Dillmann ponownie najszybszy podczas testów GP2 w Jerez
Francuz tym razem pojechał najszybsze okrążenie podczas porannej sesji
27.02.1318:51
2815wyświetlenia

Tom Dillmann również drugiego dnia testów GP2 okazał się najszybszym zawodnikiem na torze w Jerez. Francuz tym razem najlepszy czas ustanowił podczas porannej sesji, pokonując okrążenie hiszpańskiego obiektu w 1m24,400s. Po południu najszybszy był Stephane Richelmi, jednak jego czas był słabszy o 0,204s od osiągnięcia Dillmanna.
Podobnie jak wczoraj, zajęcia rozpoczęły się przy błękitnym niebie, któremu towarzyszyły niskie temperatury. Z początku tempo dyktował James Calado, ale to Felipe Nasr jako pierwszy zszedł poniżej 1m25s. Dość szybko jazdy przerwała czerwona flaga, kiedy Marcus Ericsson stracił kontrolę nad bolidem i ugrzązł w żwirze przy zakręcie numer 10. Niedługo po wznowieniu sesji pojawiła się kolejna czerwona flaga po tym, jak Nathanael Berthon wpadł w poślizg i zatrzymał się na torze. Niestety i tym razem zawodnikom nie było dane wyjechać na dłuższą chwilę, ponieważ krótko po restarcie Felipe Nasr wpadł w tarapaty na zakręcie numer 3, także obracając swój samochód i zatrzymując się w miejscu, wskutek czego oczywiście na końcu alei serwisowej zapaliło się czerwone światło.
Ponowne wyjazdy kierowców na tor poskutkowały zmianą nazwiska na pierwszym miejscu w tabeli, gdyż czas Nasra pobił Tom Dillmann, po czym ponownie powiały czerwone flagi, już czwarty raz podczas porannej sesji. Tym razem nabroili Daniel Abt i Adrian Quaife-Hobbs, którzy zaliczyli między sobą mały incydent na torze. Na szczęście zajęcia do przerwy obiadowej odbyły się już bez przeszkód. Restart przyniósł zmianę na fotelu lidera, kiedy to James Calado pobił czas Dillmanna o dwie dziesiąte sekundy, ale Francuz długo nie zwlekał z odpowiedzią i pokonał okrążenie w rekordowym dzisiaj tempie 1m24,400s. Pomiędzy tych dwóch zawodników zdołał się jeszcze wbić Stefano Coletti, który stracił tylko 0,018s do osiągnięcia zawodnika reprezentującego ekipę Hilmer Motorsport.
Popołudniowa sesja rozpoczęła się przy niższych temperaturach, co związane było ze wzmożonym zachmurzeniem nad torem w Jerez. Z początku najszybszy był Tom Dillmann, który długo pozostawał na szczycie tabeli, gdyż zawodnicy koncentrowali się głównie na długich przejazdach. Na godzinę przed końcem jazd, Richelmi ustanowił czas 1m24,604s - trzy dziesiąte sekundy lepszy od Dillmanna. W końcówce sesji Coletti wyjechał za szeroko w zakręcie numer 1, wywołując piątą i ostatnią tego dnia czerwoną flagę. Po restarcie Johnny Cecotto Jr i Daniel Abt poprawili swoje poranne osiągnięcia, co jednak nie wystarczyło do przeskoczenia Richelmiego i Dillmanna. Na piątym miejscu uplasował się tymczasem Robin Frijns w barwach Trident Racing.
Testy GP2 na torze Jerez - 27 lutego | |||||
Kierowca | Zespół | Czas okr. | Okr. | ||
---|---|---|---|---|---|
Poranna sesja | |||||
Tom Dillmann | Hilmer Motorsport | 1:24.400 | 19 | ||
1 | Stefano Coletti | Rapax | 1:24.418 | 26 | |
1 | James Calado | ART Grand Prix | 1:24.525 | 33 | |
1 | Fabio Leimer | Racing Engineering | 1:24.534 | 28 | |
1 | Felipe Nasr | Carlin | 1:24.691 | 25 | |
1 | Marcus Ericsson | DAMS | 1:24.712 | 23 | |
1 | Stéphane Richelmi | DAMS | 1:24.776 | 34 | |
1 | Sergio Canamasas | Caterham Racing | 1:24.963 | 33 | |
1 | Kevin Giovesi | Venezuela GP Lazarus | 1:24.967 | 23 | |
1 | Rene Binder | Venezuela GP Lazarus | 1:24.976 | 24. | |
1 | Simon Trummer | Rapax | 1:25.023 | 19 | |
1 | Nathanaël Berthon | Trident Racing | 1:25.059 | 18 | |
1 | Jake Rosenzweig | Barwa Addax Team | 1:25.243 | 27 | |
1 | Mitch Evans | Arden International | 1:25.258 | 27 | |
1 | Jolyon Palmer | Carlin | 1:25.310 | 31 | |
1 | Robin Frijns | Trident Racing | 1:25.345 | 25 | |
1 | Pal Varhaug | Hilmer Motorsport | 1:25.402 | 28 | |
1 | Julian Leal | Racing Engineering | 1:25.486 | 32 | |
1 | Adrian Quaife-Hobbs | MP Motorsport | 1:25.604 | 28 | |
1 | Johnny Cecotto | Arden International | 1:25.607 | 28 | |
1 | Ma Qing Hua | Caterham Racing | 1:25.800 | 26 | |
1 | Daniel De Jong | MP Motorsport | 1:25.858 | 25 | |
1 | Daniel Abt | ART Grand Prix | 1:25.893 | 8 | |
1 | Rio Haryanto | Barwa Addax Team | 1:26.610 | 30 | |
Popołudniowa sesja | |||||
Stéphane Richelmi | DAMS | 1:24.604 | 37 | ||
1 | Tom Dillmann | Hilmer Motorsport | 1:24.932 | 18 | |
1 | Johnny Cecotto | Arden International | 1:25.292 | 22 | |
1 | Daniel Abt | ART Grand Prix | 1:25.312 | 30 | |
1 | Robin Frijns | Trident Racing | 1:25.335 | 22 | |
1 | Marcus Ericsson | DAMS | 1:25.388 | 32 | |
1 | Pal Varhaug | Hilmer Motorsport | 1:25.391 | 42 | |
1 | Sergio Canamasas | Caterham Racing | 1:25.618 | 31 | |
1 | Jake Rosenzweig | Barwa Addax Team | 1:25.677 | 33 | |
1 | Simon Trummer | Rapax | 1:25.685 | 49 | |
1 | Nathanaël Berthon | Trident Racing | 1:25.725 | 16 | |
1 | Kevin Giovesi | Venezuela GP Lazarus | 1:25.920 | 33 | |
1 | Adrian Quaife-Hobbs | MP Motorsport | 1:25.925 | 18 | |
1 | Stefano Coletti | Rapax | 1:26.022 | 29 | |
1 | Ma Qing Hua | Caterham Racing | 1:26.096 | 37 | |
1 | James Calado | ART Grand Prix | 1:26.116 | 21 | |
1 | Mitch Evans | Arden International | 1:26.374 | 38 | |
1 | Rio Haryanto | Barwa Addax Team | 1:26.462 | 41 | |
1 | Daniel De Jong | MP Motorsport | 1:27.075 | 22 | |
1 | Rene Binder | Venezuela GP Lazarus | 1:28.039 | 29 | |
1 | Julian Leal | Racing Engineering | 1:28.793 | 43 | |
1 | Fabio Leimer | Racing Engineering | 1:29.189 | 38 | |
1 | Jolyon Palmer | Carlin | 1:29.596 | 27 | |
1 | Felipe Nasr | Carlin | 1:29.749 | 33 |
KOMENTARZE