Interlagos przedstawiło plany modernizacji obiektu

W przypadku F1 zakłądają one przeniesienie prostej startowej oraz budowę nowych garaży.
10.05.1213:08
Nataniel Piórkowski
2872wyświetlenia

Podczas środowego spotkania w Sao Paulo, zarządcy toru Interlagos przedstawili plany dotyczące modernizacji obiektu.

Prócz zmian mających na celu poprawienie bezpieczeństwa po dwóch śmiertelnych wypadkach do których doszło w sezonie 2011, największą uwagę przykuły plany przeniesienia prostej startowej i alei serwisowej pomiędzy zakręty numer 3 i 4. Nowy kompleks boksów będzie oddany do wyłącznego użytku Formuły 1, podczas gdy obecnie używane garaże zostaną przyznane innym seriom wyścigowym.

Plany zakładają także budowę szykany w bardzo szybkim łuku Curva do Cafe, prowadzącym na obecną prostą startową, choć jest jednak bardzo mało prawdopodobne, że będą korzystały z niej bolidy F1.

Przebudowa toru ma rozpocząć się jeszcze w tym roku i być zakończona przed Grand Prix Brazylii 2013.



Źródło: thef1times.com

KOMENTARZE

22
oxiplegatz
11.05.2012 01:22
Może jestem tradycjonalistą, ale nie podobają mi się proponowane zmiany, podobnie zresztą jak nowy układ na Silverstone. Jeśli chodzi o Interlagos to, o ile dobrze pamiętam, chodziło o częściowe wyburzenie trybuny (przy dojeździe do prostej startowej) i zrobienie strefy bezpieczeństwa dla kierowców. Takie zmiany byłyby do zaakceptowania, podobnie jak modernizacja zaplecza. Mogliby też usprawnić odprowadzanie deszczówki z toru.
Amalio
10.05.2012 09:14
@WooQash a co ma konstrukcja toru do częstotliwości wyścigu?
jpslotus72
10.05.2012 08:56
@kabans Mnie też strasznie podoba się Silverstone po zmianach 2010-11... Za to bardzo podobała mi się konfiguracja używana tam do 2009. :)
kabans
10.05.2012 06:17
co do modyfikowania starych torów to strasznie podoba mi sie Silverstone w obecnym kształcie po zmianach w latach 2011 i 2010
jpslotus72
10.05.2012 05:16
No nie wiem - ja też nie chciałbym tracić tej prostej startowej pod górkę i pozostawiłbym zakręty 1-3 jako właśnie otwierające pętlę... To już będzie inna atmosfera, podobnie jak się stało z Silverstone - sekwencja Maggots-Becketts-Chapel teraz jakoś straciła swój "urok", zagubiona gdzieś w środku toru, a ten nowy odcinek (dodany już w 2010) właściwie niczego ekstra nie wnosi. Przynajmniej ja to tak odbieram. Niby tor zostaje prawie taki sam - a jednak nie jest to już to samo...
ROOK
10.05.2012 04:16
[quote="pasior"]Przy takim układzie powinni zmienić kierunek jazdy..........[/quote]Cała otoczka w zakrętach jest budowana wyraźnie pod konkretny kierunek jazdy…
natan
10.05.2012 03:22
@MairJ23 Nowy kompleks nie będzie budowany aby poprawić bezpieczeństwo, ale standardy pracy zespołów, dziennikarzy, gości i innych osób "funkcjonujących" na padoku. Na dzień dzisiejszy, obecny budynek w alei serwisowej jest delikatnie mówiąc "sprzed epoki". Do poczytania news z listopada 2011: http://www.f1wm.pl/php/news_id-24763.html :)
MairJ23
10.05.2012 02:41
@Vinc a to to ja pamietam ale nikt przeciez nie zginal - a caly szum z przerobkami sie zrobil po tych 2 wypadkach w zeszlym roku. Webber walnal i zostawil kolo na srodku i Alonso w nie uderzyl i ten wypadek wygladal przestrasznie. - to o tym wydarzeniu mowisz - chyba 2003 rok. Mi tylko chodzi o to zeby ktos mi wytlumaczyl w jaki sposob zwiekszy sie bezpieczenstwo na tym torze budujac drugi pitlane ?:)
Vinc
10.05.2012 02:09
@MairJ23 dawno to już było ale z tego co pamiętam to Webber w Jaguarze tam konkretnie przydzwonił, przed aleją, nie wiem czy Alonso też tam nie miał przygody i dwa lata temu albo rok jakiś ogórek Virgin czy coś ale tego to nie jestem pewny. Ludzie jak wy marudzicie. Beton, beton, więcej betonu. Trochę optymistycznie na to spójrzcie. Takie Silverstone co roku jest modernizowane bardziej lub mniej i zawsze jest dobre show. Nie róbcie z siebie takich typowych Polaków co tylko marudzą :P
pasior
10.05.2012 01:33
Przy takim układzie powinni zmienić kierunek jazdy..........
MairJ23
10.05.2012 01:31
Ja bym chcial aby ktos mi wyjasnil w jaki sposob zostanie zwiekszone bezpieczenstwo budujac dodatkowy pitlane ? Bo zaden wypadek nie wydarzyl sie przeciez podczas wyscigu F1. To dlaczego F1 ma miec nowe boksy ? Niech mi ktos wyjasni tak na spokojnie :)
Masio
10.05.2012 01:30
Nie rozumiem, dlaczego oni chcą budować nowe boksy?! Przecież te są dobre i miejsce prostej startowe jest w idealnym miejscu.
WooQash
10.05.2012 01:28
@RENO. W takim razie czemu Spa ma być co 2 lata?
MatiXF1
10.05.2012 01:25
Mi tam te zmiany zupełnie nie przeszkadzają
RENO
10.05.2012 01:23
Pogięło ich, ta wyjazd pod górkę na prostą startową jest unikalny jak Eau Rogue na Spa.
WooQash
10.05.2012 12:33
Jeżeli zginie ten charakterystyczny wyjazd z boksów, to nie będzie ten sam wyścig F1 co zawsze. WRONG!
Amalio
10.05.2012 12:11
Absolutnie nie. Żadnego przenoszenia prostej startowej!
chinoMoreno
10.05.2012 11:57
chyba tutaj jest ta szykana pokazana http://tribunadonorte.com.br/noticia/apos-morte-cba-proibe-ultrapassagem-na-curva-do-cafe/177630 jeśli tak miałoby być to mam nadzieje ze f1 nie bedzie jej używać
Arczyn
10.05.2012 11:37
Uważam, że proponowane zmiany są w jak najlepszym porządku. Nitka toru pozostaje w takiej formie w jakiej ją lubimy, a zespoły i goście mają na zapleczu o wiele więcej miejsca - wilk syty i owca cała. Dodatkowo najlepszy punkt do wyprzedzania znajdzie się teraz na końcu okrążenia, co potencjalnie zwiększy widowiskowość wyścigu.
cobra
10.05.2012 11:30
Kiepski pomysł z tą zmianą lokalizacji alei serwisowej. Już nawet byłbym za tym żeby zmienić do niej wjazd by uczynić cały proces bardziej bezpiecznym, ale pozostawić ją z tym fajnym wyjazdem.
rno2
10.05.2012 11:22
Jeśli tylko takie zmiany to ok. Mam nadzieję, że tą szykanę sobie odpuszczą. Brazylia i Kanada mają bardzo starą infrastrukturę, więc przyda się nowy kompleks garaży.
maciejas512
10.05.2012 11:11
O nie!!! Znaczy dla innych serii tam mogą zmienić ale dla F1 niech zostanie tak jak jest :)