Trzeci dzień testów na torze Jerez

Rubens Barrichello najszybszy podczas debiutu za kierownicą bolidu Hondy
12.01.0618:35
Marek Roczniak
1730wyświetlenia
W czwartek najlepszy, identyczny co do 0.001 sekundy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskało dwóch kierowców prowadzących bolidy napędzane silnikami V10. Byli to kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa i debiutujący w barwach Honda Racing F1 dotychczasowy kierowca Ferrari, Rubens Barrichello. McLaren ponownie skupił się na testach opon Michelin, przygotowując się do zmian w przepisach dotyczących opon na sezon 2006. Towarzyszący de la Rosie drugi tester stajni z Woking, Gary Paffett, ponownie znalazł się poza pierwszą dziesiątką, tracąc do swojego partnera blisko trzy sekundy.

Barrichello pracę w nowym zespole rozpoczął od testów w zeszłorocznym bolidzie 007 z silnikiem V10. Po przejechaniu 45 okrążeń i oficjalnym zakończeniu programu testowego V10 Hondy, Brazylijczyk przesiadł się do przejściowego bolidu 078 z silnikiem V8, jednak ze względu na liczne czerwone flagi przejechał w nim tylko 8 okrążeń. Mimo to zdążył trochę poznać przejściowe auto i jutro będzie mógł od razu przystąpić do konkretnych testów. Towarzyszący mu główny kierowca testowy stajni z Brackley, Anthony Davidson, w drugim bolidzie 078 uzyskał ósmy czas dnia i jako jedyny kierowca przekroczył w czwartek barierę 100 okrążeń.

Tymczasem najszybszym silnikiem V8 po raz trzeci z rzędu okazało się Ferrari. Za kierownicą wyposażonego w taki właśnie silnik bolidu F2004M zasiadł jednak tym razem kierowca testowy włoskiej stajni, Marc Gene, jako że Michael Schumacher po dwóch dniach intensywnych testów udał się w czwartek do Włoch na spotkanie z prasą. Siedmiokrotny mistrz świata powiedział między innymi, że jeśli w 2007 roku nadal będzie startował w Formule 1, to na 99% jako kierowca Ferrari. Tym samym prawdopodobieństwo przejścia Niemca do Toyoty lub innego zespołu wynosi zaledwie 1%, czego zresztą należało się spodziewać. Wróćmy jednak do testów. Oprócz pracy nad programem rozwojowym silnika V8, Gene korzystał dzisiaj także z bolidu F2005, za którego kierownicą przeprowadzał testy opon Bridgestone. Swój najlepszy czas Hiszpan uzyskał jednak w F2004M. Włoska stajnia poinformowała dzisiaj, iż jej przyszłoroczny bolid F2006 zostanie zaprezentowany 24 stycznia na torze Mugello.

Aktualny mistrz świata, Fernando Alonso, zadebiutował dzisiaj za kierownicą nowego bolidu Renault, choć dopiero po południu, gdyż wcześniej musiał skorzystać z pomocy fizykoterapeuty ze względu na gnębiący go ból mięśni. W tej sytuacji do południa w R26 jeździł jeszcze partner Hiszpana, Giancarlo Fisichella, zanim przesiadł się do R25 z silnikiem V10 i zaczął testować opony Michelin. Ostatecznie Włoch uplasował się na 10 pozycji, przejeżdżając blisko 80 okrążeń. Tymczasem Alonso w nowym aucie uzyskał czwarty czas dnia, tracąc zaledwie 0.1 sekundy do najszybszego kierowcy z silnikiem V8. W dodatku R26 zaliczył dzisiaj pełny dystans wyścigu, tak więc mistrzowska ekipa z sezonu 2005 ma jak na razie wszelkie powody do zadowolenia. Jutro Alonso będzie kontynuował poznawanie nowego auta.

Odpowiednio na piątej i siódmej pozycji uplasowali się kierowcy Williamsa, Mark Webber i Nico Rosberg. Obaj zmieścili się poniżej pół sekundy straty do najszybszego kierowcy z silnikiem V8, ale w sumie przejechali niespełna 90 okrążeń, tak więc niezawodność przejściowego bolidu FW27C z silnikiem Cosworth V8 nadal pozostawia wiele do życzenia.

Głównych kierowców Williamsa rozdzielił tester Toyoty, Ricardo Zonta, kontynuując testy nowego bolidu TF106. Partnerem Brazylijczyka był dzisiaj tylko Jarno Trulli, który okazał się najbardziej aktywnym po Davidsonie uczestnikiem dzisiejszych testów. Prowadzący także bolid TF106 Włoch uplasował się na dziewiątej pozycji, tracąc do Zonty mniej niż 0.3 sekundy. Obaj kierowcy łącznie przejechali aż 186 okrążeń.

Na ostatnich trzech pozycjach uplasowali się Nick Heidfeld (BMW Sauber), Scott Speed (Scuderia Toro Rosso) i Christian Klien (Red Bull Racing). Heidfeld jako jedyny zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do najszybszego kierowcy z silnikiem V8, przeprowadzając intensywne testy opon Michelin. Jutro Niemiec będzie testował hamulce i pracował nad ustawieniami bolidu C24B z silnikiem BMW V8.

Klien przejął w czwartek od Davida Coultharda nowy bolid RB2 do dalszych testów, jednak dalsze problemy z niezawodnością umożliwiły mu przejechanie zaledwie 44 okrążeń w trakcie całego dnia. Jest to i tak największa liczba okrążeń pokonana jednego dnia przez RB2, a więc zespół robi powoli postępy, aczkolwiek wiele do życzenia pozostawia jeszcze szybkość nowego auta. Tymczasem Speed zakończył dzisiaj dwudniowe testy zespołu STR z bolidem RB1 - kolejne testy włosko-austriacka stajnie będzie przeprowadzała na torze Catalunya począwszy od 25 stycznia.

Pogoda
Temperatura powietrza: 8-18 C
Temperatura toru: 8-23 C
Bezchmurne niebo

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

KierowcaKonstruktorBolidOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane w czwartek na torze Jerez
Pedro de la RosaMcLaren MercedesMP4-20 V10mic1:16.73265
1Rubens BarrichelloHonda007 V10mic1:16.73251
1Marc GeneFerrariF2004M V8bri1:18.54895
1Fernando AlonsoRenaultR26 V8mic1:18.70672
1Mark WebberWilliams CosworthFW27C V8bri1:18.83840
1Ricardo ZontaToyotaTF106 V8bri1:18.91689
1Nico RosbergWilliams CosworthFW27C V8bri1:19.04849
1Anthony DavidsonHonda078 V8mic1:19.084106
1Jarno TrulliToyotaTF106 V8bri1:19.16497
1Giancarlo FisichellaRenaultR25 V10mic1:19.46278
1Gary PaffettMcLaren MercedesMP4-20 V10mic1:19.60687
1Nick HeidfeldBMW SauberC24B V8mic1:20.14879
1Scott SpeedSTR CosworthRB1 V10mic1:21.03564
1Christian KlienRBR FerrariRB2 V8mic1:21.46944
Źródło: pitpass.com, BMW-Sauber-F1.com, HondaF1.com, McLaren.com, RedBullRacing.com, RenaultF1.com

KOMENTARZE

31
STANLEY
14.01.2006 05:09
ELF NIE MOWIE ZE RUBENS SIE BOJI SCHUM.ALE GDY PRZYJDZIE NP. DO WYPRZEDZEDZENIA SUCHUM.PRZEZ RUBENSA TO TEN Z PEWNOSCIA LATWO MU SKORY NIE SPRZEDA A WTEDY BEDZIE BARDZO GORACO.A SWOJA DROGA TO WSZYSCY PAMIETAJA JAK MALY PEDAL JEAN TODT KAZAL RUBENSOWI PRZEPUSCIC SCHUMACHERA,ALE MNIE WTEDY W***............POAZDRAWIAM ALL.
McMerol
13.01.2006 05:40
http://www.formula1.com/news/3912.html jak nie wierzycie to sami sprawdzcie
McMerol
13.01.2006 05:39
według strony formula1.com czasy wyglądają tak 1. Rubens Barrichello, Honda (Michelin), 1:16.712 2. Pedro de la Rosa, McLaren (Michelin), 1:16.733
Adriannn
13.01.2006 03:51
redzkaformula-> tylko też powinni pisać czy silnik V10 jest z ogranicznikami! Nie wierze żeby Honda i McLaren na V10 z ogranicznikiem mnieli ponad dwie sekundy przewagi na okrążeniu.
redzkaformula
13.01.2006 03:34
czytajcie uwaznie a nie sie pytacie kto na jaki silniku jezdzi...wszystko pisze obok samochodu np. R26 V8 ......noob's
SorakF1
13.01.2006 03:21
Rubinio "popychadłem" - w życiu ! Poprostu, podpisując kontrakt z Ferrari zamknął za sobą "drzwi " decyzji, a tych "pilnuje" zupełnie ktoś inny!!!! Siemanko dla zakręconych F1 !!!
ELF
13.01.2006 02:14
Stanley czy ty chcessz przez to powiedziec ze Rubens bedzie sie bac SCHUMACHERA????Ja mysle ze bedzie na odwrót ze Rubi pokaze swoje mozliwosci w Hondzie i pokaze temu przechwalajacemu sie Michalkowi jak sie jezdzi bo widocznie ferrari mu tego nie umozliwialo!!!!!!!!a co wiecej Alonso uzyskal najlepszy czas na v8 oj bedzie sie dzialo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdrawiam
Mariusz
13.01.2006 02:01
Mam nadzieję, że to czego dokonał Barrichello na tych testach uświadomi wszystkim, że to dobry zawodnik i zasługuje na dobry zespół, a w Ferrari nie był tylko zwykłym "popychadłem".
SorakF1
13.01.2006 12:21
Do KIU oraz Witka -- sorki, pamiętajcie!!! to tylko testy.W sezonie Ferrari może być gdzieś w cieniu innych (podobnie jak w 2005). Zawsze po latach tłustych przyjdą chude i odwrotnie. Pytanie tylko kiedy i na jak długo??? Siemanko!!!
SorakF1
13.01.2006 12:08
Spokojnie! Wszelkie porównania typu: Ferrari czy RBR, BMW czy Mc Laren, Schumi czy Kimi, V10 czy V8 nie mają sensu. To są tylko testy!!!!! Owszem są potrzebne i znaczące w późniejszym czasie, jednak zbyt wiele się dzieje już po STARCIE SEZONU, żeby teraz się nakręcać a co gorsze przekonywać kto? lub co? jest lepsze. Siemanko dla zakręconych F1 !!!
Pieczar
13.01.2006 11:09
Adriannn - to co że to są tylko testy. Nawet w artykule jest informacja o tym ile mają kłopotów z nowym bolidem. A poza tym zawsze testy mają mniejsze lub większe odzwierciedlenie na wyścigach.
daek
13.01.2006 11:05
de la rosa kontra Barichelolo i co tu porownywac?Raikkonen, Montoya,Alonso, Schumacher M z nimi mozna go porownywac, a nie z Barichelloo sam Senna go chwalil, w Ferrari mosial zyc w cieniu Schumachera.Zobaczymy,ale nie oceniajcie czasow McLarena kierowanego przez 3 kierowce z czasami 1 kierowcow (chodzi mi o de la rose)! Pozdro dla fanow f1
im9ulse
13.01.2006 09:31
W -> jakbym byl jak "fani" Ferrari ,to bym napisal HONDA jedyny sluszyn team wraca na swoje miejsce ;) hehehe ale ze jestem normalny to wyniki testow niewiele dla mnie znacza ,tym bardziej na V10. pozdro
STANLEY
13.01.2006 06:00
JESTEM CIEKAWY JAK NA WYSCIUGU PRZYJDZIE RUBENSOWI WYPRZEDZAC SCHUMACHERA MOZE BYC WILKIE BUM
Witek
12.01.2006 08:51
Racja KIU !!!
Mariusz
12.01.2006 08:36
BMW, STR, RBR... czy oni nie mogą wymyśleć jakiś ładnych nazw tylko operują skrótami. F1 schodzi na psy (nie obrażając tych dobrych istot), nawet nazwy porzadnej już nie mają zespoły. Ech, gdzie Ferrari, MCLaren i Williams... ;-)
KIU
12.01.2006 08:27
Witek-> Ferrari było najleprze na V8!!
McMerol
12.01.2006 08:17
kiedy mercyk zacznie testować w końcu nowy MP4-21 v8 bo już inni docierają nowe silniki
Adriannn
12.01.2006 08:13
Niezaśmiecajcie tego artykułu komentarzami że Red Bull Rancing jest słabszy od STR.Ponieważ RBR nie muszą wcale najszybciej jechać! to są tylko testy!! Kiedy to zrozumiecie że na testy to nie są wyścigi! I Ferrari w testach może być najlepsze a w sezonie być jednym ze słabszych zespołów!
W
12.01.2006 08:09
Rubinho. Feniks. Co tam...? Już się nie podśmiechujecie z Hondy i Barichello...? :-)
Witek
12.01.2006 07:51
Alonso był najszybszy na V8 !!!
RENO
12.01.2006 07:19
Nio też właśnie się zdiwiłem jak przeczytałem na f1racing.net
viertolcia
12.01.2006 07:04
według f1racing.net Gene wykręcił ten czas na F2005 z V10 (bo jeździł i tym i F2004M z V8), a najszybszy na V8 był Alonso.
Bart
12.01.2006 06:56
Heidfeld dużo słabiej niż wczoraj...A Rubens dał czadu, tyle że na starym bolidzie i ograniczonym V10:p
Metalpablo
12.01.2006 06:37
RENO: no i jeszcze Kimi:D . ŁAdnie,dwa takie same czay.Rzadko cos takiego sie zdarza.Cos Garry tak sobie.No ale Pedro ja k zawsze daje ostro.Ferdek niezły wykrecił czas.To teraz czekac tylko na inne bolidy.
RENO
12.01.2006 06:05
Marzy mi się w seoznie ostra rywalizacja o tytuł między Schu i Alonso wtedy by było ciekawie :)
Pieczar
12.01.2006 06:01
A RBR dalej na szarym końcu (nawet gorsi od STR)
Bart
12.01.2006 06:01
Renówki nie tak w tyle, a Ferrari nadal w czołówce. Zapowiada się ciekawie:D P.S. Paffett w porównaniu do Pedra wypadł bardzo blado.
Ave
12.01.2006 05:47
Rubinhio mial do dyspozycji V10.
RENO
12.01.2006 05:45
R26 powoli się doszlifowóje :)
KIU
12.01.2006 05:39
Ale jazda Honda miał V10 mam nadzieje !! Identyczny czas jak McLaren