HRT zostało wystawione na sprzedaż

Ekipa chce wkrótce ogłosić nowego nabywcę, który najprawdopodobniej będzie z Bliskiego Wschodu
12.11.1217:22
Mateusz Szymkiewicz
5252wyświetlenia

Właściciel zespołu HRT - spółka inwestycyjna Thesan Capital poinformowała, że wystawia ekipę na sprzedaż.

Obecny właściciel przejął zespół HRT w lipcu ubiegłego roku od Jose Ramona Carabante, który z kolei odkupił stajnię od Adriana Camposa. Od tego czasu ekipa przeszła wiele zmian personalnych, a także przeniosła swoją siedzibę z Walencji do Madrytu. Według serwisu Autosport, HRT zostanie sprzedane osobie lub firmie z Bliskiego Wschodu.

Obecni właściciele HRT, TC II S.a.rl, chcieli potwierdzić, że prowadzą obecnie rozmowy z wieloma grupami zainteresowanymi nabyciem zespołu - czytamy w oficjalnym oświadczeniu hiszpańskiej ekipy. Zarząd HRT liczy, iż transakcja zostanie sfinalizowana wciągu kilku najbliższych tygodni, mając nadzieję, że nie zakłóci to dalszych postępów ekipy, która w swojej historii dokonała w tym roku największego progresu.

Zespół HRT ma nadzieję podać nazwisko nowego właściciela wciągu kilku najbliższych tygodni. Wierzymy że moment pojawienia się nowych inwestorów w ekipie właśnie nadszedł. Jesteśmy bardzo dumni z pracy, jaką wykonał cały zespół, jednak nadeszła pora, aby znaleźć nowe wsparcie finansowe. Jesteśmy przekonani, iż potencjał sportowy ekipy jest ogromny i obecność nowych inwestorów może mu dać spory wzrost.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

28
ROOK
14.11.2012 11:29
@up: Ponoć pewne ambicje i zamiary wobec HRT przejawia także kazachska Astana. :)
Kamikadze2000
14.11.2012 11:19
Hiszpania tonie w długach, po Grecji są najprawdopodobniej krajem najbliższym bankrucji. HRT to symboliczne ukazanie tego kraju - ambitne cele, niepoparte argumentami finansowymi. Osobiście z niecierpliwością czekałem, aż w końcu ktoś ich wykupi. To jedyny sposób, aby przetrwali. :) Hinduski TATA jest w kontrakcie z Ferrari. Fajnie byłoby jednak, gdyby przejęli tą ekipę. Wówczas perspektywy przed tą ekipą mogą się otworzyć.
katinka
13.11.2012 04:24
A miało być tak pięknie, hiszpański team, baza w Hiszpanii, trele morele. A pewno będzie tak jak z Virgin-Marussią po zmianie, im więcej kasy tym na torze gorzej. Szkoda w sumie, bo mały progres w tym sezonie widać w HRT, no i biedny de la Rosa, miał nadzieję, a nie wiadomo, czy po zmianie właściciela załapie się na 2013 i zamiast niego nie wcisną do kokpitu jakiejś płacącej sierotki.
MairJ23
13.11.2012 01:56
Czy nie chcialoby sie zobaczyc za 2 lata walki HRT z Force India i STR i Sauberami ? To by bylo cos.
General
13.11.2012 11:24
Kupie za symbolicznego dolara.
gnt3c
13.11.2012 10:18
chyba bym wolał żeby ich wcale nie było w F1.
ROOK
12.11.2012 11:58
[quote="jpslotus72"]PS - Williams prawie przez 10 lat rodził się w bólach...[/quote]Nie wiem jak HRT, ale słyszałem, że Caterham pobił już rekord wszechczasów finansowania zespołu F1 bez zdobycia choćby jednego punktu (i też nie stoją najlepiej finansowo – licząc na 10. miejsce w generalce wzięli kredyt pod zastaw swojej nowej bazy).
marcinek188
12.11.2012 08:30
może TATA przejmie zespół albo honda czy toyota powróci kto wie :D tak na dobrą sprawe inwestor ze wschodu to korzystna sytuacja. Napewno lepszy niż z Europy gdzie rynek nie jest tak stabilny..
jpslotus72
12.11.2012 08:14
PS - Williams prawie przez 10 lat rodził się w bólach... Z początku, przez kilka sezonów korzystał z bolidów klienckich (głównie March). Pierwsze prawdziwe sukcesy, których ukoronowaniem był mistrzowski tytuł Jonesa w 1980 (otwierający prawdziwą karierę tego zespołu w F1) Williams zaczął odnosić od chwili, kiedy na jego bolidach pojawił się napis "Saudia" i arabskie "szlaczki"... No, ale nie należy tej - pocieszającej dla HRT - "analogii" ciągnąć zbyt daleko, bowiem zespół Williams od początku miał jeszcze jeden, mocny i podstawowy "punkt" - Franka Williamsa.... Drobiazg. :)
fordern
12.11.2012 08:05
Na sprzedaż? Szukam wspólnika, więcej informacji na PW... :D
jpslotus72
12.11.2012 07:53
Z Bliskiego Wschodu? Z jak bliskiego (nam)?... :) [quote]Jesteśmy bardzo dumni z pracy, jaką wykonał cały zespół[/quote]"I znowu wykonaliśmy kawał solidnej, nikomu niepotrzebnej roboty" - jak w tym, prawie już ludowym powiedzonku? Żaden z trójki debiutantów z 2010 nie zapewnił sobie podstawowego warunku stabilnego rozwoju - stabilności finansowo-własnościowej... Dwa z nich w swoim krótkim żywocie zdążyły już w związku z tym zmienić nazwę (HRT ją skorygowało) - co jest symbolicznym wyrazem tych zawirowań. Czyli wciąż brakuje pewnego fundamentu, na którym można by systematycznie wznosić wyższe kondygnacje. Różni sponsorzy, różni pay-driverzy i walka o tę 10-tą pozycję w generalce (wywalczoną bez jednego punktu na koncie), żeby dobrać się do tej "szklanki wody na pustyni"... Czyżby HRT miało w końcu w pustynnych krajach znaleźć bardziej żyzną oazę? Zgadzam się, że same pieniądze w F1 (tak jak w życiu) "szczęścia nie dają" - ale solidny budżet i stałe źródło zasilania to mógłby być wreszcie ten "punkt archimedesowy", na którym mogłaby się oprzeć "dźwignia rozwoju". "Mógłby", "mogłaby" - tryb warunkowy - bo najpierw ten punkt z wirtualnych oczekiwań musi się zmaterializować na czyimś, zasobnym koncie.
Dante
12.11.2012 07:00
Dziura bez dna domaga się kolacji!
waldeck
12.11.2012 06:41
Wielkie pieniądze nie gwarantują wielkich sukcesów - Toyota i Honda. Dlatego na Chińczyków nie liczyłbym. Poza tanią siłą roboczą i bezgranicznym kopiowaniem ( żeby nie powiedzieć inaczej ) zachodniej technologii i rozwiązań niczego jeszcze nie pokazali.
MairJ23
12.11.2012 06:39
@mpluta2 oni tylko driftowac po drogach o szerokosci nie mniejszej niz 150 metrow potrafia :) wiec bedzie ciekawie. A jak sie mu powie ze tutaj si etak nie jezdzi ze tylko raz mozesz zmienic linie jazdy to od rasistow cie wyzwa i spala dom Berniemu :) juz to widze ! F1 jest przeciwko islamowi ze nie pozwalaja driftowac :)
wsadders98
12.11.2012 06:31
@adnowseb Myślę, że raczej tak, bo chyba panuje tam taka zasada, że kiedy zmienia się właściciel to logo też musi być inne :D
adnowseb
12.11.2012 06:22
Doczekamy się stabilności i wielkiego progresu HRT po zmianie właściciela? Mam nadzieję,że tak. Kolejna zmiana logo? :) Maraz-pamiętamy @Saruto wszystkiego najlepszego:)
mpluta2
12.11.2012 06:14
Tak, bo PSC to najbardziej prestiżowa seria :D
marcin_114
12.11.2012 06:09
[quote="kamil_zmc"]Może Orlen wykupi i będzie miał gdzie wsadzić Giermaziaka i Szczerbińskiego w F1 :D[/quote] Orlen to choćby mieli HRT dostać w prezencie, to będą się kurczowo trzymać PSC.
mpluta2
12.11.2012 06:03
Może jakiś Arab zadebiutuje w F1
Ranguren
12.11.2012 05:47
Jak sprzedają to może i De larosa poleci
kurcjusz
12.11.2012 05:42
Ja tam bym tych chinczykow tak nie zachecal. prawda jest jednak taka, ze jak beda chcieli to kupia sobie cale F1 a nie jakis tam zespol. stac ich. sa w rzeczywistosci najwieksza potega finansowa. musza jedynie widziec w tym korzysci.
Ralph1537
12.11.2012 05:27
ciekawe ile bulą za to
Ambrozya
12.11.2012 05:11
Wolałbym aby HRT wykupili Chińczycy niż hajla bajla allahy.
Gie
12.11.2012 05:09
Chińczyków jeszcze nie ma w F1. Podczas ostatniego Dakaru jechał jakiś ich samochód. Może przez F1 też będą si chcieli promować?
BARBP
12.11.2012 05:05
Carolius Jeżeli pójdą drogą Force India to tak a nie będą na siłę wciskać tam Karthikeyana i Chandoka :) Widać że ten zespół stać na coraz lepsze wyniki a raczej zmniejszanie strat ale brakuje im pieniędzy i odpowiednich ludzi...
Carolius
12.11.2012 04:48
:D Według mnie to krok na przód :P Panowie ze wschodu zazwyczaj mają sporooooo kasy :)
kamil_zmc
12.11.2012 04:44
Może Orlen wykupi i będzie miał gdzie wsadzić Giermaziaka i Szczerbińskiego w F1 :D
Pumba
12.11.2012 04:37
Ciekawe ile chcą :D