FIA wydaje dodatkowe obostrzenia dotyczące opon

Zespoły nie będą mogły zamieniać opon stronami, a także stosować zbyt niskich ciśnień
05.07.1311:06
Paweł Zając
1573wyświetlenia

FIA wydała przed Grand Prix Niemiec dodatkowe obostrzenia dotyczące opon, które mają uchronić kierowców przed powtórką problemów z Silverstone.

Podczas tego weekendu zespoły nie będą mogły obsługiwać ogumienia niezgodnie z zaleceniami Pirelli, gdyż zdaniem włoskiej firmy to była jedna z przyczyn licznych awarii opon.

W notce przesłanej do zespołów, Charlie Whiting napisał: Z powodów bezpieczeństwa zostaliśmy poproszeni przez Pirelli, aby wszystkie samochody trzymały się poniższych wytycznych. Każda ekipa będzie musiała stosować się do nich przez cały czas, co może zostać sprawdzone przed delegata technicznego.

Początkowe ciśnienie opon ma wynosić 1,1 bara, minimalne ciśnienie przy pracy z przodu 1,38 bara, a z tyłu 1,31 bara. Maksymalny kąt nachylenia przednich kół - 4 stopnie, tylnych kół - 2,5 stopnia. Zarówno przednie i tylne opony muszą być używane po stronach, na które zostały zaprojektowane (nie można zamieniać lewych z prawymi).

Paul Hembery, szef Pirelli Motorsport, zdradził, że pomimo wydarzeń z Grand Prix Wielkiej Brytanii, niektóre zespoły nadal nie chciały trzymać się limitów wyznaczonych przez włoską firmę. Na Spa w 2011 postąpiliśmy podobnie. Napisaliśmy do Charliego i poprosiliśmy, aby napisał do zespołów i przedstawił nasze potrzeby. Pomimo tego, co działo się w zeszły weekend, niektórzy nadal chcieli robić coś, co nam nie odpowiada.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

4
dejacek
05.07.2013 12:27
wcześniej nie było potrzeby bo nikt nie wpadł na pomysł że opony po zamianie stron będą szybsze
Lukasz1234
05.07.2013 11:10
Najlepsze jest to, że nikt nie chce wziać na siebie winy za to całe zamieszanie, jedni zrzucają winę na drugich jak dzieci w piaskownicy.
Aeromis
05.07.2013 10:35
@Lukasz1234 Ano dlatego, żeby było jeszcze niesmaczniej, co zresztą widać wyraźnie [quote]Pomimo tego, co działo się w zeszły weekend, niektórzy nadal chcieli robić coś, co nam nie odpowiada[/quote] W ten oto sposób przed zmianą mieszanek zmieni się w jakimś stopniu układ stawki już teraz. Ilość goryczy tego sezonu jest na prawdę ciężka do strawienia.
Lukasz1234
05.07.2013 10:31
Bardzo dobry ruch tylko dlaczego tak pózno, te wytyczne powinny być ustalone przed pierwszym wyścigiem obecnego sezonu