Newey uważa, że osiągi silników będą kluczowe w 2014 roku

Brytyjczyk obawia się, że bolidy z silnikami danego producenta mogą zyskać przewagę
22.08.1216:05
Paweł Zając
2332wyświetlenia

Adrian Newey spodziewa się, że osiągi nowych silników V6, będą jedną z głównych różnic pomiędzy zespołami w sezonie 2014.

Szef techniczny Reda Bulla obawia się, że kombinacja mniejszych nadwozi i możliwa różnica w osiągach danych silników może sprawić, że grupa zespołów korzystające z jednego dostawcy uzyska przewagę.

W 2014 roku zobaczymy różnice pomiędzy osiągami silników - powiedział Newey w rozmowie z magazynem Autosport. Przy czym chodzi tutaj nie tylko o silnik sam w sobie, ale także związane z nim różne systemy odzyskiwania energii. Możliwe jest, że jeden z producentów spisze się lepiej niż inni, co sprawi, że samochody korzystające z jego silników znajdą się na czele. Może dojść do sytuacji, w której będziemy oglądać mistrzostwa producentów silników.

Newey od dawna krytykował restrykcyjne przepisy dotyczące aerodynamiki i uważa, że w sezonie 2014 regulaminy będą jeszcze ostrzejsze. Brytyjczyk spodziewa się dalszego ograniczania wpływu nadwozia na rzecz osiągów silnika, przez co sposób wykorzystania jednostki napędowej będzie głównym źródłem innowacji. Przepisy dotyczące podwozia są jeszcze bardziej restrykcyjną wersją tego co mamy obecnie. Instalacja silnika będzie czymś, nad czym zespoły będą pracować wraz z producentami. Jeśli ktoś znajdzie coś nowego w tym obszarze, to zyska przewagę.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

10
MPOWER
22.08.2012 10:36
Oczywiście Newey ma rację. Nowe silniki to wielka zagadka. Mimo, że Ferrari Renault i Mercedes silnikowo w F1 nie są żółtodziobami to pytanie kto z nich najlepiej wywiąże się z prac nad nowym silnikiem. Może się okazać, że będą blisko siebie albo że któryś z nich grubo będzie poza zasięgiem innych. Gdybym miał porównywać technologię ostatnich lat w autach do użytku dla przeciętnego kowalskiego to FIAT technologicznie stoi najlepiej. I tutaj może być przewaga Ferrari. Ale F1 to inny świat i dzisiaj jak to fachowcy mówią, iż Renault ma najsłabszy silnik a Mercedes najmocniejszy - może się okazać tym razem że to Renault będzie miał najmocniejszy. Fiat ma słabe doświadczenie z silnikami V6. Największe ma Merc a Renault może wykorzystać doświadczenie Nissana/Infiniti. Wszystko się okażę w praniu w 2014r. @Simi - odnośnie tego zamrożenia zgadzam się z Tobą. Na pewno od razu tego nie zrobią. Każde GP będzie testem osiągów, niezawodności i wytrzymałości ogólnej. A na to potrzeba czasu aby producenci w tych dziedzinach osiągnęli maksimum.
Aeromis
22.08.2012 07:42
Oby Newey miał rację! Nie chodzi mi tu zupełnie o to by na kogoś wjechać, że na pewno ma przerąbane, bo jak to będzie to wielka niewiadoma. Jednak powrót do korzeni będzie tym czego mi we współczesnej F1 brakuje, szkoda tylko że drzewo tych korzeni będzie mieć tylko sześć gałązek, cóż może turbo-liście będą robić jednak nieco szumu gdy zawieje.
Simi
22.08.2012 07:41
@Karol24 Na nieograniczony rozwój nie ma co liczyć, jak dla mnie. Zamrożenie nastąpi, pytanie kiedy. Przypuszczalnie jakiś rok po wprowadzeniu takich silników? Może dwa? Nie wiem, strzelam w tym momencie.
Karol24
22.08.2012 07:05
Jeżeli jeden producent zrobi silnik lepszy o 30 km, bo jest realne. To wszystkie samochody z tym silnikiem będą dominować. Ciekawe tylko jak będzie z rozwojem silników. Czy FIA je szybko zamrozi, czy pozwoli rozwijać bez ograniczeń. Bo tak naprawdę te silniki wyjadą na tor po raz pierwszy na testach przed sezonem 2014.
Falarek
22.08.2012 06:15
Akurat Newey powinien być spokojny Renault zawsze miało dobre silniki no chyba ze konkurencja wymyśli coś znacznie lepszego.
Simi
22.08.2012 04:53
Bingo, wygrałeś bon ;) Jestem ciekaw jak będzie wyglądała Formuła 1 od 2014. Nowe silniki mogą przynieść spore zmiany. Jeśli wszystko utrzyma się tak jak jest, dla mnie jako fana Ferrari nowe przepisy mogą okazać się dobre, ale raczej jest za wcześnie, by cokolwiek mówić.
Asmodeus
22.08.2012 04:50
Należy.
Wmiarenietypowy
22.08.2012 03:51
A ten cytat to czasem nie należy do Enzo? Czy mi się wydaje?
bobstone
22.08.2012 03:00
no to Red Bull już trzęsie portkami ? Aerodynamika tak, bo jesteśmy w niej dobrzy, a silniki nie, bo to nasza pięta achillesowa ? Hipokryzja
Asmodeus
22.08.2012 02:20
Odkąd się dowiedziałem o zmianie silników to też o tym myślałem, jednocześnie przypomniał mi się słynny cytat pewnego gentlemana: "Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines". ;))