Odłamki metalu spowodowały awarię u Hamiltona

Paul Hembery opisuje wstępną analizę uszkodzeń
21.04.1312:18
Łukasz Godula
2290wyświetlenia

Jak podało Pirelli, awaria lewej tylnej opony podczas sobotniego treningu przed GP Bahrajnu, która doprowadziła do kary przesunięcia o 5 pozycji na starcie została spowodowana metalowymi odłamkami. Problem spowodował uszkodzenie zawieszenia i awarię skrzyni biegów, jak potwierdził Mercedes w oficjalnym komunikacie.

Zmusiło to Mercedesa do zmiany skrzyni biegów w bolidzie Hamiltona. Był to czwarty weekend tej jednostki, przez co regulamin zmusił do przyznania kary. Opinia Pirelli bazuje na wstępnej analizie opony, oraz okazało się, iż Giedo van der Garde spotkał się z takim samym problemem.

Van der Garde również miał awarię, 10 centymetrowe rozcięcie opony, bardzo ostre, które mogło być spowodowane tylko przez kawałek metalu" - powiedział Hembery.

Zakładamy, że na torze leżał kawałek metalu, który dostał się do zawieszenia, koła i hamulców, co spowodowało starcie bieżnika. Nie uszło przez to powietrze z opony, gdyż struktura nie została naruszona i cokolwiek to było, van der Garde również na to najechał. To jedyne co możemy powiedzieć na ten moment.

Hembery potwierdził, że odłamek metalu spowodował bardzo mocne przegrzanie się opony. Przez to starł się bieżnik.

Spowodowało to ogromne przegrzanie i staramy się przejrzeć telemetrię, by zrozumieć problem - powiedział. Mamy tutaj laboratorium, wiec mamy pewne pomysły i widzimy kilka śladów przegrzania bieżnika, które doprowadziło go do temperatury ponad 200 stopni, co jest bardzo rzadkie i dziwne.

Hembery dodał, że personel Pirelli rutynowo poszedł na przegląd toru po zakończeniu treningu, by spróbować znaleźć odłamki. Zawsze wychodzimy na tor i oglądamy go - powiedział Hembery. Nie jesteśmy bardzo zmartwieni sytuacją, gdyż była to jedna z typowych, które się zdarzają w wyścigach.

Źródło: autosport.com