Perez-Sala otwarty na powrót klienckich samochodów
Hiszpan uważa również, iż nowe silniki mogą doprowadzić małe zespoły do bankructwa
03.10.1211:05
1861wyświetlenia
Szef zespołu HRT, Luis Perez-Sala liczy, iż klienckie samochody będą znowu dostępne od 2014 roku.
W Formule 1 po raz ostatni istniała możliwość zakupienia klienckiego samochodu w 2009 roku, kiedy ekipa Toro Rosso korzystała z nadwozi Red Bulla. Szef HRT ma nadzieję, iż ponowna możliwość zakupienia bolidu od innej stajni będzie możliwa od 2014 roku, kiedy to w życie wejdą nowe, a zrazem droższe silniki V6.
Z mojego punktu widzenia byłby to dobry pomysł, ponieważ wtedy mały zespół ma możliwość posiadania lepszego samochodu niż jest w stanie zbudować, nie wydając tym samym sporych pieniędzy- stwierdził Luis Perez-Sala.
To może kosztować mniej, ponieważ mówimy o zbudowanym samochodzie, więc wtedy odpadają nam koszty wyprodukowania go oraz projektowania. Mimo wszystko cena będzie zależeć od dostawcy.
Hiszpan zapytany, czy martwią go doniesienia o dwa razy droższych turbodoładowanych silnikach V6, odpowiedział:
Koszt takich silników może wynosić aż 20 procent naszego budżetu. Jeżeli takie kwoty pojawią się od 2014 roku, to nie mam pojęcia jak przetrwamy. Myślę iż do tej pory najlepszymi źródłami oszczędności w Formule 1 były testy oraz silniki. Pogłoski o podwojeniu kosztów są niepokojące, jak i to, że nie masz pojęcia na temat produktu, jaki został ci dostarczony na testy.
HRT obecnie zajmuje ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, podczas gdy dwaj najbliżsi konkurenci zespołu - Caterham i Marussia, walczą o dziesiątą lokatę. Jak przyznał Perez-Sala, tegorocznym celem jego ekipy nie była walka o jak najwyższą pozycję w mistrzostwach.
Szczerze mówiąc nasze priorytety były inne. Przede wszystkim musieliśmy się stać zespołem. Zaczynaliśmy od zera, a teraz ekipa bardzo prężnie pracuje. Naszym kolejnym celem jest dziesiąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Jeżeli będziemy mieli wszystko do dyspozycji, w kwietniu lub maju 2013 roku, to będę się spodziewał sporego kroku naprzód. Musimy zaplanować projekt, nie harmonogram, to coś co każdy normalny zespół posiada.
Perez-Sala także spodziewa się, iż Pedro de la Rosa pozostanie na przyszły sezon w HRT.
Pedro na pewno z nami pozostanie, mamy dwuletni kontrakt i myślę, że miło będzie zobaczyć wyniki naszej tegorocznej współpracy w przyszłym sezonie. W tej chwili nic nie zostało ustalone odnośnie drugiego kierowcy.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE