Mercedes przeprowadzi wkrótce pierwszy test silnika V6 turbo

Inżynierowie koncernu nie obawiają się o dźwięk nowych jednostek napędowych.
08.12.1117:51
Nataniel Piórkowski
3288wyświetlenia

Mercedes przeprowadzi w najbliższym czasie pierwszy test na hamowni, nowej, turbodoładowanej jednostki napędowej, która od 2014 roku wejdzie do użytku w F1. Inżynierowie koncernu zapewnili także, że dźwięk nowych silników przypadnie do gustu fanom królowej sportów motorowych.

Źródła w Mercedes-Benz potwierdziły, że nowa jednostka napędowa będzie gotowa wkrótce, ale nie ujawniły żadnego konkretnego terminu.

Silniki te mają duże obroty. Nie dojdzie do pełnego przepływu paliwa, dopóki obroty jednostki napędowej nie przekroczą 10 500 obrotów na minutę, przy czym maksymalnie są ograniczone do 15 000 na minutę. Dodatkowo sześć rur będzie kierowało się do turbosprężarki, a z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa i wydaje mi się, że przy 15 000 obrotów na minutę, wszystko będzie brzmiało bardzo ładnie - uspokajał Berniego Ecclestone'a i promotorów wyścigów szef inżynierii Mercedes-Benz, Andy Cowell.

Zmiana silników na turbodoładowane V6, doprowadziła również do obaw o ponowne rozpoczęcie wojny wydatków pomiędzy każdym z producentów, jednak przedstawiciele Mercedes-Benz są zdania, że surowe przepisy techniczne utrzymają koszty w rozsądnych granicach. Oznacza to, że pomysł stworzenia dodatkowej Umowy o Ograniczaniu Zasobów (RRA) dotyczącej wyłącznie jednostek napędowych upadł, ponieważ nie był potrzebny.

Niezależnie od fizycznego RRA, największym osiągnięciem było opracowanie rozsądnych regulacji technicznych. FIA wraz z producentami wykonała doskonałą robotę. Wiele rzeczy zostało odgórnie narzuconych, więc nie musisz wydawać pieniędzy na ich rozwój. Wiesz, że jest to turbodoładowana jednostka co sprawa, że wiele rzeczy staje się o wiele prostsze. To naprawdę ogromny plus tych przepisów - wyjaśniał Thomas Fuhr, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz High Performance Engines.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

16
mrxns
11.12.2011 02:13
V6 i 15 tysięcy obrotów teraz to będzie bardziej przypominać sportowe motocykle niż ryczące V12. Mi tam dźwięk F1 i tak się nie podoba chyba, że tych klasycznych bolidów jak np. BRM V16. Zawsze wolałem bulgoczące widlaki jak np. GT40 to jest coś pięknego:)
SirKamil
10.12.2011 12:36
przepraszam, ja nie jestem tego w stanie odróżnić. wyznajesz standardy oceny które są dla mnie niepojęte więc wole milczeć. nie mam na przykład bladego pojęcia na czym polega moja "zajadła krytyka środowiska mercedesa" ja słowo daje, bladego k... pojęcia....
yaper
09.12.2011 04:24
@SirKamil, Jak piszesz z sensem to nie mam nic przeciwko. Odróżnij czepianie się na siłę od obiektywnych faktów (tutaj w sferze mechaniki).
sas
09.12.2011 11:21
[quote="dragoneak"]"Z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa" - a jakim niby cudem ?[/quote] wystrczy otworzyć źródło (autosport) i wszystko staje się jasne.
gnodeb
09.12.2011 10:04
Ja jestem ciekaw jak poradzą sobie (nie tylko Mercedes) z załataniem turbodziury. Przy obrotach powyżej 10k/min ilość spalin żeby rozpędzić wirnik nie jest problemem, ale wydajność sprężarki już tak - albo musi kręcić się szybciej niż obecne (w F1 wszystko jest możliwe...) albo będzie większa. Z ciekawością usłyszałbym zdanie kwahoo'a z blogu silnika :)
Lukas
08.12.2011 11:28
@SirKamil wal - damy CI immunitet :D
Metalpablo
08.12.2011 07:02
SirKamil=> No rozwiń swoją wypowiedź:), bo jestem bardzo ciekaw, czemu tak szybko uwijają się:).
SirKamil
08.12.2011 06:49
Dwa kolektory będą się zbiegać w jednym miejscu. Ostatecznie będzie to i tak tyle, ile w przypadku jednego rzędu cylindrów w silniku V12 lub po prostu R6. Ciekawe będzie natomiast ich ukształtowanie i umiejscowienie turbo- za silnikiem nad skrzynią. Napisałbym jeszcze coś na temat silnikowni Mercedesa (nie żadnego Ilmor Motor jak głoszą bałwany tu i ówdzie) i dlaczego tak się uwijają, ale obawiam się, że byłoby to odebrane jako "zajadłe ataki na środowisko Mercedesa" ;)
dragoneak
08.12.2011 06:36
Gotowy silnik ? Panowie, od pierwszego uruchomienia to gotowego silnika jest jeszcze długa, długa droga. "Z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa" - a jakim niby cudem ?
jpslotus72
08.12.2011 06:19
@fitipaldi666 Udostępnią - jeśli próba się powiedzie... :) Na live/online raczej nie licz. [quote]sześć rur będzie kierowało się do turbosprężarki, a z sześciu cylindrów będzie biegła jedna rura wydechowa[/quote]Więc pozostaje życzyć nowej jednostce: Alles Gute, Fräulein Mercedes! (w wolnym przekładzie: "nie bądź rura - i nie pękaj!"). :)
fitipaldi666
08.12.2011 06:03
Ciekawe czy udostępnią jakieś video uruchomienia silnika .
akkim
08.12.2011 05:56
Czekam niecierpliwie nowego "mruczenia" da balsam dla uszu, czy powód wkurzenia ?
Karol26
08.12.2011 05:34
:D Już silnik gotowy widać, że im zależy :)
Adam1970
08.12.2011 05:20
Chyba najbardziej optymistyczne jest to,że Mercedes prawdopodobnie nie ma zamiaru wycofać się z F1 w najbliższym czasie.
Mahilda111
08.12.2011 05:04
Trzeba przyznać Meśkowi, że bardzo szybko opracował ten silnik. Gratki :)
Dante
08.12.2011 04:56
Niech tam będą kamery i dobre mikrofony (jak w przypadku pierwszego odpalenia silnika LRGP na początku tego sezonu).