Calado zdobył pole position przed głównym wyścigiem GP2
Kierowca Lotusa wykorzystał incydent Toma Dillmanna
11.05.1217:34
3487wyświetlenia
James Calado wywalczył pierwsze pole startowe do głównego wyścigu GP2 na torze Catalunya.
Kierowcy GP2, chcąc wykorzystać gumę pozostawioną na torze przez bolidy F1, od razu wyjechali na tor. Tylko Josef Kral, który dyktował tempo podczas treningu, zdecydował się pozostać w boksie i zakończył kwalifikacje na 16 miejscu.
Tom Dillmann jako jeden z pierwszych z czołówki wykonywał pomiarowe okrążenie, jednak obrócił się w prawym zakręcie przed szykaną. Żółte flagi, które pojawiły się w związku z tym incydentem zniszczyły okrążenia większości kierowców jadących bezpośrednio za nim. Calado był na tyle daleko, że nie wpłynęło to na jego okrążenie i wykręcone 1:30,655s dało mu pierwsze pole startowe.
Równie mocno na problemach Dillmanna skorzystał Stephane Richelmi, który wystartuje z trzeciego pola, pomimo tego,że w tym sezonie nie zdobył jeszcze punktów, a także Max Chilton. U wielu kierowców z czołówki miękkie opony "skończyły się" przed wykonaniem drugiego mierzonego okrążenia i musieli na drugą próbę założyć twardą mieszankę. Drugi w punktacji Luiz Razia spróbował odwrotnej strategii. Kierowca Ardena był dwunasty po pierwszym przejeździe na twardych oponach, jednak podczas kolejnego przejazdu na miękkich, musiał omijać 3 samochody na mierzonym okrążeniu, przez co nie poprawił swojego wyniku i ostatecznie musiał zadowolić się trzynastym miejscem.
Ten sam pomysł wypalił jednak w przypadku Fabio Leimera, który po ubraniu miękkich opon poprawił czwarte miejsce na drugie. Szwajcar stracił 0,210s do Calado. Z piątego pola wystartuje Giedo van der Garde, tuż przed Fabio Onidim. Lider mistrzostw, Davide Valsecchi, wystartuje z siódmego pola.
Wyniki kwalifikacji do głównego wyścigu | |||
Kierowca | Zespół | Czas okr. | |
---|---|---|---|
1 | James Calado | Lotus | 1:30.655s |
1 | Fabio Leimer | Racing Engineering | 1:30.865s |
1 | Stephane Richelmi | Trident | 1:30.902s |
1 | Max Chilton | Carlin | 1:30.962s |
1 | Giedo van der Garde | Caterham | 1:31.006s |
1 | Fabio Onidi | Coloni | 1:31.167s |
1 | Davide Valsecchi | DAMS | 1:31.212s |
1 | Stefano Coletti | Coloni | 1:31.212s |
1 | Jolyon Palmer | iSport | 1:31.269s |
1 | Nathanael Berthon | Racing Engineering | 1:31.308s |
1 | Esteban Gutierrez | Lotus | 1:31.320s |
1 | Nigel Melker | Ocean | 1:31.332s |
1 | Luiz Razia | Arden | 1:31.377s |
1 | Marcus Ericsson | iSport | 1:31.391s |
1 | Johnny Cecotto | Addax | 1:31.565s |
1 | Josef Kral | Addax | 1:31.599s |
1 | Fabrizio Crestani | Lazarus | 1:31.677s |
1 | Tom Dillmann | Rapax | 1:31.682s |
1 | Simon Trummer | Arden | 1:31.939s |
1 | Rodolfo Gonzalez | Caterham | 1:31.966s |
1 | Victor Guerin | Ocean | 1:32.270s |
1 | Felipe Nasr | DAMS | 1:32.325s |
1 | Julian Leal | Trident | 1:32.691s |
1 | Rio Haryanto | Carlin | 1:33.010s |
1 | Ricardo Teixeira | Rapax | 1:33.083s |
1 | Giancarlo Serenelli | Lazarus | 1:33.329s |
KOMENTARZE