Drugi dzień testów na torze Ricardo Tormo

Alonso najszybszy w środę przed Buttonem i Schumacherem, Kubica piętnasty
01.02.0618:27
Marek Roczniak
2519wyświetlenia
Podczas drugiego dnia testów na torze Ricardo Tormo w Walencji kierowcom towarzyszyły znacznie bardziej korzystne warunki pogodowe niż we wtorek, kiedy to niemal przez cały dzień padał deszcz. Co prawda rano tor był jeszcze trochę mokry i z początku kierowcy musieli korzystać z przejściowych opon, jednak do końca dnia była słoneczna pogoda, z temperaturą powietrza dochodzącą do 20 stopni Celsjusza.

Po wczorajszej prezentacji w Monako Fernando Alonso zabrał się w środę ostro do pracy, uzyskując od razy najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia. Kierowca Renault okazał się jednak tylko nieznacznie szybszy od Jensona Buttona, koncentrując się na dalszych testach bolidu R26. Za kierownicą nowego auta zasiadł dzisiaj także kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen. Fin podczas swojego debiutu w R26 przejechał jednak zaledwie 27 okrążeń, kończąc testy na szóstej pozycji.

Button zastąpił w środę kierowcę testowego Hondy, Anthony'ego Davidsona i od Alonso okazał się tylko nieznacznie wolniejszy, demonstrując podobnie jak wczoraj Rubens Barrichello spory potencjał nowego bolidu RA106. Brazylijczyk tym razem uplasował się na piątej pozycji, tracąc do swojego partnera ponad 0.7 sekundy straty, ale za to był jednym z najbardziej aktywnych uczestników dzisiejszych testów (112 okrążeń). Obaj kierowcy skupili się na długodystansowych przejazdach.

Trzeci czas uzyskał Michael Schumacher, tym razem tracąc do najszybszego kierowcy niewiele ponad pół sekundy. Niemiec skupił się głównie na rozwoju bolidu 248 F1, a tymczasem reprezentujący także barwy Ferrari Valentino Rossi zasiadł za kierownicą F2004 i po wczorajszych niepowodzeniach uzyskał dosyć przyzwoity czas, plasując się na dziewiątej pozycji. Oczywiście znowu nie obyło się bez kilku poślizgów, ale tak czy inaczej Włoch zaprezentował się z pozytywnej strony.

Barwy McLarena mieli dzisiaj ponownie reprezentować Kimi Raikkonen i Gary Paffett, jednakże Raikkonena dopadło ostre przeziębienie i w tej sytuacji Fina musiał zastąpić drugi główny kierowca stajni z Woking, Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk uzyskał całkiem niezły czas w porównaniu do ostatnich testów w Barcelonie, plasując się na czwartej pozycji (+0.7s). McLaren, podobnie jak i pozostałe zespoły, skupił się na długodystansowych testach swojego tegorocznego bolidu MP4-21 - pomimo dwóch czerwonych flag Montoya zaliczył dwa 17-okrążeniowe przejazdy. Paffett kontynuował tymczasem testy opon Michelin za kierownicą MP4-20 z silnikiem V10, kończąc dzisiejsze testy na 12 pozycji (+1.6s).

Odpowiednio na siódmej i ostatniej pozycji uplasowali się reprezentanci zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve (+1.3s) i kierowca testowy Robert Kubica (+2.0s). Villeneuve skoncentrował się na pracy nad ustawieniami nowego bolidu F1.06 i sprawdzaniu nowych elementów aerodynamicznych, natomiast Polak podobnie jak w zeszłym tygodniu nadal musiał zadowolić się przejściowym bolidem C24B z silnikiem V8. Do jego obowiązków należały testy opon Michelin i próbne starty. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 140 okrążeń.

Drugim obok Renault zespołem, który zaliczył w środę pierwszy dzień testów w tym tygodniu, była Toyota. Japońską stajnię reprezentowali kierowca testowy Ricardo Zonta i Jarno Trulli. Obaj kierowcy uzyskali dosyć słabe czasy (Włoch okazał się szybszy tylko o niewiele ponad 0.2 sekundy od Roberta Kubicy w zeszłorocznym Sauberze), plasując się odpowiednio na 8 i 14 pozycji, ale za to przejechali ponad 190 okrążeń.

Tymczasem zespół Williams miał dzisiaj nie tylko problemy z szybkością, ale i także z niezawodnością. Kontynuujący testy nowego bolidu FW28 Mark Webber uplasował się dopiero na 13 pozycji (+1.7s), a jego aktywność po południu ograniczyły znane zespołowi problemy ze skrzynią biegów. Tymczasem prowadzący przejściowy bolid FW27C kierowca testowy stajni z Grove, Alex Wurz, musiał zatrzymać się na torze ze względu na problemy z pompą paliwową. Austriak okazał się jednak nieznacznie szybszy od Webbera (P11, +1.6s), przeprowadzając testy opon Bridgestone.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był David Coulthard. Szkot rozpoczął testy dopiero po południu i w dodatku musiał zakończyć je na dwie godziny przed końcem sesji, gdyż konieczna stała się wymiana silnika Ferrari V8, który zbliżał się już do swojego limitu żywotności. W efekcie kierowca Red Bull Racing przejechał dzisiaj tylko 36 okrążeń, pracując generalnie nad nadwoziem bolidu RB2.

Pogoda
Temperatura powietrza: 20 C
Temperatura toru: 25 C
Ciepło i słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

KierowcaKonstruktorBolidOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane w środę na torze Ricardo Tormo
Fernando AlonsoRenaultR26 V8mic1:11.29152
1Jenson ButtonHondaRA106 V8mic1:11.32787
1Michael SchumacherFerrari248 F1 V8bri1:11.83172
1Juan Pablo MontoyaMcLaren MercedesMP4-21 V8mic1:11.99868
1Rubens BarrichelloHondaRA106 V8mic1:12.062112
1Heikki KovalainenRenaultR26 V8mic1:12.11327
1Jacques VilleneuveBMW SauberF1.06 V8mic1:12.61977
1Ricardo ZontaToyotaTF106 V8bri1:12.66087
1Valentino RossiFerrariF2004 V10bri1:12.85651
1David CoulthardRBR FerrariRB2 V8mic1:12.88336
1Alex WurzWilliams CosworthFW27C V8bri1:12.92582
1Gary PaffettMcLaren MercedesMP4-20B V10mic1:12.937116
1Mark WebberWilliams CosworthFW28 V8bri1:13.05068
1Jarno TrulliToyotaTF106 V8bri1:13.078105
1Robert KubicaBMW SauberC24B V8mic1:13.33265
Źródło: pitpass.com

KOMENTARZE

37
odiss
02.02.2006 02:34
Bądz co badz, Robert jest przede wszystkim TESTEREM i ma wykonywac swoja robote, a nie jezdzic pokazowo jedynym egzemplarzem F1.06 po torach i krecic czasy. Na to bedzie jeszcze czas.
Kazz
02.02.2006 08:12
Powiem tak lubię bardzo jak Rossi szaleje na motorku i jest w tym mistrzem ale jakoś nie widzę go w F1 zraża mnie to i mam jakiś niesmak, odnoszę wrażenie, że Rossi chce trochę za dużo delikatnie mówiąc. A co do Roberta chciałbym bardzo żeby przejechał się już F1.06 wtedy będzie jakieś odniesienie ale nie jest to tak do końca on się cały czas uczy i jeszcze troszkę to potrwa tak, że cierpliwości. Pomijając fakt o spekulacjach kto będzie faworytem w tym sezonie to uważam, że ten sezon będzie bardzo ciekawy. Pozdrawiam
DaniRemane
02.02.2006 01:08
re:McMerol winowajcą pierwszej flagi był Alonso a raczej jego bolid (zatrzymał się na torze) drugiej „roztańczony” Rossi (wyleciał z toru)
Phaedra
01.02.2006 10:43
Czas Roberta no coż .. jest szybszy od Villeneuve o 0,1 s ale Nick w c24 mial 1:12,440 dwa tygodnie temu w identycznych warunkach.Villeneuve nadal wolniejszy od Nicka w F1.06 .
MarcGene
01.02.2006 10:06
To fakt, że Ferrari lepiej wypada w testach niż w 2005. Czołówka pewnie jak w 2004 - Ferrari, Honda, Renalut - czyli wszystko wraca do normy :) McLaren pewnie znów będzie z bólem walczył z zawodnością... choć nie życzę im tego.. ale po wypowiedziach Kimiego widać, że zdołowany. Ciekaw jestem jak Massa da sobie radę. Czekam też na debiut Roberta w F1.06... po czasach jakie ma w starym bolidzie można wnioskować, ze będzie jeździł na poziomie Villeneuvue'a albo nawet lepiej... !!
McMerol
01.02.2006 09:13
McLaren, podobnie jak i pozostałe zespoły, skupił się na długodystansowych testach swojego tegorocznego bolidu MP4-21 – pomimo dwóch czerwonych flag Montoya zaliczył dwa 17-okrążeniowe przejazdy. o co chodzi z tymi flagami ????????
KIU
01.02.2006 08:42
odiss-> zgadzam sie z toba niektórzy ukrywaja swój potecjał na początek sezonu mam nadzieje ze McLaren tez go ukrywa!!
KIU
01.02.2006 08:37
McLaren coraz leoiej jutro wykerci super czas zobaczycie a tak apropo to ja mysle ze Mercedes ukrywa to co moze jego silnik i Kimiemu kazali tak narzekac na silnik. Bo kto sam za przeproszeniem sra do własnego gniazda ??
slaweksz
01.02.2006 08:20
MOI DRODZE PODSUMOWANIE OBSZERNY ARTYKUL W SOBOTE I GORACO ZACHECAM DO JEGO KOMENTOWANIA ZWOLENNIKOW I PRZECIWNIKO WSZYSTKICH GORACO ZAPRASZAM
Piter
01.02.2006 07:47
szklane kule hehe to dobre!
odiss
01.02.2006 07:42
slaweksz, schmi powiedział ze renault bedzie ich głownym RYWALEM, a nie faworytem. zacznij czytać uwaznie. Ludzie, dajcie sobie spokoj z rzucaniem prognoz na testach przedsezonowych. Co jest teraz to jedno, co bedzie w bahrajnie, to drugie, a co bedzie w srodku sezonu - tego nikt nie wie. Porozbijajcie więc te swoje szklane kule i nie rzucajcie tu komentarzy o tym kto rządzi a kto jest do bani. Co wam to da ?
Piter
01.02.2006 07:42
Robert:((( why? why? Cholera jasna niech w końcu dadzą mu to F1.06 i niech wykręci jakiś ładny czas ku pokrzepieniu serc:(
Adriannn
01.02.2006 07:40
slaweksz--> Napisz znowu artykół. Renault widać że sezon zimowy przepracowali, i mam nadzieję że zdobędą tytuł mistrza kierowców i konstruktorów.
McLuke
01.02.2006 07:21
slaweksz-> widze że nie pokoisz sie tak samo o McLarena jak ja.Jak tak bedzie sie działo w sezonie to nie widze żeby Kimi i McLaren zdobyli mistrzostwo... a jeszcze bardziej martwi mnie Robert.Ostatni czas :-( ale to chyba przez ten złomowaty bolid. Co myślicie? :-D
slaweksz
01.02.2006 07:20
Po wypowiedzi SCHUMACHERA cytuje" aRENAULT BEDZIE NASZYM GLOWNYM FAWORYTEM" wnioskuje ze mowi to czlowiek ktory jest z F1 codziennie i wie najlepiej napewno lepiej od nas jak jest sytuacja w poszczegolnych team f1. Co taki czlowiek jak ty jak ja moze wiecj powiedziec. Prosze powiedz jakos nowostke cos czego nikt tutaj nie wiem. Czlowiecze to tylko spekulacje nasze osobiste. Ja mam prawo do wlasne opini ty masz prawo do swojej. Ty lubisz Dziadka Schumachera ja go nie trawie. A byc moze jestes kolejna KUKIELKO DERYGOWANAL PRZEZ DYRYGENTA SCHUMACHERA? ja nie jestem i ciesze sie kiedy takie zespoly jak Renault jak Honda pracuja na rozwojem az w koncu przeskakuja Ferrari. Mnie to poprostu cieszy.
slaweksz
01.02.2006 07:16
a co do testow powiem ci ze Zespoly sa juz przy koncowce pracy ja staram sie ich oceniac obiektywnie nie ukrywam Ferrari mnie wogole nie interesuje po ciuchu licze nawet ze Schumacher juz nigdy nie bedzie w tak dobrej formie. Ta sa lata czlowieku jak bedziesz miec 37 lat i sprubujesz sie poscigac z 25 latkiem na ulicy o ile masz czym :) sa sie przekonasz. Byc moze Schumacher ma nawet lepszy bolid od konkurencji byc moze. Ale jak narazie jakos tego nie widac to po pierwsze po drugie on ma ambicje zgadzam sie z tym lecz kazdy by chcial uzyskac najlepszy czas kazdy zapamietaj to. Wszystko to narazie spekulacje nasze polakow. Kto jak kto ale my nie mamy doswiadczenia z tym sportem zbyt wielkiego. Kazdy opiera swoje opinie na swoich zamilowaniach do poszczegolnych team. Inforamcje ktore my dostajemy sa inforamcjami najczesciej od dziennikarzy ktorzy jak wiesz tez czasami pisza to co chca. Rok temu Mclaren i Renault na testach bylo mocne JPM ciagle byl w 3 dzisiaj sytuacja jest inna ja jako Fan MCLARENA jestem tym zaniepokojony bo uwazam ze juz czas najwyzszy pokazac na co stac te samochodziki. Przez miesiac czasu tak naprawde ostatni miesiac przypatruje sie zespolom uwaznie
slaweksz
01.02.2006 07:10
widzisz Snake PISKLE ty pomijasz Fisico ja pomijam Masse uwazam ze jest kompletnie beznadziejym kierowca. poczekaj jeszce miesiac naprawde wtedy sie przekonasz
slaweksz
01.02.2006 07:06
Posluchaj Snake Plissken jestem bardzo obiektwyny w tym co mowie powaznie zapraszam cie na gg 3544690 pozdrawiam cie oczywiscie
Snake Plissken
01.02.2006 07:02
Biorąc pod uwagę czasy z testów z ubiegłego roku, które można znaleźć np tu: http://www.pitpass.com/src/seasons/2005/testing/testing_2005_index.php można stwierdzić, że Ferrari na pewno jest mocniejsze niż w tamtym roku. Inna sprawą jest to, że zarówno Honda jak i Renault zdają się mieć bardzo dobry samochód i bardzo zdeterminowanych kierowców (pomijam tu Fisico, który do nich nie należy). Zapowiada sie bardzo ciekawy sezon. Podziwiam Vale - całkiem dobry czas - tylko około 1 s gorszy od Mistrza. Ps. Aha, zapomniałem jeszcze o pozdrowieniach dla "slaweksz".
marrcin
01.02.2006 07:02
ferrari ma prawdopodobnie jedna sztuke 248 F1 i dlatego musza narazie uwazac i dlatego schumacher niejechal na 100 procent
GurneyHalleck1
01.02.2006 06:59
To tylko testy, tak naprawdę dopiero GP Bahrajnu pokaże nam na co stać poszczg. zespoły
Kuba Staw
01.02.2006 06:59
Witam, wydaje mi się, że w tym sezonie walka o prym kierowców i zespołów będzie bardzo wyrównana. Nie tylko Renault i McLaren, ale Honda (Barichello) i Ferrari, a może i Williams namieszają zdrowo w stawce. Mam ogromną nadzieję, że BMW Sauber wystawi Kubicę do wyścigów (zamiast dziadka Villeneuva). Axel83 masz rację z czasów z testów nie można wyciągać zbyt pochopnych wniosków, chociaż widać, że bolidy Renault są naprawde mocne. OJ BĘDZIE SIĘ DZIAŁO !!!
didu
01.02.2006 06:58
Zgadzam się ze Sławkiem co do tego, że wiek Schumachera może miec negatywny wpływ na jego osiągi w tym sezonie.Facet w tym roku skończył 37 lat i mimo, że ma najwieksze doświadczenie ze wszystkich kierowców to jednak jego kondycja fizyczna, spostrzegawczość, czas reakcji i refleks niesą na tym samym poziomie co u Alonso,Raikkonena czy Buttona.
slaweksz
01.02.2006 06:46
Oczywiscie ze nie dowiemy sie do konca jakie zalozenia obraly zespoly na testach. Tak naprawde zaden komentarz tutaj napewno do konca nie odzwierciedla sytuacji w danym team. aLE NIEKTORZY JAK NAPRZYKŁAD SNAKE PLISSKEN a powinno byc chyba SNAKE PISKLE biora do zabardzo do sibie:) hihihi
makos_bmw
01.02.2006 06:44
zwroccie uwage ze kubica jest juz tylko 2s za liderem, ale faktem jest ze nie wiadomo co zespoly testowaly ;)
Snake Plissken
01.02.2006 06:28
Bardzo inteligentne komentarze - slaweksz i didu. Ile w nich treści i znajomości F1, aż miło się czyta ;))
McMarcin
01.02.2006 06:27
No brawo! Juan Pablo praktycznie nie odstaje od czołówki. Przebłysk nadziei dla McLarena. Nowy bolid się dociera i JPM coraz lepiej. Robert, nawet w starym Sauberze osiagnął czasy porównywalne z Webberem i Trullim.
[FiZoL]
01.02.2006 06:25
slawksz-->> TO SĄ TESTY, kazdy zospół koncetruje się na czym innym, ma inne utawienia bolidów, a różnica 0.5s to nie jest przepasc, zeby odrazu Ferrari i MSC odstawiac na bok, mam nadzieje ze Robert dostanie do testów nowy bolid przed bahrajnem
marrcin
01.02.2006 06:25
slaweksz, z twoim HIHIHI jeszcze troche poczekaj , skoro tak bardzo ufasz wiarygodnosci testow to zezonu 2006 juz nie musisz ogladac.....apropo to jedna honde przeskoczyl
slaweksz
01.02.2006 06:24
hej CHLOPAKI JA JESTEM FANEM MCLARENA WIEC SPOKOJNIE. MODLE SIE CODZIENNIE TAKZE MODL SIE LEPIEJ ZA SIEBIE STANLEY. SA TO TESTY OCZYWISCIE KOMENTARZE OPIERAM TYLKO NA TESTACH. CO DO FERRARI EMERYTURA JEST RACZEJ NIEUNIKNIONA. RENAULT HONDA MCLAREN BRAWO!!!
didu
01.02.2006 06:23
Ale ten Rossi ma paskudną gębe.
STANLEY
01.02.2006 06:14
slaweksz: poczekamy zobaczymy zebys sie jeszcze nie zdziwil,ty lepiej sie mudl zeby maclarenki dojezdzaly do mety buhahaa.
axel83
01.02.2006 06:03
slaweksz, a moze zauwazyłes ze to sa testy a nie wyścig? Skąd możesz wiedziec co zespoły testowały? Z twojego punktu widzenia to Mclaren też sie juz konczy bo są wolniejsi od emeryta szumiego
slaweksz
01.02.2006 05:57
HEJ FANI FERRARI WASZ SCHUMACHER W TYM ROKU NIE DAL JESZCE RADY WYPRZEDZIC HONDY I RANAULT. MCLAREN ODRABIA STRATY CZYZBY SCHUMACHER POWOLI SZEDL NA EMERYTURE HIHIHI:)
rattlesnake
01.02.2006 05:57
Witam , nie jest dobrze , że wszystkich których lubie oglądać w TV /Rossi , Biaggi/ będę jeżdzić w F1
slaweksz
01.02.2006 05:38
BRAWO ALONSO BRAWO MCLAREN
Jakuzo
01.02.2006 05:38
Niech dadza w koncu Kubicy porzadne auto, a nie zeszlorocznego grata!