Zespół Sauber przedstawił nowy bolid

25.01.0200:00
Marek Roczniak
1375wyświetlenia

Drugim zespołem, który tego samego dnia co zespół Williams zaprezentował nowy bolid na sezon 2002, jest szwajcarska stajnia Sauber Petronas. Prezentacja ta odbyła się w siedzibie głównej zespołu - Hinwill. Pomimo zmniejszenia wsparcia ze strony firmy Red Bull, co zaowocowało przede wszystkim zmianą oficjalnej nazwy zespołu, wygląd nowego bolidu, który jest oznaczony symbolem C21, nie uległ większym zmianom. Jednakże bolid ten to zupełnie nowa konstrukcja, bazująca na zeszłorocznym bolidzie, który był wyjątkowo udany. Z zespołu odszedł co prawda autor zeszłorocznej konstrukcji - Sergio Rinland, jednak ekipa inżynierów pod wodzą dyrektora technicznego - Willi Rampfa za cel postawiła sobie utrzymanie poziomu i osiągów bolidu C20, przy jednoczesnej poprawie aerodynamiki, zmniejszeniu wagi, obniżeniu środka ciężkości i poprawie chłodzenia silnika. Nowy bolid będzie wyposażony w zeszłoroczny silnik Ferrari, który jest ukryty pod nazwą Petronas 02A, natomiast skrzynia biegów jest konstrukcją własną zespołu Sauber.

W składzie kierowców znalazł się podobnie jak przed rokiem młody kierowca, który wydaje się być utalentowany, jednak posiada niewielkie doświadczenie i nie został jeszcze przetestowany w warunkach wyścigu. Szefostwo zespołu zapewnia jednak, że z bolidem wyposażonym w silnik o mocy rzędu 800 koni mechanicznych radzi on sobie całkiem nieźle. Kierowcą tym jest Brazylijczyk Felipe Massa, który w zespole Sauber zastąpił Kimi Raikkonena. Dla drugiej połowy składu kierowców - Nicka Heidfelda sezon 2002 będzie już drugim z kolei sezonem, w którym Niemiec będzie reprezentował barwi szwajcarskiej stajni. Poprzedni sezon Heidfeld ukończył na ósmej pozycji w klasyfikacji generalnej kierowców z dwunastoma punktami, co w połączeniu z dziewięcioma punktami zdobytymi przez Raikkonena zapewniło zespołowi najwyższą jak dotąd pozycję w klasyfikacji generalnej konstruktorów - czwartą.

Pierwsze testy nowego bolidu zarówno Massa, jak i Heidfeld mają już za sobą i obaj zgodnie twierdzą, że samochód ten stanowi zdecydowany krok naprzód w stosunku do zeszłorocznej konstrukcji. Za swój główny cel na sezon 2002 zespół Sauber postawił sobie obronę czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej konstruktorów, co nie będzię jednak takie łatwe, ponieważ do pokonania są takie zespoły, jak: Jordan, BAR, Renault i Jaguar.