Problem stopniowanych nosów nie zostanie rozwiązany przed sezonem 2013

Projektant Saubera przyznał, że fani muszą się raczej przyzwyczajać do tego rozwiązania.
13.07.1209:10
Nataniel Piórkowski
1911wyświetlenia

Wszystko wskazuje na to, że fani F1 powinni zacząć się już przyzwyczajać do charakterystycznych, stopniowanych nosów samochodów.

Pomimo tego, iż jeszcze przed startem sezonu FIA zapewniała, iż zajmie się budzącą wątpliwości estetyczne sprawą, wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku na torach ponownie będą królować nosy dziobaka. Auto Motor und Sport sugeruje bowiem, że choć Charlie Whiting omówił sprawę z dyrektorami technicznymi zespołów, to zaproponowane przez niego rozwiązanie - polegające na wygładzeniu znacznego uskoku - nie będzie obowiązkowe w sezonie 2013.

Nie ma również żadnej gwarancji, że którykolwiek z zespołów zdecyduje się na zaadaptowanie wspomnianego wyżej projektu. Prawdopodobnie musimy przyzwyczaić się do schodka na nosie. Przyjmuję, że w przyszłym sezonie pozostanie on taki sam - przyznał projektant Saubera, Matt Morris.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

19
SirKamil
13.07.2012 08:35
[quote="maciejas512"]ale to były jeszcze czasy kiedy w bolidy wtapiało się ogromne pieniądze.[/quote]Rozumiem, że ćwierć miliarda dolarów, prawie miliard pln na dwa samochodziki rocznie to juz nie są dla Ciebie ogromne pieniadze?
jpslotus72
13.07.2012 06:21
@Falarek Wiem, wiem... Jak pierwszy uniósł wtedy nos - jeśli się nie mylę - Benetton (i niedługo przyniosło mu to dobre efekty). A były czasy, że nosy znajdowały się nawet pod przednim skrzydłem - March 711 (torpeda z "anteną satelitarną" na nosie): http://www.retro-speed.co.uk/CMS-Images/m_3990001_Mike%20Wrigley%20March%20711%201971.jpg Ja się na to popatrzy, to dzisiejsze nosy wydają się całkiem normalne... :)
Falarek
13.07.2012 05:24
jpslotus72
13.07.2012 04:33
@Falarek Nie aż tak dawno Brawn GP przypomniał nam tamte czasy, nosem wyraźnie "spuszczonym na kwintę" - chociaż z powodu osiągów mógł go zadzierać wysoko w górę. :) http://www.automobilesreview.com/uploads/2009/04/brawn-gp_1.jpg
Falarek
13.07.2012 02:44
Do wszystkiego się człowiek przyzwyczai i zaakceptuje chociaż chciałbym aby do F1 wróciły niskie nosy coś jak na początku lat 90-tych lub wcześniej
Kamikadze2000
13.07.2012 02:24
Komuś to w ogóle przeszkadza?? Ja tam osobiście nie mam temu nic przeciwko. W latach 70-tych mieliśmy nie takie cuda. ;)
Aeromis
13.07.2012 01:00
Na pewno obecne nosy nie są ładniejsze, ale nie powiem, że mi się nie podobają. Trochę fikuśne i pokraczne Ferrari od początku mi się podobało, tak samo jak i Williams zresztą.
jpslotus72
13.07.2012 12:05
Nie taki diabeł straszny jak go malują... Nie jest to (jak dla mnie) zbyt piękne, ale w sumie mam te nosy w nosie. Dzieje się tyle ciekawych rzeczy, że nie ma czasu "szukać dziury w całym"... Może gdyby sezon był nudny - zdominowany przez jednego kierowcę i jego ekipę tak jak poprzedni - można by szukać "kozła ofiarnego" i wyładowywać frustrację na "schodkach". :) Ale jak na razie "ujdą w tłoku".
DJ Malina
13.07.2012 11:30
Idzie się przyzwyczaić. Przez 9 wyścigów chyba każdy zdążył ;)
Anderis
13.07.2012 09:46
Ja uwielbiam te schodki. Jak widzę bolidy na ekranie telewizora jadące jeden za drugim, to wiem, że to są bolidy z 2012 roku. Czymś się wyróżniają. Tak samo zdecydowanie preferuję wygląd bolidów po zmianach przepisów na 2009 rok. O ile jeszcze pod koniec lat 90-tych te bolidy nieźle wyglądały, to te późniejsze "choinki" w ogóle nie przypadły mi do gustu.
TommyYse
13.07.2012 08:59
Wszyscy się bali przed startem sezonu, a jakoś nikt na to nie zwraca uwagi.
kamil_zmc
13.07.2012 08:07
Szkoda że McLaren ostatnio słabo jeździ, gdyby zdominował ten sezon tak jak pierwszy wyścig to może inni poszliby tą samą drogą, czyli bez schodka. A tak wychodzi na to że nawet Mclaren będzie miał w przyszłym sezonie schodek.
gpjano
13.07.2012 08:04
Ja nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania. Wygląda to nie-aerodynamicznie, psuje bryłę bolidu, łamie linie i sprawia wrażenie "sztuczności". Uważam, że coś powinno się z tym zrobić. Gdyby nie McLaren to na pulpicie maiłbym bolidy z zeszłego sezonu :-) Jest to oczywiście szczegół bo najważniejsze jest ściganie i pasja...
maciejas512
13.07.2012 07:54
@adamo342 Bluźnisz!!! Mogę wymieniać bez końca bolidy które wyglądały lepiej niż dzisiejsze dziwactwa. Ferrari, BMW czy McLaren z 2008 i 2007 roku. Ferrari, McLaren, Renault 2006, McLaren i Renault z 2005, Ferrari czy BMW z 2004 itd. To były maszyny. W swoim wyglądzie uosabiały moc, potęgę. Albo melodia. Nic nie przebije dźwięku BMW z 2004 albo Ferrari z 2004 czy też McLarena 2005. To były czasy F1. Może nie była tak atrakcyjna ale to były jeszcze czasy kiedy w bolidy wtapiało się ogromne pieniądze. Nie wiem czy było to dobre, może tak, może nie ale miło się oglądało te maszyny czego nie można powiedzieć o dzisiejszych konstrukcjach. Ani to gorące ani zimne. Takie letnie, po prostu bolid. Dzisiaj liczy się bardziej całokształt, po prostu tak zbita stawka mydli wam oczy i skupiacie się na emocjonujących wyścigach. Emocje są ważne ale sentymenty też. Bardziej emocjonująca F1 jest dzisiaj ale jeśli chodzi o smaczek całej f1 zdecydowanie mowie że w 2008 to się skończyło.
adamo342
13.07.2012 07:46
Mi się właśnie podobają te stopniowane nosy zwłaszcza Ferrari i Lotusa.Tak samo było w 2009 roku kiedy wyglądy bolidów strasznie się pozmieniały teraz nikt już nawet nikt n9ie wspomina wyglądu bolidów sprzed 2009 roku
FXX
13.07.2012 07:41
Uważam, że samochód ferrari przez ten nos wygląda pięknie więc też uważam, że nie ma powodu się tym przejmować.
adminf1
13.07.2012 07:31
@ziom100 @rentonB dołączam sie...F1 nadal jest extra
rentonB
13.07.2012 07:23
A mi sie to od poczatku podoba, tylko jakos onboard lotusa mi nie lezy
ziom100
13.07.2012 07:15
Ja na to nie zwracam uwagi na wyścigach i nie muszę się tym przejmować.