Rosberg uniknął kar za niebezpieczne manewry podczas GP Bahrajnu

Sędziowie zdecydowali się także nie podejmować działań wobec Fernando Alonso i Ferrari.
22.04.1219:10
Nataniel Piórkowski
4705wyświetlenia

Nico Rosberg uniknął kary za kontrowersyjne i skrajnie niebezpieczne manewry zepchnięcia Lewisa Hamiltona oraz Fernando Alonso na pobocze toru Sakhir podczas wyścigu o Grand Prix Bahrajnu.

Stewardzi argumentowali swą decyzję tym, że kierowca Mercedesa bronił swej pozycji w ciągłym i stałym manewrze po linii prostej, a Brytyjczyk nie był obok niego w chwili gdy ten rozpoczął wykonywanie swego ruchu.

Sędziowie analizowali także przypadek nieostrożnego wypuszczenia Hiszpana ze stanowiska serwisowego Ferrari i w tej sprawie również nie zdecydowali się na podejmowanie żadnych dodatkowych działań.

KOMENTARZE

28
modlicha
24.04.2012 02:16
@MairJ23 Często zgadzam się z Twoimi opiniami, ale tym razem "pojechałeś po bandzie". To nie był zakręt żeby wyjazd na pobocze (ścięcie zakrętu) dawał przewagę. Tutaj raczej Hamilton nadłożył drogi, choć wydawał się na straconej pozycji. Alonso już na takie szaleństwo się nie zdecydował. Idąc twoim tokiem rozumowania to Vettel za manewr wykonany na Alonso na Monza 2011 powinien dostać karę. :-)
Kubicomaniak
23.04.2012 04:52
Ten i inne wcześniejsze przypadki świadczą ewidentnie o tym że FIA traktuje przepisy bardzo wybiórczo raz tak , raz siak , raz nijak. To jest po prostu FARSA !!!
MairJ23
23.04.2012 02:46
Tak sie konczy jezdzenie po lotnisku - jeden wie ze poza tor wyjechac nie wolno a drugi wykorzysta to zeby wyprzedzic. Kare powinien dostac hamilton za wyprzedzenie poza torem.
adamo342
23.04.2012 02:30
Ja tylko czekam kiedy wybuchnie konflikt na tle Rosberg-Alonso bo to zdarzenie nie było ich pierwszym.
temal
23.04.2012 07:46
Rozberg po Chinach chyba sie poczuł za bardzo... Dwie prawie identyczne sytuacje chyba niebezpieczne a komisja sędziowska ma na to wy.... Nawet Hamilton w ten sposób nie jeździł.
Dante
23.04.2012 07:22
@modlicha i derwisz - Ale czy Hamilton zrównał swoje przednie koła z tylnymi Rosberga? Nie? To Nico mógł sobie nawet w bandę wjechać i nic dla Lewisa do tego - prawo obrony pozycji to prawo obrony pozycji. A sytuacja Rubens vs Schumacher z 2010 roku to co innego - Barichello już niemal zrównał się z Mercedesem a Michael go po prosu spychał.
pasior
23.04.2012 06:03
jaka kara? w końcu to wyścig a nie pielgrzymka do Lichenia...........
ChickOne
23.04.2012 03:24
Hamilton miał szanse uniknąc wizyty na poboczu, ale z niej nie skorzystał, i dobrze bo to pozwoliło mu zdobyć pozycje, to była decyzja hamiltona zeby sie tam znaleźć. Natomiast Alonso moim zdaniem został wypchnięty w inny sposob bo gdy rozberg go spychał byli bok w bok
derlotter
22.04.2012 10:47
@Dante zgadzam sie z toba...i uwazam ze wiekszosc komentarzy swiadczy o niedojrzalosci komentujacych :-)
derwisz
22.04.2012 09:33
Nico nauczył się tego manewru od starszego kolegi. Moim zdaniem manewr ten był podobny do manewru jaki nie tak dawno (po swoim powrocie) wykonał MSC przeciwko Barichello. Rożnica była taka, że wówczas tor ograniczała betonowa banda i Schumacher dostał karę za spowodowanie sytuacji niebezpiecznej (a nawet zagrażającej życiu Rubensa). Pozostaje mieć nadzieję, ze manewr ten nie stanie się znakiem firmowym tego zespołu.
modlicha
22.04.2012 08:31
@kidmaciek To już prędzej za manewr na Hamiltonie. Tam było tak agresywnie że Nico aż sam wyjechał za tor. To widać na 100% z każdego ujęcia. I to Dante można już jednoznacznie stwierdzić.
m_grabarz
22.04.2012 07:38
Trudno cokolwiek jednoznacznie stwierdzić przez ustawienie kamery, choć nie byłby to pierwszy raz, kiedy Rosberg w nieodpowiedzialny sposób doprowadził do niebezpiecznej sytuacji.
kidmaciek
22.04.2012 07:29
Kto im kazał wciskać się po wewnętrznej? Gdy Rosberg zjeżdżał do prawej strony toru, to Hamilton był jeszcze za Rosbergiem i miał czas, żeby zmienić kierunek manewru. Co do Alonso nie jestem pewny i być może za tamten manewr należy się kara dla Nico.
Dante
22.04.2012 07:23
Czy z relacji TV jednoznacznie można stwierdzić, że i Hamilton ,i Alonso byli już przednim kołem na wysokości tylnego koła Rosberga? Jeżeli FIA dysponuje materiałem z bolidów to raczej oni więcej wiedzą niż my (bo nie było żadnej powtórki z bolidu McLarena albo Ferrari podczas transmisji). A więc teksty o nieodpowiedzialności możecie sobie schować w kieszeń.
modlicha
22.04.2012 07:19
@Aeromis Sytuacja z Hamiltonem była dużo gorsza i bardziej niebezpieczna. Nie mam całkowitej pewności bo nie ma za wielu filmików, ujęcia nie są dobre, ale analizując klatka po klatce - wydaje mi się, że Hamilton już był w połowie długości bolidu Rosberga gdy jeszcze obaj znajdowali się na asfalcie. Gdy już na pewno są równo bo przednie skrzydła są obok siebie to bolid Hamilton jest tak w połowie na poboczu a w połowie na asfalcie. Na niekorzyść Rosberga świadczy dalej też to, że jego bolid znalazł się również w połowie prawymi kołami na poboczu (i to już widać na 100% w każdym ujęciu) - więc wypychał Hamiltona dalej niż tylko do krawężnika. Wg mnie kara. Taka jak dla Schumachera po incydencie z Barichelo.
cobra
22.04.2012 06:44
Moim zdaniem nie powinien dostać kary. I Hamilton i Alonso (filmik - sorry za kiepską jakość: http://www.youtube.com/watch?v=Bea17BeLepI ) znajdowali się jeszcze za nim gdy próbował ich zablokować. Przydałby się jakiś onboard żeby to potwierdzić.
villy
22.04.2012 06:05
Tak dla porównania to gdy Massa z kimś walczył, to Massa zrobił miejsce, żeby tamten mógł spokojnie wrócić na tor. Rosberg za to pilnował, że Alonso tego nie zrobił. Przynajmniej tak mi się wydawało.
F1 Bastek
22.04.2012 05:56
@oliveira Dokładnie.Za jego jazdę powinna być ewidentna kara,ale to co wykona komisja było do przewidzenia...
Aeromis
22.04.2012 05:52
@LUKE Lewis był z boku, ale w momencie gdy wyjechał za tor, na torze był jeszcze za ROS (chyba, że oślepło mi się). Poza tym miał dużo czasu by odbić w lewo, a się uparł.
dominoziom2007
22.04.2012 05:47
Krótko mówiąc sędziowie pokazali Alonso i Hamiltonowi międzynarodowy znak pokoju i przyjaźni.
LUKE
22.04.2012 05:46
Bez jaj co ta FIA odwala, Hamilton jeszcze bardziej był z boku niż Alonso, a ten go zepchnął pod samą bandę, wstyd i tyle za takie coś powinny być surowe kary.
kamil_zmc
22.04.2012 05:46
Przecież słyszeliście jak Alonso był wkurzony i jak skomentował tą sytuację. Decyzja sędziów taka, jakby nie widzieli wyścigu.
peter01
22.04.2012 05:40
Ciekawe co powie o tym Schumacher. Sam dostał za to karę, a ten dzieciak nawet nie dostał reprymendy.
pawlos
22.04.2012 05:36
Ciężko wywnioskować coś z powtórek. Dalekie ujęcie może nieco fałszować faktyczny przebieg zajścia. Niemniej jednak sytuacja nieco kontrowersyjna.
oliveira
22.04.2012 05:32
wygrał Rosberg jeden wyścig i już zaczyna gwiadorzyć i jeżdzić tak jakby był sam na torze. tak ja odebrałem to co dzisiaj wyrabiał.
Aeromis
22.04.2012 05:28
Z tego co wyłapałem sytuację ROS-HAM, to Lewis raczej wyprzedzał ROS poza torem, niż był wypchnięty. ROS owszem zjechał mocno, ale HAM był jeszcze za nim. W przypadku ROS-ALO to nie wiem.
dan193t
22.04.2012 05:15
pewnie bronil sie tym ze zjezdzal do jednej strony toru a oni za wszelka cene chcieli go wyprzedzic z prawej...
Artello96
22.04.2012 05:13
Dla mnie Rosberg przesadzał podczas obrony nad Hamiltonem i Alonso i jakaś kara powinna być.