Podsumowanie testów w 2005 roku
Serwis pitpass.com proponuje przyjrzenie się statystykom podsumowującym zeszłoroczne testy
04.01.0613:08
1334wyświetlenia
W przyszłym tygodniu rozpoczną się pierwsze testy w 2006 roku, kiedy to dziewięć zespołów zjawi się na torze Jerez, by wznowić wstrzymane tuż przed świętami przygotowania do nowego sezonu. Wówczas poznamy również bolid, który ma umożliwić ekipie Renault obronę obydwu tytułów mistrzowskich zdobytych w sezonie 2005. Póki co serwis pitpass.com proponuje jednak przyjrzenie się szacunkowym statystykom podsumowującym całe zeszłoroczne testy.
Zespół Ferrari przez cały rok 2005 testował w zasadzie bez żadnych ograniczeń i dzięki temu przejechał o ponad osiem tysięcy kilometrów więcej od najbliższego rywala - B.A.R. Nie jest to jednak aż tak duża różnica, jak można było się spodziewać, co wynika głównie z tego, iż kierowcy zespołu B.A.R przejeżdżali zwykle najwięcej okrążeń w poszczególne dni testowe. Mistrzowska ekipa Renault zaliczyła już blisko 20 tysięcy kilometrów mniej od Ferrari, natomiast zdobywca największej ilości zwycięstw - McLaren - blisko 27 tys.
Z kierowców najbardziej aktywni byli oczywiście testerzy - niekwestionowanym liderem pod względem liczby przejechanych kilometrów był Luca Badoer (Ferrari), a tuż za nim uplasowali się Ricardo Zonta (Toyota), Franck Montagny (Renault) i Anthony Davidson (B.A.R). Z głównych kierowców najwięcej kilometrów przejechał Jenson Button (B.A.R), przed Michaelem Schumacherem (Ferrari), Takumą Sato (B.A.R) i Fernando Alonso (Renault). Wśród 75 różnych kierowców znalazł się także nasz Robert Kubica, przejeżdżając 190 kilometrów za kierownicą bolidu Renault R25 na torze Catalunya.
Wśród producentów opon zdecydowanie najwięcej kilometrów przejechały zespoły korzystające z ogumienia firmy Michelin, co oczywiście wynikało z tego, że niemal cały rok z opon tych korzystało aż siedem zespołów, w tym pięć fabrycznych. Tymczasem jedynym zespołem fabrycznym korzystającym z opon Bridgestone było Ferrari i stąd tak duża różnica w ilości przejechanych kilometrów. W tym roku proporcje powinny jednak ulec wyrównaniu, gdyż z opon japońskiego producenta oprócz Ferrari i Midland korzystać będą także zespoły Williams, Toyota i najprawdopodobniej Super Aguri.
Najczęstszym miejscem testów był tor Jerez (blisko 130 tys. przejechanych kilometrów), na kolejnych dwóch pozycjach znalazły się dwa inne hiszpańskie tory - Catalunya (Barcelona) i Ricardo Tormo (Walencja). W sumie w Hiszpanii kierowcy Formuły 1 przejechali w zeszłym roku ponad 230 tys. kilometrów. We Włoszech, gdzie testowały głównie zespoły Ferrari i Minardi, kierowcy przejechali już tylko niewiele ponad 70 tys. kilometrów. Poza Europą testy odbyły się tylko jeden raz i to na torze, na którym odbędzie się pierwszy wyścig sezonu 2006 (Grand Prix Bahrajnu). W testach tych wziął tylko udział zespół Ferrari.
Źródło: pitpass.com
%279%3%NR%%BEZALIGN%Zespół|Op.|Kilometry|
&|Kilometry przejechane przez zespoły|
Ferrari|bri|67610|
B.A.R|mic|59239|
Renault|mic|48241|
Toyota*|mic|47843|
Williams*|mic|41069|
McLaren|mic|40823|
Red Bull|mic|29802|
Sauber|mic|17896|
Jordan|bri|12634|
Minardi**|bri|5678|
%|* Pod koniec roku testowały na oponach Bridgestone
** Pod koniec roku testował na oponach Michelin|
%279%3%NR%%BEZALIGN%Tor|Kraj|Kilometry|
&|Kilometry przejechane na torach|
Jerez|Hiszpania|127933|
Catalunya|Hiszpania|63065|
Ricardo Tormo|Hiszpania|42049|
Paul Ricard|Francja|38608|
Monza|Włochy|36172|
Silverstone|Wielka Brytania|25473|
Mugello|Włochy|15290|
Fiorano|Włochy|9283|
Vallelunga|Włochy|6258|
Bahrain|Bahrajn|3109|
Imola|Włochy|1405|
Vairano|Włochy|1297|
Misano|Włochy|885|
%||
Zespół Ferrari przez cały rok 2005 testował w zasadzie bez żadnych ograniczeń i dzięki temu przejechał o ponad osiem tysięcy kilometrów więcej od najbliższego rywala - B.A.R. Nie jest to jednak aż tak duża różnica, jak można było się spodziewać, co wynika głównie z tego, iż kierowcy zespołu B.A.R przejeżdżali zwykle najwięcej okrążeń w poszczególne dni testowe. Mistrzowska ekipa Renault zaliczyła już blisko 20 tysięcy kilometrów mniej od Ferrari, natomiast zdobywca największej ilości zwycięstw - McLaren - blisko 27 tys.
Z kierowców najbardziej aktywni byli oczywiście testerzy - niekwestionowanym liderem pod względem liczby przejechanych kilometrów był Luca Badoer (Ferrari), a tuż za nim uplasowali się Ricardo Zonta (Toyota), Franck Montagny (Renault) i Anthony Davidson (B.A.R). Z głównych kierowców najwięcej kilometrów przejechał Jenson Button (B.A.R), przed Michaelem Schumacherem (Ferrari), Takumą Sato (B.A.R) i Fernando Alonso (Renault). Wśród 75 różnych kierowców znalazł się także nasz Robert Kubica, przejeżdżając 190 kilometrów za kierownicą bolidu Renault R25 na torze Catalunya.
Wśród producentów opon zdecydowanie najwięcej kilometrów przejechały zespoły korzystające z ogumienia firmy Michelin, co oczywiście wynikało z tego, że niemal cały rok z opon tych korzystało aż siedem zespołów, w tym pięć fabrycznych. Tymczasem jedynym zespołem fabrycznym korzystającym z opon Bridgestone było Ferrari i stąd tak duża różnica w ilości przejechanych kilometrów. W tym roku proporcje powinny jednak ulec wyrównaniu, gdyż z opon japońskiego producenta oprócz Ferrari i Midland korzystać będą także zespoły Williams, Toyota i najprawdopodobniej Super Aguri.
Najczęstszym miejscem testów był tor Jerez (blisko 130 tys. przejechanych kilometrów), na kolejnych dwóch pozycjach znalazły się dwa inne hiszpańskie tory - Catalunya (Barcelona) i Ricardo Tormo (Walencja). W sumie w Hiszpanii kierowcy Formuły 1 przejechali w zeszłym roku ponad 230 tys. kilometrów. We Włoszech, gdzie testowały głównie zespoły Ferrari i Minardi, kierowcy przejechali już tylko niewiele ponad 70 tys. kilometrów. Poza Europą testy odbyły się tylko jeden raz i to na torze, na którym odbędzie się pierwszy wyścig sezonu 2006 (Grand Prix Bahrajnu). W testach tych wziął tylko udział zespół Ferrari.
Źródło: pitpass.com
Kierowca | Zespół | Op. | Km | |
---|---|---|---|---|
Kilometry przejechane przez kierowców | ||||
Badoer | Ferrari | bri | 22951 | |
1 | Zonta | Toyota | mic | 17649 |
1 | Montagny | Renault | mic | 16653 |
1 | Davidson | B.A.R | mic | 15615 |
1 | Button | B.A.R | mic | 15420 |
1 | Gene | Ferrari | bri | 15349 |
1 | M Schumacher | Ferrari | bri | 14733 |
1 | Wurz | McLaren | mic | 13549 |
1 | Sato | B.A.R | mic | 13549 |
1 | Coulthard | Red Bull | mic | 12692 |
1 | de la Rosa | McLaren | mic | 12451 |
1 | Alonso | Renault | mic | 12428 |
1 | Webber | Williams | mic | 12347 |
1 | Heidfeld | Williams | mic | 12176 |
1 | Trulli | Toyota | mic | 11955 |
1 | Fisichella | Renault | mic | 10482 |
1 | Pizzonia | Williams | mic | 9955 |
1 | Bernoldi | B.A.R | mic | 9755 |
1 | Barrichello | Ferrari | bri | 9064 |
1 | R Schumacher | Toyota | mic | 8837 |
1 | Klien | Red Bull | mic | 8549 |
1 | Villeneuve | Sauber | mic | 8468 |
1 | Panis | Toyota | mic | 8423 |
1 | Massa | Sauber | mic | 7973 |
1 | Kovalainen | Renault | mic | 7424 |
1 | Montoya | McLaren | mic | 7384 |
1 | Liuzzi | Red Bull | mic | 6899 |
1 | Raikkonen | McLaren | mic | 6284 |
1 | Rosberg | Williams | mic | 5156 |
1 | Monteiro | Jordan | bri | 4379 |
1 | Massa | Ferrari | bri | 4152 |
1 | Karthikeyan | Jordan | bri | 4104 |
1 | Albers | Minardi | bri | 2940 |
1 | Carroll | B.A.R | mic | 2431 |
1 | Rossiter | B.A.R | mic | 1674 |
1 | Heidfeld | BMW | mic | 1455 |
1 | Bertolini | Ferrari | bri | 1360 |
1 | Paffett | McLaren | mic | 1154 |
1 | Nissany | Minardi | bri | 881 |
1 | Priaulx | Williams | bri | 766 |
1 | Doornbos | Red Bull | mic | 745 |
1 | Friesacher | Minardi | bri | 737 |
1 | Yamamoto | Jordan | bri | 725 |
1 | di Grassi | Renault | mic | 638 |
1 | Pastorelli | Jordan | bri | 636 |
1 | Briscoe | Toyota | mic | 633 |
1 | Speed | Red Bull | mic | 589 |
1 | Liuzzi | Toro Rosso | mic | 574 |
1 | Karthikeyan | Williams | bri | 558 |
1 | Doornbos | Minardi | bri | 434 |
1 | Biagi | Midland | bri | 398 |
1 | Van der Merwe | B.A.R | mic | 393 |
1 | Speed | Toro Rosso | mic | 379 |
1 | Perera | Toyota | bri | 345 |
1 | Van Hooydonk | Midland | bri | 345 |
1 | Jani | Red Bull | mic | 328 |
1 | Davidson | Jordan | bri | 298 |
1 | Doornbos | Jordan | bri | 294 |
1 | Lopez | Renault | mic | 241 |
1 | Winklehock | Midland | bri | 230 |
1 | Kanaan | B.A.R | mic | 221 |
1 | Kubica | Renault | mic | 190 |
1 | Mondini | Renault | mic | 185 |
1 | Piquet | B.A.R | mic | 182 |
1 | Kiesa | Jordan | bri | 143 |
1 | Caceres | Minardi | bri | 131 |
1 | Rusinov | Midland | bri | 128 |
1 | Legge | Minardi | bri | 123 |
1 | del Monte | Midland | bri | 120 |
1 | Vettel | Williams | mic | 111 |
1 | Filippi | Minardi | bri | 82 |
1 | Rigon | Minardi | bri | 82 |
1 | Rodriguez | Minardi | bri | 82 |
1 | Kiesa | Minardi | bri | 61 |
1 | Dominguez | Jordan | bri | 5 |
&|Kilometry przejechane przez zespoły|
Ferrari|bri|67610|
B.A.R|mic|59239|
Renault|mic|48241|
Toyota*|mic|47843|
Williams*|mic|41069|
McLaren|mic|40823|
Red Bull|mic|29802|
Sauber|mic|17896|
Jordan|bri|12634|
Minardi**|bri|5678|
%|* Pod koniec roku testowały na oponach Bridgestone
** Pod koniec roku testował na oponach Michelin|
Opony | Kilometry | |
---|---|---|
Kilometry przejechane na oponach | ||
Michelin | 275298 | |
1 | Bridgestone | 95535 |
&|Kilometry przejechane na torach|
Jerez|Hiszpania|127933|
Catalunya|Hiszpania|63065|
Ricardo Tormo|Hiszpania|42049|
Paul Ricard|Francja|38608|
Monza|Włochy|36172|
Silverstone|Wielka Brytania|25473|
Mugello|Włochy|15290|
Fiorano|Włochy|9283|
Vallelunga|Włochy|6258|
Bahrain|Bahrajn|3109|
Imola|Włochy|1405|
Vairano|Włochy|1297|
Misano|Włochy|885|
%||
KOMENTARZE