Hembery liczy na powrót Alguersuariego do Formuły 1

Brytyjczyk porównuje Hiszpana do Romaina Grosjeana.
28.06.1209:58
Mateusz Szymkiewicz
2037wyświetlenia

Paul Hembery jest przekonany, że Jaime Alguersuari powróci w przyszłym roku do Formuły 1.

Po utracie swojej posady w zespole Toro Rosso, Hiszpan otrzymał angaż od Pirelli jako tester nowych opon, które mają być używane w Formule 1 od przyszłego sezonu. W tym tygodniu Alguersuari znajduje się na torze Spa-Francorchamps, gdzie uczestnicy w kolejnej sesji testowej.

Przez te kilka dni dajemy mu możliwość poprowadzenia bolidu Formuły 1 - powiedział Paul Hembery, szef Pirelli Motorsport. Teraz Jaime przejeżdża prawie 700 kilometrów dziennie, co jest równowartością dwóch Grand Prix. W tym roku zaliczy sześć sesji testowych, które są w zasadzie odpowiednikami dwunastu wyścigów.

Dla niego jest to fantastyczna okazja na powrót do Formuły 1. Mam nadzieje, że uda mu się, ponieważ posiada talent. Czasem trzeba cofnąć się o krok wstecz, aby wykonać dwa w przód. Tak właśnie zrobił Romain Grosjean, który miał kłopoty, a teraz jest w stanie pokazać swe przygotowanie i dojrzałość. Mam nadzieje, że podobnie będzie z Jaime.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

31
adminf1
30.06.2012 07:51
a wiesz jak sie nazywa wrażenie, że masz własny samochód?
IceMan11
29.06.2012 08:38
@adminf1 Chodzi mi o twoje 1-sze zdanie. Nie napisałem DUŻO ZROBIŁ tylko SWOJE ZROBIŁ. Czy to taki problem? Uważam, że Jaime nie skorzysta z usług zespołu z końca stawki. Takie mam wrażenie ;)
adminf1
29.06.2012 04:19
Ja mam problem z tekstem? Za to Ty masz problem z widzeniem w TV kazdego kolejnego GP. W Walencji tez nie zauwazyles na ostatnim kolku DRS Schumiego tylko zauwazyles je okrazenie wczesniej jak reszta. A dwa to przeciez dalem wyrazny cynk ze bede tłuk piane w komentarzu wyżej. Też nie zrozumiales przekazu? No to podwójny problem:) Bez obrazy ale Jaime wezmie jakis zespol z konca stawki bo zaufa jego doswiadczeniu z oponami Pirelli. Jaime pewnie sie przekonal ze DJejowanie to malo dochodowy interes wiec zapragnal F1. Luz ale po co?
IceMan11
28.06.2012 08:51
@adminf1 To, że Ty masz problemy ze zrozumieniem tekstu już pokazałeś nie raz. Najpierw zrozum czytany tekst, a później się mądruj i pisz sobie te swoje prześmiewcze komentarze. @adnowseb Niby dlaczego za Pic'a? Przecież to jego debiut. Ten chłopak nawet testów przed sezonem nie miał, a jeździ momentami lepiej od doświadczonego Niemca.
Adam2iak
28.06.2012 07:49
Jakiś czas temu były PLOTKI o Force India, więc może tam? @adnowseb Tylko nie za Pic'a! Charles musi zostać :P
adnowseb
28.06.2012 07:19
Za Pietrowa, którego pokonuje w tej chwili nawet Narian. Druga opcja , za Pic'a. Pauza zapewne nauczyła go pokory i gdyby dostał propozycję z HRT to też by ją przyjął.-Pedro młody juz nie jest.
adminf1
28.06.2012 06:22
@IceMan11 no Nick faktycznie dużo zrobił. To ja potłuke piane i powiem Nick nie wracaj odszedłes w glorii..nie rozmieniaj sie na drobne już jak to wygląda? i w ogóle
IceMan11
28.06.2012 05:37
@Simi Taki kierowca nie myśli o sukcesach - on chce tylko jeździć. Ale zgadzam się. Nick już swoje zrobił w F1. Czasami trzeba wiedzieć kiedy przestać :)
Simi
28.06.2012 05:34
[quote="IceMan11"]Ale w sumie to gdzie ma niby iść ten Heikki? Powinien jeździć w lepszym zespole, ale miejsca są już nieoficjalnie zajęte. [/quote] Zgadzam się. To co napisałem było zdaniem tylko i wyłącznie hipotetycznym. @SirKamil Ups... chyba nie byłbym za tym... Jest wielu innych kierowców, którzy zasługują na choćby miejsce w Caterhamie. Heidfeld zrobił to na co go było stać i chyba nie ma po co wracać. Tym bardziej, że w zespole Caterhama nie ma szans na wiele sukcesów...
jpslotus72
28.06.2012 05:23
Moim zdaniem Alguersuari mógłby powrócić jedynie jako pay-driver. Może i nie miał ekstra bolidu w czasie swoich startów, ale nawet w takiej maszynie wyjątkowy talent dałby się zauważyć. Jaime jeździł poprawnie - to wystarczające, żeby pojeździć maksimum te 3 sezony - ale nie jest to żaden argument, żeby wrócić z takimi referencjami do stawki. Testowanie dla Pirelli też nie jest już jakimś wielkim argumentem - i samo w sobie nie wystarczy. Więc pozostawałoby szukanie "mecenasów" i zgłoszenie się do licytacji foteli wyścigowych, jaką po każdym sezonie organizują niektóre teamy - chociaż do tej pory młody Hiszpan zarzekał się, ze nie przyjmie tej roli, zasługuje bowiem (w swym własnym mniemaniu) na więcej... Cóż, życzę powodzenia w czołowym zespole - dopóki rano nie zadzwoni budzik. Właściwie mój komentarz powinien być krótszy: Alguersuari mógłby wrócić do stawki tylko jako pay-driver ergo nie może do niej wrócić.
SirKamil
28.06.2012 05:14
[quote]Caterham gdyby Heikki poszedł w cholerkę, ale Hiszpan zapewne miałby masę "wątów" co do tego kokpitu.[/quote] W ramach ciekawostki faworytem fanów ekipy na to miejsce jest tzw. "szybki" Nick;)
IceMan11
28.06.2012 05:13
@Yurek Ja bym bardzo chciał tylko nie wierzę w przejście Sergio do Ferrari. A jak nie do Ferrari to w sumie nigdzie.
Yurek
28.06.2012 05:07
@IceMan11 - mówiło się ostatnio o Sauberze i wyglądałoby to racjonalnie w przypadku odejścia Pereza. Kobayashi - Kovalainen to niezły skład.
IceMan11
28.06.2012 04:58
@Simi Ale w sumie to gdzie ma niby iść ten Heikki? Powinien jeździć w lepszym zespole, ale miejsca są już nieoficjalnie zajęte.
Simi
28.06.2012 04:54
Główny problem Alguersuariego to fakt, iż nie ma on ani gigantycznego talentu, który broni się sam, ani olbrzymiego wsparcia sponsorów. Dlatego też jego powrót do stawki jest mocno niepewny. Ewentualnie mógłby go przyjąć Caterham gdyby Heikki poszedł w cholerkę, ale Hiszpan zapewne miałby masę "wątów" co do tego kokpitu.
IceMan11
28.06.2012 04:53
Jak Senna odejdzie z Williams'a to za niego wejdzie Bottas. Jak Schumacher odejdzie to za niego wejdzie di Resta, a za Paul'a do SFi wskoczy Jules. Nie widzę dla niego miejsca poza Marussią i HRT.
SirKamil
28.06.2012 04:44
Jeśli chodzi o sam powrót Jaime, to pytanie za kogo. Pewne byłby lepszy od Senny, Pietrowa, Pedro i Naraina, ale tylko na to pierwsze miejsce nie kręciłby nosem. No i jego samego jeszcze musieliby chcieć w Williamsie a w Williamsie jeśli nie nazywasz się Alonso, Hamilton czy Vettel musisz przynieść wywrotkę dolarów.
Yurek
28.06.2012 03:41
Yurek nie liczy na powrót Alguersuariego do Formuły 1. [quote="Adam2iak"]Wtedy pojawią się przetasowania w stawce i zwolnią się miejsca w środku stawki...[/quote] Przecież Alguersuari mniema o sobie, że jest za dobry na bolid ze środka stawki.
Witek
28.06.2012 01:20
@SirKamil : Zgadzam się w 100%!!
SirKamil
28.06.2012 12:34
[quote="adnowseb"]Jeszcze nie pora oceniać ''Groszka'' ,zaliczył dopiero 4 pełne GP. Wielu z Was, uważa Lotusa za najlepszą oraz najbardziej oszczędzającą opony maszynę. Jak to się ma do wyników?(Romaina)-średnio. [/quote] Nie jestem przekonany, czy "średnio". Czwarta najlepsza średnia pozycja startowa w stawce przy tzw. kłopotach z kwalifikacjami Lotusa ii najlepsza ukończonych wyścigów wśród wszystkich zawodników. Ukończył cztery wyścigi, ale wśród czterech nieukończonych spi..rzył tylko raz- w Malezji. I zawsze gdy odpadał, był bardzo wysoko.
Witek
28.06.2012 12:33
Moim zdaniem jest to porównanie na wyrost! Już Buemi był szybszy i to jego mi szkoda najbardziej. Cholerny pech!!!
Adam2iak
28.06.2012 10:41
Przyszłość Jaime zależy przede wszystkim od tego, czy z F1 pożegnają się po tym sezonie Massa i Schumacher. Wtedy pojawią się przetasowania w stawce i zwolnią się miejsca w środku stawki... A to porównanie do Grosjeana średnio trafione.
Simi
28.06.2012 10:28
Nie sądzę, aby porównanie Grosjeana do Alguersuariego było trafne. Tak jak ktoś już zauważył - Jaime pojechał ponad dwa sezony, podczas których mógł udowodnić więcej niż Romain podczas połowy jednego. Z drugiej jednak strony - Alguersuari miał do dyspozycji słabe Toro Rosso. Tak naprawdę nie wiemy jak spisywałby się w tegorocznym Lotusie. Tak czy siak - myślę, że Jaime jest mimo wszystko na tyle dobry, by otrzymać szansę ponownego zasilenia stawki. Problemem jest jednak to dla jakiego zespołu miałby jeździć...
adnowseb
28.06.2012 09:43
@IceMan11 Ja piszę o kierowcy który jest na 7 pozycji. Właśnie chwalę Lotusa. Przeczytaj jeszcze raz mój komentarz.Naniosę poprawkę:)) Pozdro
IceMan11
28.06.2012 09:32
@adnowseb Trzecie miejsce w generalce z minimalną stratą do McLaren'a jest rzeczywiście średnim wynikiem.
adnowseb
28.06.2012 09:27
Jeszcze nie pora oceniać ''Groszka'' ,zaliczył dopiero 4 pełne GP. Wielu z Was, uważa Lotusa za najlepszą oraz najbardziej oszczędzającą opony maszynę. Jak to się ma do wyników?(Romaina)-średnio. Niemniej debiut udany.Coraz bardziej ''przekonuję''się do tego zawodnika. Co do Jaime,to liczę na jego powrót.
IceMan11
28.06.2012 08:48
@TommyYse Na superszybkich kółkach osiąga pewnie superszybkie czasy.
TommyYse
28.06.2012 08:44
Ciekawe jakie czasy osiąga na superszybkich kółkach na supermiękkich oponach.
rolnik sam w dolinie
28.06.2012 08:32
Porównanie mocno na wyrost. Pirelli chyba chce się wypromować pokazując jakie to oni "wielkie" szanse dają kierowcom. Alguersuari miał największą szansę w tamtym sezonie kiedy bolid STR w paru wyścigach był konkurencyjny, nie wykorzystał jej razem z Buemim i się głowy posypały. Nie widzę go z powrotem w F1, a na pewno nie w takim stylu jak jeździ Grosjean
Anderis
28.06.2012 08:25
Romek miał w F1 na pokazanie się pół sezonu, w bolidzie, którym nie zrobił ani kilometra przed debiutem, z bardzo nikłym doświadczeniem jakimikolwiek bolidami F1 i mając za kolegę w zespole Alonso. Alguersuari debiutował bez żadnego doświadczenia bolidem F1, ale potem miał dwa pełne sezony by udowodnić, na co go stać. IMO obecnie Grosjean jeździ lepiej, niż Alguersuari kiedykolwiek, a doświadczenie w F1 wciąż ma mniejsze, niż Jaime, gdy F1 opuszczał.
Kojag
28.06.2012 08:11
Może i jeździ sporo... Tyle, że u Romka dochodził jeszcze element rywalizaji, walki na torze... No i nie oszukujmy się Romek to jeden z największych talentów w stawce.