przycisk na kierownicy nie byłby używany :D
WooQash
23.11.2011 06:21
Myślę, że też względy bezpieczeństwa tam były, w związku z tymi wypadkami w tym roku.
Kordas
23.11.2011 06:10
[quote]Uważamy, że jest ona wystarczająca, ponieważ główna prosta stwarza ogólnie wystarczająco dobre możliwości do wyprzedzania, tak więc nie chcemy go jeszcze bardziej ułatwiać[/quote] No to właśnie zniechęciliście do wyprzedzania na głównej prostej, przeciwnik za chwilkę może wyprzedzić na powrót używając DRS...