Marussia poszukuje nowego dostawcy silników na sezon 2014

Zdaniem ekipy, z końcem tego roku Cosworth opuści Formułę 1
27.02.1320:29
Mateusz Szymkiewicz
2152wyświetlenia

Marussia potwierdziła, że obecnie poszukuje nowego dostawcy jednostek napędowych na sezon 2014.

Stajnia z Banbury jako jedyna w stawce będzie korzystać z silników Coswortha w sezonie 2013. Dyrektor sportowy Marussi - Graeme Lowdon, potwierdził podczas Forum Fanów FOTA, że jego ekipa poszukuje nowego dostawcy silników, po tym, jak jego zdaniem Cosworth wycofa się wraz z końcem tego roku z Formuły 1.

Rozumiem, że w 2014 roku nie będzie Coswortha z nowym silnikiem - powiedział Lowdon. Oczywiście nie jestem pracownikiem Coswortha, ale tak to rozumiem. Wkrótce będziemy mieli tylko trzech dostawców - Ferrari, Mercedesa i Renault.

Oprócz Marusii, niepewna sytuacja odnośnie jednostek napędowych jest także w Force India, Sauberze oraz Toro Rosso. Hinduska ekipa jest w ostatnim czasie łączona z Ferrari, stajnia z Hinwil z Mercedesem, a juniorski zespół Red Bulla z Renault, które jest skłonne dostarczać swoje motory aż pięciu zespołom. Dla mnie pięciu klientów jest zdecydowanym maksimum, jeśli powrócimy do trzech-czterech, to będę szczęśliwy. Byliśmy bardzo spokojni przy trzech zespołach pod względem pomocy oraz wykonywania naszych obowiązków jak należy - oznajmił Jean-Michel Jalinier, szef Renault Sport F1.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

17
Kamikadze2000
28.02.2013 01:36
Silnik Cosworth już na początek daje im stratność względem reszty. Nie zdziwiłbym się, gdyby dostawali silniki od Merca. FI weźmie Ferrari. Tak to widzę. :)
Adam2iak
28.02.2013 07:45
Może Ferrari wciśnie Bianchiego do Maruśki w zamian za zniżkę na silniki? :P
SirKamil
27.02.2013 11:32
[quote]będziemy widzieć w Lotusie Piqueta i Nakajimę[/quote] http://1.bp.blogspot.com/-TieQNipP39E/TyEw-sttWQI/AAAAAAAAAp8/4M8BpovNeQg/s320/forever+alone+meme+joke+lol+funny+cry+baby.png Co do Coswortha, ich V8 było jednym z najlepszych silników na starcie w 2006, niestety leżenie 3 lata na półce w trakcie intensywnego rozwoju konkurencji nie zrobiło mu dobrze.
Yurek
27.02.2013 10:57
No to Honda wraca do F1, jak kiedyś dostarcza silniki Lotusowi, i jak za starych dobrych czasów będziemy widzieć w Lotusie Piqueta i Nakajimę. Myślę, że @SirKamil byłby wniebowzięty ;)
Dante
27.02.2013 10:38
@pablonzo - A to przepraszam kogo jest wina, że zrobili słaby silnik? Zespołów? Kierowców? Kibiców? Są sami sobie winni - zadziałały prawa wolnego rynku i złe decyzje w końcu wyszły na wierzch. To samo tyczy się wielu zespołów a nawet samych kierowców, którzy przez złe decyzje albo nawet nieprzewidziany rozwój wydarzeń pogrążyli swoją karierę.
SirKamil
27.02.2013 10:35
[quote="THC-303"]Natomiast McLaren czy Lotus to za duży kaliber żeby wcisnąć tam kolejnego Taku czy Satoru.[/quote]Oby. Dzisiejszym Kazukim jest Kamui. Znacznie lepsze wydanie, ale w gruncie rzeczy i tak do d... bo wynik przywozi raz na dziesięć wyścigów.
THC-303
27.02.2013 10:06
[quote]mogą wypaść z gry tylko przez to, że ostatnimy laty robili słabe silniki co przeniosło się na małą ilość klientów[/quote] o_O Właśnie to jest zjawisko jak najbardziej pozytywne! Żadnej polityki, żadnej ingerencji FIA, żadnego gadania o ekologii, cięciu kosztów, użyteczności technologii w seryjnie produkowanych samochodach - nic z tych rzeczy. Po prostu zrobili gorszy silnik to wypadają, naturalna konkurencja będąca podstawą powodzenia (lub nie jeśli nie dotrzymuje się kroku rywalom) każdego biznesu we współczesnym świecie. Nie rozumiem jak można uważać za mało istotny powód do wypadnięcia z gry bycie słabszym od reszty?
pablonzo
27.02.2013 09:52
@Krauza Pure zawiesiło działalność, a projekt upadł(dokładnie nie pamiętam)... był nawet news na f1wm. Osobiście wolałbym aby Cosworth pozostał w grze. Jakby nie patrzeć to również jest legenda, a mogą wypaść z gry tylko przez to, że ostatnimy laty robili słabe silniki co przeniosło się na małą ilość klientów...A to z kolei przeniosło się na brak kasy potrzebnej do rozwoju silnika V6 TURBO.
Krauza
27.02.2013 09:46
A co z tym Pure?
THC-303
27.02.2013 09:18
[quote]Byle nie wciskali do kokpitów jakichś japońskich łamag.[/quote] A to jakaś różnica kto wciśnie Marussi łamagę do kokpitu? :P W czym Japończyk będzie gorszy od Chiltona? Natomiast McLaren czy Lotus to za duży kaliber żeby wcisnąć tam kolejnego Taku czy Satoru.
SirKamil
27.02.2013 08:54
Lotus-Honda, Williams-Honda, McLaren-Honda Wszystko brzmi zacnie. Byle nie wciskali do kokpitów jakichś japońskich łamag.
pawlos
27.02.2013 08:47
Trochę przymało tych dostawców silników zostanie;/ Bo raczej nie mam wątpliwości, że Cosworth odejdzie na tę chwilę z F1. Mogłaby ta Honda powrócić.
Simi
27.02.2013 08:29
Marzyłbym o powrocie układu McLaren-Honda. Byłoby to jak najbardziej sympatyczne. Pamiętajmy tylko, że nie tak dawno temu McLaren zaprzeczał podobnym plotkom. Cóż, musimy poczekać - wówczas zobaczymy co się stanie. Ale silniki mogą odgrywać dość ważną rolę...także w sezonie ogórkowym ;))
Anderis
27.02.2013 08:24
Co nie skreślałoby z automatu opcji dostawy silników przy okazji komuś innemu. Tak mi się widzi, że skoro Marussia korzysta z technologii McLarena, to McLaren-Honda mógłby za sobą "pociągnąć" Marussia-Honda.
Mahilda111
27.02.2013 08:21
Honda jakby miała wrócić do F1, to moim zdaniem tylko i wyłącznie jako dostawca McLarena.
Simi
27.02.2013 08:16
Force India raczej nie pojedzie z Ferrari - podobno Adrian Sutil został ich drugim kierowcą na sezon 2013.
Anderis
27.02.2013 08:02
Jeśli potwierdzą się pogłoski o tym, że Honda tworzy silnik na 2014 rok, to spekulacje o tym kto wystartuje z jakim silnikiem mogą okazać się najciekawszą częścią najbliższego sezonu ogórkowego.