Fry: Pomoc nowemu zespołowi nie wpłynie negatywnie na wyniki B.A.R

"Priorytetem nr 1 Hondy jest dążenie do wygrywania wyścigów i zdobycie mistrzostwa"
03.11.0517:48
Marek Roczniak
1621wyświetlenia

Po oficjalnym ogłoszeniu powstania zespołu Super Aguri F1, któremu silniki oraz wsparcie techniczne zapewni Honda, pojawiły się obawy, iż pomoc taka może negatywnie odbić się na wynikach głównego zespołu japońskiego koncernu, znanego dotąd jako B.A.R. W tej sytuacji szef stajni z Brackley, Nick Fry, wydał specjalne oświadczenie, w którym zapewnia, iż nic takiego nie będzie miało miejsca.

"Priorytetem nr 1 Hondy jest dążenie do wygrywania wyścigów i zdobycie mistrzostwa z naszym zespołem", mówi Fry. "Dlatego właśnie Honda zdecydowała się na wykupienie B.A.R. Pomimo zobowiązań wynikających z zaopatrywania w silniki drugiego zespołu i oświadczenia wydanego w Tokio, naszym głównym priorytetem jest ten zespół. Nie dopuścimy do zbyt znaczącego podziału uwagi na korzyść potencjalnego drugiego zespołu lub innego projektu nie związanego z odnoszeniem zwycięstw".

Z innych doniesień wynika, iż zespół Suzukiego może być rzeczywiście w znacznym stopniu niezależny. Świadczy o tym chociażby ulokowanie zespołu w Leafield, a nie przy głównej siedzibie B.A.R i zaangażowanie w cały projekt dawnego inżyniera Arrowsa, Marka Prestona. Brytyjczyk był później pracownikiem McLarena, ale w końcu postanowił spróbować zebrać środki na utworzenie własnego zespołu F1. Powiązanych jest z nim wielu byłych pracowników Arrowsa i TWR, w tym Paul Bowen, który wraz z ekipą projektową Rossa Brawna stworzył bolid A10B - auto to zapewniło Arrowsowi czwartą pozycję w klasyfikacji konstruktorów w sezonie 1988.

Jeśli ekipa Prestona jeszcze przed powstaniem Super Aguri F1 rozpoczęła pracę nad skonstruowaniem bolidu, mógłby on zostać ukończony bez większych problemów przed rozpoczęciem sezonu 2006 i zespół Suzukiego w ogóle nie musiałby się martwić o komplikacje prawne wynikające z użycia bolidu zaprojektowanego przez jedną z obecnych stajni F1.

Źródło: pitpass.com, GrandPrix.com

KOMENTARZE

3
Mac1602
03.11.2005 08:59
Oby nie wyszło jak z Lolą... (więcej szczegółów wkrótce)
Maraz
03.11.2005 07:54
Nie jest to takie proste. Podobno BAR po wykupieniu przez Hondę nadal w ewidencji firm ma dokładnie taki sam numer i de facto jest tym samym zespołem. Tak więc w świetle obecnego Concorde Agreement żaden inny zespół nie może skorzystać z bolidu skonstruowanego przez BAR. Honda miała już raz zatargi z FIA i gdyby wyszło, że odsprzedali jeden ze swoich starszych bolidów, nie skończyłoby się tylko na wykluczeniu z dwóch wyścigów. To są oczywiście domniemania - więcej o tym można przeczytać tutaj: http://www.grandprix.com/ns/ns15886.html
MarekW
03.11.2005 07:47
"Gdyby/jeśli (...) zaczęli prace nad skonstruowaniem bolidu [w lutym] przed powstaniem zespołu, mógłby on zostać ukończony bez większych problemów na czas" Ale tak na 99,9% nie jest. Myślę, że jeszcze nie zaczęli projektować bolidu. Na pewno skorzystają z tegorocznego bolidu BAR 007 (podczas gdy fabryczny zespół pojedzie z nowym 008) z pewnymi przeróbkami, tak, aby podobnie jak Sauber ominąć ten przepis (przypominam, że zeszłoroczny Sauber C23 to prawie kopia Ferrari F2003-GA, a jednak z zatwierdzeniem przez FIA nie było problemu). Super Aguri F1: (według mnie) Bolid: BAR 007 Silnik: Honda V8 Opony: Bridgestone Kierowcy: Takuma Sato, Ant Davidson; tester: Ant Pizzonia