Pierwszy dzień testów na torze Ricardo Tormo
Mark Webber zdominował pierwszy dzień testów w tygodniu w Walencji
14.02.0617:59
1301wyświetlenia
Dziś w Walencji rozpoczęły się trzydniowe testy. We wtorek na torze Ricardo Tormo zjawiły się zespoły Williams, Red Bull Racing, McLaren i MF1 Racing, a najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca Williamsa, Mark Webber. Australijczyk przejechał blisko 100 okrążeń i od najbliższego rywala okazał się szybszy o ponad pół sekundy. Drugi bolid FW28 poprowadził dzisiaj kierowca testowy stajni z Grove, Alex Wurz, przy czym Austriak ze względu na problemy techniczne przejechał niespełna 50 okrążeń, a jego strata do Webbera wyniosła blisko dwie sekundy.
Drugi czas uzyskał kierowca Red Bull Racing, Christian Klien, przeprowadzając pierwsze testy drugiego egzemplarza bolidu RB2, który jest już wyposażony w pakiet aerodynamiczny przeznaczony na pierwszy wyścig sezonu. "Sprawdzaliśmy nową konfigurację chłodzenia i pracowaliśmy także nad ustawieniami auta", powiedział dyrektor techniczny stajni z Milton Keynes, Mark Smith. Przejechana liczba okrążeń (100) sugeruje, że zespół uporał się już z problemami z chłodzeniem silnika. Tymczasem kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, zasiadł dzisiaj za kierownicą RB2 w pierwotnej konfiguracji i uplasował się na siódmej pozycji, tracąc do Kliena już blisko dwie i pół sekundy. Holender także skoncentrował się na doskonaleniu ustawień auta i przy okazji pracował nad rozwojem systemów kontrolnych.
Kolejno na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, kierowca testowy Pedro de la Rosa i Juan Pablo Montoya, mając około sekundę straty do Webbera. Obaj kierowcy poprowadzili dwa nowe egzemplarze MP4-21 już w oficjalnych barwach na sezon 2006. Program dzisiejszych testów obejmował głównie wstępne sprawdzanie wszystkich systemów, w ramach przygotowań do jutrzejszych pełnoprawnych testów. Montoya przejechał tylko 50 okrążeń, gdyż dopiero tuż przed godziną 14:00 zespół zakończył instalowanie silnika i skrzyni biegów w jego bolidzie. W środę de la Rosę zastąpi Kimi Raikkonen. Stajnia z Woking ogłosiła dzisiaj poszerzenie współpracy z jednym ze swoich sponsorów, marką Johnny Walker, której duże logo pojawiło się na bokach MP4-21.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów w Walencji byli trzej reprezentanci zespołu MF1 Racing. Tiago Monteiro kontynuował testy nowego bolidu M16 i przejechał ponad 82 okrążenia, tracąc do Wurza niespełna 0.3 sekundy, co jest całkiem przyzwoitym osiągnięciem. Tymczasem dwaj kierowcy testowi stajni z Silverstone, Markus Winkelhock i Giorgio Mondini, musieli dzielić się dzisiaj przejściową wersją zeszłorocznego bolidu EJ15B. Winkelhock przejechał w sumie 75 okrążeń i stracił do najszybszego kierowcy niewiele ponad trzy i pół sekundy, natomiast Mondini ze względu na wypadnięcie rano z toru zaliczył tylko 19 kółek i nie zdołał uzyskać reprezentatywnego czasu.
Pogoda
Temperatura powietrza: 8-17 C
Temperatura toru: 7-17 C
Słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com
Drugi czas uzyskał kierowca Red Bull Racing, Christian Klien, przeprowadzając pierwsze testy drugiego egzemplarza bolidu RB2, który jest już wyposażony w pakiet aerodynamiczny przeznaczony na pierwszy wyścig sezonu. "Sprawdzaliśmy nową konfigurację chłodzenia i pracowaliśmy także nad ustawieniami auta", powiedział dyrektor techniczny stajni z Milton Keynes, Mark Smith. Przejechana liczba okrążeń (100) sugeruje, że zespół uporał się już z problemami z chłodzeniem silnika. Tymczasem kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, zasiadł dzisiaj za kierownicą RB2 w pierwotnej konfiguracji i uplasował się na siódmej pozycji, tracąc do Kliena już blisko dwie i pół sekundy. Holender także skoncentrował się na doskonaleniu ustawień auta i przy okazji pracował nad rozwojem systemów kontrolnych.
Kolejno na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, kierowca testowy Pedro de la Rosa i Juan Pablo Montoya, mając około sekundę straty do Webbera. Obaj kierowcy poprowadzili dwa nowe egzemplarze MP4-21 już w oficjalnych barwach na sezon 2006. Program dzisiejszych testów obejmował głównie wstępne sprawdzanie wszystkich systemów, w ramach przygotowań do jutrzejszych pełnoprawnych testów. Montoya przejechał tylko 50 okrążeń, gdyż dopiero tuż przed godziną 14:00 zespół zakończył instalowanie silnika i skrzyni biegów w jego bolidzie. W środę de la Rosę zastąpi Kimi Raikkonen. Stajnia z Woking ogłosiła dzisiaj poszerzenie współpracy z jednym ze swoich sponsorów, marką Johnny Walker, której duże logo pojawiło się na bokach MP4-21.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów w Walencji byli trzej reprezentanci zespołu MF1 Racing. Tiago Monteiro kontynuował testy nowego bolidu M16 i przejechał ponad 82 okrążenia, tracąc do Wurza niespełna 0.3 sekundy, co jest całkiem przyzwoitym osiągnięciem. Tymczasem dwaj kierowcy testowi stajni z Silverstone, Markus Winkelhock i Giorgio Mondini, musieli dzielić się dzisiaj przejściową wersją zeszłorocznego bolidu EJ15B. Winkelhock przejechał w sumie 75 okrążeń i stracił do najszybszego kierowcy niewiele ponad trzy i pół sekundy, natomiast Mondini ze względu na wypadnięcie rano z toru zaliczył tylko 19 kółek i nie zdołał uzyskać reprezentatywnego czasu.
Pogoda
Temperatura powietrza: 8-17 C
Temperatura toru: 7-17 C
Słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane we wtorek na torze Ricardo Tormo | ||||||
Mark Webber | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:10.691 | 94 | |
1 | Christian Klien | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:11.254 | 100 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-20 V10 | mic | 1:11.619 | 100 |
1 | Juan Pablo Montoya | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:11.700 | 50 |
1 | Alex Wurz | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:12.657 | 47 |
1 | Tiago Monteiro | MF1 Toyota | M16 V8 | bri | 1:12.920 | 82 |
1 | Robert Doornbos | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:13.696 | 85 |
1 | Markus Winkelhock | MF1 Toyota | EJ15B V8 | bri | 1:14.299 | 75 |
1 | Giorgio Mondini | MF1 Toyota | EJ15B V8 | bri | 1:24.100 | 19 |
KOMENTARZE