D'Aste zwycięża w drugim wyścigu

Na podium zabrakło zawodników Chevroleta.
21.10.1210:00
Karol Piątek
4384wyświetlenia

Stefano D'Aste zwyciężył w drugim wyścigu WTCC na torze Suzuka. Po stracie z pole postion, Włoch całkowicie kontrolował przebieg rywalizacji i odniósł pewną wygraną. Podium uzupełnili Pepe Oriola oraz Gabriele Tarquini.

Strat wyścigu był najbardziej emocjonującym momentem dzisiejszych zmagań. Po kontakcie z innym zawodnikiem z rywalizacji odpadł Norbert Michelisz, a Tom Coronell zupełnie przestał się liczyć w walce. Kolejność czołówki po pierwszym okrążeniu wyglądała następująco: D'aste, Oriola, Tarquini, Bennani, Dudukało, Huff, Menu i Muller.

Podczas czwartego okrążenia błąd popełnił Dudukało, który bardzo szeroko pojechał w jednym z zakrętów i spadł za Mullera. Z kolei Oriola mocno naciskał lidera wyścigu, jednak zawodnik zespołu Wiechers-Sport nie dał Hiszpanowi choćby najmniejszej możliwości ataku.

Później na torze nie działo się zbyt wiele, jedynie Tiago Monteiro w Hondzie wyprzedził Toma Boardmana i zaczął wywierać presję na Franzu Engstlerze. Na dwudziestym okrążeniu, na skutek problemów technicznych z rywalizacji wycofał się Fernando Monje.

Na dwa okrążenia przed metą Huff i Menu w końcu przedarli się przed Benaniego, a na ostatnim kółku to samo uczynił Yvan Muller.

Ostateczne nie doszło już do kolejnych zmian w czołówce. D'Aste wygrał a Oriola i Tarquini uzupełnili podium, na którym po raz pierwszy od dłuższego czasu zabrakło zawodników Chevroleta. Zawodnik Hondy, Taigo Monteiro, podobnie jak podczas pierwszego wyścigu uplasował się na 10 lokacie, dzięki czemu jego zespół może opuścić tor Suzuka w dość optymistycznym na stroju.

Na cztery wyścigu przed końcem sezonu w klasyfikacji generalnej prowadzi Muller, który ma tyle samo punktów co Huff. Menu jest trzeci i do liderującej dwójki traci 38 oczek.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Stefano D'Aste (26)BMW 320 TC260h23m54,71725
2Pepe Oriola (74)SEAT Leon 1.6T26+0:02,56218
3Gabriele Tarquini (3)SEAT Leon 1.6T26+0:02,84515
4Robert Huff (2)Chevrolet Cruze 1.6T26+0:03,77412
5Alain Menu (8)Chevrolet Cruze 1.6T26+0:04,22010
6Yvan Muller (1)Chevrolet Cruze 1.6T26+0:04,5688
7Mehdi Bennani (25)BMW 320 TC26+0:04,8796
8Aleksiej Dudukało (4)SEAT Leon 1.6T26+0:07,1744
9Alex MacDowall (11)Chevrolet Cruze 1.6T26+0:07,7072
10Tiago Monteiro (18)Honda Civic S2000TC26+0:10,5831
11Franz Engstler (6)BMW 320 TC26+0:11,997
12Tom Boardman (22)SEAT Leon TDi26+0:18,156
13Darryl O'Young (20)Chevrolet Cruze 1.6T26+0:18,945
14Alberto Cerqui (16)BMW 320 TC26+0:19,154
15Tom Coronel (15)BMW 320 TC26+0:19,492
16James Nash (14)Ford Focus 1.6T26+0:25,856
17Charles Ng (7)BMW 320 TC26+0:25,857
18Tom Chilton (23)Ford Focus 1.6T26+0:26,142
19Hiroki Yoshimoto (80)SEAT Leon 1.6T26+0:34,762
20Rene Munnich (38)SEAT Leon 1.6T26+0:35,074
21Masaki Kano (75)BMW 320si26+0:40,576
Niesklasyfikowani
22Fernando Monje (88)SEAT Leon 1.6T18
23Norbert Michelisz (5)BMW 320 TC0
Najszybsze okrażenie: Pepe Oriola - 0:54,239 na 3 okrążeniu

KOMENTARZE

7
Mr President
22.10.2012 12:15
@Simi Nawygrywał? W BTCC cztery razy był wicemistrzem, tylko raz zgarnął tytuł. Do tego dwa wicemistrzostwa w WTCC - łącznie przegrał sześć razy, a wygrał w tych dwóch seriach łącznie cztery tytuły. To i tak wybitne osiągnięcie, jednakże Huff w swoich pierwszych trzech sezonach w WTCC jeździł słabiej niż Larini i Menu, toteż jestem nieco dalej od nazwania go wybitnym. Kiedy przewaga Chevroleta nad pozostałymi markami w 2010 roku była mniejsza, Huff tracił więcej do Mullera niż teraz. Mam wrażenie, że Chevrolet chciał nieco urozmaicić widowisko, zbliżając do siebie kierowców. Ponadto Francuz złapał w tym roku karę drive through dwa razy , tracąc ponad 35 punktów i całą przewagę wynikającą z większej liczby zwycięstw. Guia Circuit zwykła sprzyjać Huffowi, więc w takich okolicznościach zwycięstwo Mullera byłoby zaskakujące.
Simi
21.10.2012 07:44
Zapowiada nam się fascynująca końcówka sezonu WTCC! Huff i Muller zrównali się punktowo co jest niemal gwarancją na emocjonujący finał. Trzymam kciuki za Roba - Yvan swoje się już nawygrywał, pora może na kogoś młodszego @katinka Oj tak, dobrze widzieć podium bez Chevroleta. Są dominującą siłą i - jak to bywa w przypadku dominacji - po prostu się znudzili. ;)
Mr President
21.10.2012 09:47
@Kamikadze2000 Widzę, iż zgadzamy się co do faktu, kto jest lepszy z pary walczącej o tytuł. ;) Niestety Huff był zawsze mocny w Macau, więc nie mam pojęcia, co Yvan zrobi, aby go pokonać. Rozczarował dzisiaj, nie naciskając na Menu ani w pierwszym, ani w drugim wyścigu. Szanghaj to spora niewiadoma, oby Chevrolet nie rozleniwił się na tyle, by zaniedbać nowe ustawienia dla kierowców na nowym torze. Muller miał swój udział w "pchnięciu" niebieskich do regularnej walki o zwycięstwa, więc trochę dziwi fakt, iż nie jest faworyzowany. Ma status gwiazdy serii, medialną twarz, wielkie umiejętności, więc trudno powiedzieć, co stoi na przeszkodzie, aby zespół to jemu pomógł wygrać. No cóż, tytuł zdobyty w równej walce "lepiej smakuje" ;).
Kamikadze2000
21.10.2012 09:37
@katinka - też mnie to cieszy, tylko chciałem zaznaczyć ten fakt. Brzydal nie ma jaj do walki. I dlatego mam nadzieje, ze tytule będzie mógł tylko pomarzyć. :)
katinka
21.10.2012 08:18
@Kamikadze2000, i super, że tak sie nie stało ;) To takie wspaniałe podium bez Chevy. Świetny wynik D'Aste i Orioli, a zwłaszcza Pepe, któremu kibicowałam. Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie młody Hiszpan pokaże sie z jeszcze lepszej strony.
Mahilda111
21.10.2012 08:13
D'Aste o lepszym sezonie to chyba nie mógł pomarzyć ;)
Kamikadze2000
21.10.2012 08:05
Gdyby Brzydal puścił Menu, Chevy mogłoby powalczyć o podium.