Wybrane wypowiedzi po czwartym dniu testów w Jerez (8)
Kobayashi, Trulli, Grosjean, Senna, Vergne, Alonso, Hulkenberg, Vettel
10.02.1217:47
3602wyświetlenia
Kamui Kobayashi (Sauber, P6):
Całościowo jestem zadowolony z pierwszych testów. Z pewnością udało się nam znaleźć właściwy kierunek. Samochód nie zaskoczył nas żadnymi wielkimi problemami, co pozwoliło nam od razu pracować nad jego udoskonalaniem. Co prawda straciliśmy trochę czasu na torze przez małe problemy, ale chcę bardzo podziękować naszym mechanikom, za ich pracę. Szczególnie dziś udało się im wykonać kawał dobrej roboty, która pozwoliła mi na powrów na tor. Przejechałem dziś 76 okrążeń, więc nie jest źle. Mamy kilka pomysłów, które zamierzamy wcielić w życie, a ja nie mogę się już doczekać testów w Barcelonie.
(Nataniel Piórkowski)
_
Jarno Trulli (Caterham, P9):
Moje pierwsze wrażenia płynące z jazdy samochodem są takie, że jest dobry i stanowi zdecydowany postęp w porównaniu do 2011 roku, a także dobrą platformę do pracy przez cały nadchodzący sezon. Jego niezawodność została dziś zresztą potwierdzona, dzięki czemu zebraliśmy dużo danych, szczególnie na temat KERS i nowych opon, co pomoże nam poprawić ustawienia przed najbliższymi testami. Wiemy, że musimy jeszcze popracować nad czystym tempem. Być może byliśmy jedynym zespołem, który nie jeździł z małą ilością paliwa, jednak chcemy się skupić na pracy nad programem rozwojowym upewniając się każdego dnia, że udało się nam go zrealizować. Dla mnie ten dzień przyniósł naprawdę kilka pozytywów. Nigdy wcześniej nie używałem systemu KERS i pomimo dodatkowych przycisków na kierownicy przyzwyczajenie się do jego obsługi jest całkiem łatwe i przyszło mi bardzo szybko. Myślę że będziemy dostrzegali korzyści płynące z użycia tego systemu w miarę nauki o tym, jak zmaksymalizować jego potencjał. Z mojego punktu widzenia balans samochodu był odpowiedni już od samego początku. Także wspomaganie kierownicy jest dobre. Musimy je jeszcze poprawić ale myślę, że w zasadzie mamy bardzo dobry pakiet z dużym potencjałem do pracy. To dobry sposób na rozpoczęcie nowego sezonu.
(Nataniel Piórkowski)
_
Romain Grosjean (Lotus, P5):
Podczas okrążenia instalacyjnego byłem bardzo zdenerwowany, ponieważ tor był zimy i śliski. Nie używałem KERS do czasu wrzucenia szóstego biegu i nawet nie pomyślałem o aktywacji DRS! W miarę upływu dnia temperatura podniosła się do wyższej niż wczoraj, co pomogło nam w lepszym zrozumieniu zachowania E20 w różnych warunkach. Trochę dziwnie jest myśleć o tym, że za nami już jedna trzecia przedsezonowych przygotowań. Naciskamy jak tylko możemy, aby osiągnąć jak najwięcej. Cieszę się z jazdy samochodem nawet pomimo tego, że wykonanie tylu okrążeń to ciężka praca.
(Nataniel Piórkowski)
_
Bruno Senna (Williams, P8):
To był produktywny dzień, w którym testowaliśmy wiele różnych ustawień, by dowiedzieć się o wiele więcej na temat samochodu. Bolid nadal prezentuje dobry poziom niezawodności. Przejechaliśmy dziś 125 okrążeń, co jest bardzo satysfakcjonujące. Cieszę się, że moje pierwsze dwa dni w kokpicie Williamsa były tak dobre.
(Nataniel Piórkowski)
_
Jean-Eric Vergne (Toro Rosso, P2):
W moim drugim dniu testów zrealizowaliśmy cały założony program, a także przejechaliśmy wiele kilometrów. Po dokonaniu pewnych poprawek czuję się w samochodzie bardziej komfortowo i jestem w stanie zrozumieć wpływ zmian w ustawieniach których dokonaliśmy, a które - tak mi się wydaje - poprawiły naszą dyspozycję. Za mną pozytywny dzień, więc teraz czekam już na drugą turę testów.
(Nataniel Piórkowski)
_
Fernando Alonso (Ferrari, P1):
Ciągle uważam, że do Australii jeszcze długa droga pod względem tego co mamy zrobić i jak wiele testów możemy jeszcze wykonać. Z naszego punktu widzenia przez te cztery dni dokonaliśmy dość dużego postępu. Może nie chodzi tu o osiągi lub czasy, ale o ogół, całe zrozumienie samochodu, co jest dla nas bardzo pozytywne. Do Barcelony przybędziemy przygotowani znacznie lepiej niż do Jerez. To samo starał się wczoraj powiedzieć Pat Fry: do Jerez przybyliśmy myśląc o jednej idei samochodu i być może nie okazała się ona dokładnie taka, jak ją sobie wyobrażaliśmy. Pracowaliśmy jednak wokół niej i znaleźliśmy osiągi oraz poziom zaufania przy jeździe samochodem, trzeciego lub czwartego dnia. Tak więc pierwszy dzień testów w Barcelonie będzie znacznie lepszym punktem wyjścia. Z tego co widziałem do tej pory, mocną stroną samochodu jest dogrzewanie opon. Wydaje się, że możemy z nich wydobyć maksimum już na pierwszym okrążeniu, co w ubiegłym sezonie było nie do pomyślenia. Jeśli chodzi o rzeczy do poprawy, to są nimi aerodynamika i niezawodność, ponieważ wczoraj i dziś nie udało się nam przejechać zbyt wielu okrążeń
(Nataniel Piórkowski)
_
Nico Hulkenberg (Sahara Force India, P7):
Pierwszy, pracowity dzień w samochodzie był bardzo udany, ponieważ udało mi się przejechać wiele okrążeń. To był mój pierwszy raz w nowym samochodzie, więc koncentrowałem się na uzyskaniu komfortu i osiągnięciu prędkości. Długie przejazdy były ku temu bardzo pomocne, a w dodatku pozwoliły mi zacząć proces zrozumienia nowych opon. Jest jeszcze wiele do nauki i mnóstwo danych do analizy, ale czuję, że mamy dobrą platformę do rozwoju i jestem zadowolony z przebiegu dnia
(Nataniel Piórkowski)
_
Sebastian Vettel (Red Bull, P3):
Jestem zadowolony z postępów, jakich dokonaliśmy. Myślę, że mamy za sobą sporo pracy. Rzecz jasna ten poranek nie pomógł, jednak takie rzeczy się zdarzają, to część testów i powód, dla którego tu jesteśmy. Chciałbym zrobić więcej okrążeń, jednak nie można już tego zmienić. Wracamy więc do fabryki by przyjrzeć się wszystkiemu, czego się nauczyliśmy i przygotować na kolejne testy w Barcelonie. Mam nadzieję, że uda nam się tam przejechać trochę więcej kilometrów
(Paweł Zając)
KOMENTARZE