Nowe silniki w GP3 od 2013 roku

Od następnego sezonu seria będzie korzystać z mocniejszych 400-konnych jednostek napędowych
06.06.1220:34
etcetra
5333wyświetlenia

W przyszłym roku bolidy serii GP3 zostaną wyposażone w nowe, mocniejsze silniki. 280-konna jednostka zostanie zastąpiona silnikiem o mocy 400 koni mechanicznych, co ma pozwolić serii na przeskoczenie Formuły 3.

Wykorzystywane jak do tej pory podwozie GP3/10 zaprojektowane przez Dallarę nadal pozostanie w użytku, jednak zmianom ulegną nos, sekcje boczne oraz pokrywa silnika.

Dyrektor zarządzający GP3, Bruno Michel, w następujący sposób odniósł się do kwestii nowego samochodu: Kiedy zaczęliśmy myśleć o kolejnej generacji naszego bolidu oparliśmy nasz projekt na tym, co dało nam sukces na samym początku, czyli taniej konstrukcji, która w jak najlepszy sposób przystosuje młodych kierowców do wysokiego poziomu docisku oraz specyfiki opon, których doświadczą w GP2 i Formule 1. Oczywiście dodalismy również dwa istotne parametry: chcemy, aby nasz samochód miał więcej mocy oraz pragniemy uczynić go jeszcze bardziej selektywnym narzędziem edukacyjnym dla młodych kierowców, którzy wiąża swoją przyszłość z wyższymi kategoriami wyścigów.

Michel dodał, że zmiany zostaną wprowadzone z troską o koszty poniesione przez zespoły, dlatego też uniknięto użycia całkiem nowego podwozia: Wydatki pozostaną na poziomie zbliżonym do obecnego, ale nowy samochód będzie znacznie mocniejszy i bardziej dopracowany. Modyfikacje bolidów zostaną wprowadzone w formie gotowych zestawów części, pozwoli to zaoszczędzić zespołom wiele pieniędzy, gdyż nie będą zmuszone do zakupu nowego podwozia.

Dyrektor wyraził również opinię co do wielkości stawki: Planujemy utrzymać liczbę 9 zespołów oraz maksymalnie 27 samochodów na starcie nowego sezonu. Uważamy, że grupa 30 aut była zbyt duża, a obecne rozwiązanie wydaje nam się idealne dla serii. Zespoły, które chciałyby dołączyć do nas na kolejne trzy lata są mile widziane i mogą przesyłać swoje zgłoszenia już dziś.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

7
korekPL
07.06.2012 08:12
Na GP3 i GP2 stać tylko bogaczy, start w GP3 jest kilka krotnie droższy niż w F3 ES, podobnie GP2 jest dużo droższe od WSbR.
Kamikadze2000
07.06.2012 12:27
@gnodeb - ale przecież te przedsionkowe serie są dużo tańsze! Jednakowe podwozia i silniki, ograniczone pole manewru w dziedzinie inżynierii. Nie porównuj nawet do "studni bez dna", zwanej Formułą 1! ;]
krzysiek_aleks
07.06.2012 12:10
@mrxns A IndyCar to co?
gnodeb
07.06.2012 09:14
To inne serie nie podlegają naciskom o obniżaniu kosztów, mocy, ilości cylindrów, zużycia paliwa, przejazdom przez pitlane na silniku el.? Ciekawi mnie dlaczego? To niemiłe z mojej strony, że pomyślałem o pieniądzach, bo przecież ekolodzy myślą o losie Matki Natury, nie o garncach złota które krążą wokół Formuły 1.
Kamikadze2000
06.06.2012 08:47
Tak jest!!! :)) @mrxns - nie mogą powstac serie konkurencyjne dla F1, ponieważ Formuła 1 to najlepsza seria wyścigowa świata! To absolutny szczyt sportów motorowych. To tak, jakby w skokach narciarskich stworzyc konkurencyjne zawody dla PŚ. Pzdr ;)
mrxns
06.06.2012 07:50
Moim zdaniem powinno się stworzyć serie konkurencyjna dla F1,bo obecnie FIA stworzyła sobie monopol i każda inna seria poza F1 traktowana jest po macoszemu. Myślę, że nie dużo by kosztowało np. wzmocnienie silnika i poprawa aerodynamiki w FR 3.5, a nawet przy słabej aerodynamice silnik o mocy 800-900 KM przyspieszył by te bolidy na miarę F1.
Ferrarif1
06.06.2012 07:43
no i to mi się podoba - wzmacniać a nie ograniczać !