Pierwszy dzień testów na torze Ricardo Tormo
Kierowcy Hondy zdominowali pierwszy dzień wspólnych testów w Walencji
31.01.0619:18
1930wyświetlenia
Reprezentanci Hondy, Rubens Barrichello i kierowca testowy Anthony Davidson, zdominowali pierwszy dzień wspólnych testów w tym tygodniu na torze Ricardo Tormo w Walencji. Obaj kierowcy zasiedli za kierownicami bolidów RA106, jeżdżąc do południa na pełnych oponach deszczowych Michelin, a później, kiedy tor zaczął wysychać, na przejściowych. Stajnia z Brackley skupiła się dzisiaj na pracy nad ustawieniami auta i ćwiczeniu nowych procedur kwalifikacyjnych, jakie będą obowiązywały w tym sezonie. Jutro Davidsona zastąpi drugi główny kierowca Hondy, Jenson Button.
Trzeci czas uzyskał Michael Schumacher, tracąc blisko sekundę do Barrichello, przy czym kierowca Ferrari ustanowił go w bolidzie F2004M z silnikiem V8. Schumacher korzystał jednak dzisiaj także z nowego bolidu 248 F1 i choć za jego kierownicą uzyskał nieco słabszy czas (1:20.519), to i tak zapewniłby mu on trzecią pozycję. W dzisiejszych testach Ferrari miał również uczestniczyć Valentino Rossi, ale jego jazda ograniczyła się do niecałego okrążenia, poślizgu i wizyty na środku żwirowiska. Popisom Włocha przyjechało przyglądać się aż stu dziennikarzy, ale będą chyba musieli zaczekać na poprawę pogody. Rossi ma być obecny w Walencji do czwartku.
Odpowiednio na czwartej i siódmej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Kimi Raikkonen i kierowca testowy Gary Paffett. Obaj kierowcy łącznie przejechali zaledwie 66 okrążeń, z czego Fin zaledwie 24. Stajnia z Woking ze względu na deszczową pogodę skupiła się na sprawdzaniu różnych systemów (m.in. układu wspomagającego starty w deszcz i układu paliwowego), a także testowała opony Michelin na mokrą nawierzchnię. Raikkonen i Paffett będą jeździli jeszcze jutro, natomiast w czwartek zastąpią ich Juan Pablo Montoya i Pedro de la Rosa.
Piąty czas uzyskał Mark Webber, prowadząc nowego Williamsa FW28. Australijczyk przejechał w sumie 77 okrążeń, co dobrze świadczy o niezawodności nowego auta, ale jego strata do Barrichello wyniosła ponad trzy sekundy. Należy się jednak spodziewać, że ze względu na trudne warunki zespół nie chciał ryzykować uszkodzenia jedynego egzemplarza FW28 w początkowej fazie testów. "Nawet pomimo tak ciasnego upakowania samochodu wokół układu wydechowego i układu chłodzenia, FW28 nie miał problemów ze zbyt wysoką temperaturą i to jest wspaniała wiadomość", powiedział dyrektor techniczny Williamsa, Sam Michael. Nico Rosberg poprowadził tymczasem przejściowy bolid FW27C i uplasował się na ostatniej pozycji.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był kierowca Red Bull Racing, Christian Klien, któremu znowu przyszło poprowadzić w deszcz bolid RB2. Austriak uplasował się na szóstej pozycji, tracąc do Barrichello niewiele ponad trzy sekundy. Jutro na torze Ricardo Tormo pojawi się David Coulthard, natomiast Klien za kierownicę nowego auta powróci w czwartek i ma nadzieję, że tym razem trafi już na suchy tor.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: F1Racing.net, F1-Live.com, ITV-F1.com
Trzeci czas uzyskał Michael Schumacher, tracąc blisko sekundę do Barrichello, przy czym kierowca Ferrari ustanowił go w bolidzie F2004M z silnikiem V8. Schumacher korzystał jednak dzisiaj także z nowego bolidu 248 F1 i choć za jego kierownicą uzyskał nieco słabszy czas (1:20.519), to i tak zapewniłby mu on trzecią pozycję. W dzisiejszych testach Ferrari miał również uczestniczyć Valentino Rossi, ale jego jazda ograniczyła się do niecałego okrążenia, poślizgu i wizyty na środku żwirowiska. Popisom Włocha przyjechało przyglądać się aż stu dziennikarzy, ale będą chyba musieli zaczekać na poprawę pogody. Rossi ma być obecny w Walencji do czwartku.
Odpowiednio na czwartej i siódmej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Kimi Raikkonen i kierowca testowy Gary Paffett. Obaj kierowcy łącznie przejechali zaledwie 66 okrążeń, z czego Fin zaledwie 24. Stajnia z Woking ze względu na deszczową pogodę skupiła się na sprawdzaniu różnych systemów (m.in. układu wspomagającego starty w deszcz i układu paliwowego), a także testowała opony Michelin na mokrą nawierzchnię. Raikkonen i Paffett będą jeździli jeszcze jutro, natomiast w czwartek zastąpią ich Juan Pablo Montoya i Pedro de la Rosa.
Piąty czas uzyskał Mark Webber, prowadząc nowego Williamsa FW28. Australijczyk przejechał w sumie 77 okrążeń, co dobrze świadczy o niezawodności nowego auta, ale jego strata do Barrichello wyniosła ponad trzy sekundy. Należy się jednak spodziewać, że ze względu na trudne warunki zespół nie chciał ryzykować uszkodzenia jedynego egzemplarza FW28 w początkowej fazie testów. "Nawet pomimo tak ciasnego upakowania samochodu wokół układu wydechowego i układu chłodzenia, FW28 nie miał problemów ze zbyt wysoką temperaturą i to jest wspaniała wiadomość", powiedział dyrektor techniczny Williamsa, Sam Michael. Nico Rosberg poprowadził tymczasem przejściowy bolid FW27C i uplasował się na ostatniej pozycji.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był kierowca Red Bull Racing, Christian Klien, któremu znowu przyszło poprowadzić w deszcz bolid RB2. Austriak uplasował się na szóstej pozycji, tracąc do Barrichello niewiele ponad trzy sekundy. Jutro na torze Ricardo Tormo pojawi się David Coulthard, natomiast Klien za kierownicę nowego auta powróci w czwartek i ma nadzieję, że tym razem trafi już na suchy tor.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane we wtorek na torze Ricardo Tormo | ||||||
Rubens Barrichello | Honda | RA106 V8 | mic | 1:19.359 | 59 | |
1 | Anthony Davidson | Honda | RA106 V8 | mic | 1:19.996 | 63 |
1 | Michael Schumacher | Ferrari | F2004M V8 | bri | 1:20.358 | 87 |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:21.194 | 24 |
1 | Mark Webber | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:22.388 | 77 |
1 | Christian Klien | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:22.599 | 42 |
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-20B V10 | mic | 1:23.836 | 42 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW27C V8 | bri | 1:23.936 | 75 |
KOMENTARZE