HRT zmieni silniki na Renault?

Sugeruje to niemiecki portal motoryzacyjny SpeedWeek.
12.12.1115:23
Nataniel Piórkowski
2973wyświetlenia

Jeśli najnowsze plotki znajdą potwierdzenie w rzeczywistości, to może okazać się, że od przyszłego roku Cosworth będzie dostarczał jednostki napędowe wyłącznie jednemu zespołowi.

Pod koniec ubiegłego miesiąca donoszono, że HRT ma rozpocząć współpracę z kolońską firmą projektową, której współwłaścicielami są Tony Fernandes oraz Mike Gascoyne, grający pierwsze skrzypce w zespole Team Lotus. W listopadzie BBC informowało, że Malezyjski biznesmen i brytyjski inżynier stali się właścicielami biura projektowego, należącego do nieistniejącego już zespołu Toyoty.

Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że w opublikowanej niedawno prowizorycznej liście startowej sezonu 2012 HRT nie posiada potwierdzonego dostawcy jednostek napędowych. W ostatnich dwóch sezonach hiszpański zespół korzystał z silników Coswortha. Łącząc wszystkie te fakty niemiecki portal SpeedWeek sugeruje, że HRT może zmienić dostawcę jednostek napędowych na Renault tak samo, jak rok temu uczynił Team Lotus.

W minionym sezonie Cosworth prowadził współpracę z Virgin Racing oraz Williamsem, ale team z Grove zdecydował się na odnowienie dawnych relacji z Renault, które przywołują na myślą erę wielkich sukcesów z lat '90 ubiegłego wieku. Prócz Williamsa, w przyszłym sezonie francuskie silniki będą znajdować się więc w samochodach zespołów Red Bull Racing, Lotus i Caterham. Cztery zespoły wyglądają w porządku, ale pięć? Czemu nie - powiedziała w ubiegłym miesiącu jedna z osób zaangażowanych w Renault Sport F1.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

7
Adakar
12.12.2011 05:48
@renegade @MatiXF1 tak to jest, jak się ogląda F1 w Mat(r)iXie
SirKamil
12.12.2011 05:40
Temat rzeka- "czemu nie" powiedziała pewna osoba, a jeszcze inna chwile później (chyba Caubet lub White), że co prawda "można" ale optymalnym i preferowanym stanem jest obsługa czterech zespołów. Z piątką byłaby większa napinka produkcyjna w Viry aby nie stracić na jakości. Poza tym dało się słyszeć, że jeśli już piąty, to raczej nieco mocniejsze i lepiej eksponowane Toro Rosso z czego z resztą ucieszyłoby się Toro Rosso i Red Bull Technology nawet jeśli za cenę utraty przez ekipę fragmentu "włoskości".
Ranguren
12.12.2011 04:10
Cosworth ma z nimi jeszcze rok ważny kontrakt i zerwanie wiązało by się większymi pieniądzmi niż ta umowa niema mowy żeby HRT było na to stać a co do PURE to do 2014r tyle się pozmienia jeszcze że jak będą mieli dobry silnik to na pewno wejdą i nie wiem czemu to niby szczęście monopol to jest tragedia przydało bysie i Pure i Cosworth i Może dołożą w końcu jeden nowy zespół szczęśliwa 13
renegade
12.12.2011 03:58
Przeciez oni od dwoch lat sa wyzej od Marussii.
MatiXF1
12.12.2011 03:50
Jeśli PURE zaoferuje dobre jednostki w przystępnych dla zespołów cenach to czemu nie Gdyby HRT jeździło no Renówkach to niewątpliwie pomogło by im to - głównie w przegonieniu Marusii
Ferrarif1
12.12.2011 03:46
monopol Renault :p PURE całe szczęście może nie znaleźć się ze swoim silniczkiem w stawce :P (ale jestem podły dla nich hehe)
Pointrox
12.12.2011 02:51
HRT właśnie zaprzeczyło jakoby współpracowali z firmą Gascoyne'a i Fernandesa. http://hispaniaracing.com/news.php?nid=607 Swoją drogą, HRT-Renault brzmi całkiem dobrze i oby to się spełniło, chociaż na swoim Twitterze niedawno pisali, że nadal będą to jednostki Coswortha. Może jednak zmienili zdanie i w przyszłym sezonie F112 będzie miało silnik mistrzów? :D https://twitter.com/#!/HRTF1Team/status/142616957190012928