Drugi dzień testów na torze Catalunya
Raikkonen najszybszy w środę przed kierowcami Renault i Buttonem
22.02.0617:11
1572wyświetlenia
Podczas drugiego dnia testów na torze Catalunya, któremu towarzyszyły lepsze warunki pogodowe niż we wtorek, najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Kimi Raikkonen. Kierowca McLarena poprawił czas najlepszego okrążenia z zeszłorocznego wyścigu o Grand Prix Hiszpanii o ponad 0.4 sekundy, a do obecnego nieoficjalnego rekordu barcelońskiego obiektu zabrakło mu mniej niż dwie sekundy, a więc tyle mniej więcej wynosi różnica pomiędzy osiągami silnika V10 3,0L i V8 2,4L.
W dzisiejszych testach brał także udział drugi kierowca stajni z Woking, Juan Pablo Montoya, przy czym Kolumbijczyk uplasował się dopiero na ósmej pozycji, tracąc do swojego partnera ponad sekundę. Zespół może być jednak zadowolony z niezawodności bolidu MP4-21 i silnika Mercedes-Benz FO108S V8 na niewiele ponad dwa tygodnie przed startem sezonu, gdyż obaj kierowcy łącznie przejechali dzisiaj ponad 180 okrążeń. Program testów obejmował głównie doskonalenie ustawień tegorocznego auto i testy wytrzymałościowe.
Kolejno na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso, mając odpowiednio 0.2 i 0.5 sekundy straty do Raikkonena. Kierowcy z francuskiej stajni także przejechali ponad 180 okrążeń, choć ich dzień pracy zaczął się od drobnych problemów z oprogramowaniem. Fisichella podobnie jak Raikkonen poprawił najlepszy czas z zeszłorocznego wyścigu na torze Catalunya, którego nawiasem mówiąc był autorem. Włoch przeprowadził dzisiaj symulację wyścigu, natomiast Alonso skupił się na programie rozwojowym opon Michelin i pracy nad ustawieniami bolidu R26.
Czwarty czas uzyskał kierowca Hondy, Jenson Button, tracąc do aktualnego mistrza świata niespełna 0.2 sekundy. Tempa Brytyjczyka nie zdołał utrzymać jego partner, Rubens Barrichello, kończąc środowe testy na siódmej pozycji ze stratą do niego niewiele ponad pół sekundy. Brazylijczyk miał jednak problemy techniczne ze swoim bolidem RA106 i przejechał ponad 20 okrążeń mniej od Buttona. Obaj kierowcy pracowali nad ustawieniami auta - Button skupił się nad poprawą balansu, natomiast Barrichello przy okazji przeprowadzał także testy aerodynamiczne.
Pomiędzy kierowcami Hondy kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, przy czym tylko Trulli zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Tymczasem młodszy z braci Schumacherów ze względu na problemy techniczne przejechał blisko dwa razy mniej okrążeń od swojego partnera, choć okazał się od niego wolniejszy tylko o niespełna 0.2 sekundy. Nowy pakiet aerodynamiczny jak na razie nie uczynił z TF106 najszybszego bolidu w stawce, ale tak czy inaczej japońska stajnia nie była dzisiaj dużo wolniejsza od swojego głównego rywala - Hondy. Obok testów nowego pakietu aero, dzisiejszy program obejmował także trenowanie postojów i testy opon Bridgestone.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Red Bull Racing, Christian Klien i David Coulthard, łącznie przejeżdżając zaledwie 47 okrążeń. Obydwu kierowców gnębiły problemy techniczne (awaria silnika i skrzyni biegów), a ponadto w boksach o mały włos nie doszło do kolizji pomiędzy Coulthardem i jednym z kierowców Williamsa, Nico Rosbergiem. Strata Szkota do najszybszego kierowcy wyniosła blisko trzy sekundy, natomiast Klien do Montoi stracił niespełna 0.4 sekundy. Zespół ma nadzieję, że w czwartek będzie miał więcej szczęścia.
Z kierowców Williamsa znaczną ilość okrążeń zdołał tylko przejechać Mark Webber (87), jednakże strata Australijczyka, który uplasował się na 11 pozycji, do Raikkonena wyniosła już ponad trzy sekundy. Tymczasem Rosberg ze względu na problemy ze skrzynią biegów nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego. Webber skupił się na testach opon Bridgestone na dłuższych dystansach, pracując nad poprawą degradacji.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy MF1 Racing, Christijan Albers i Tiago Monteiro, a także debiutujący za kierownicą bolidu F1 Yuji Ide. Japończyk przejął od Takumy Sato bolid Super Aguri SA05 do dalszych testów i przejechał za jego kierownicą 43 okrążenia, zanim wystąpiły problemy z elektroniką skrzyni biegów. Strata Ide do najszybszego kierowcy wyniosła ponad dziewięć sekund, ale trzeba pamiętać o tym, że był to jego debiut w F1, a poza tym SA05 to zmodyfikowany bolid Arrowsa z 2002 roku i w dodatku jeszcze z oryginalną karoserią A23. Zespół kończy prace nad nowym pakietem aerodynamicznym i w przyszłym tygodniu będzie go testował na torze Silverstone. Tymczasem kierowcy MF1 Racing łącznie przejechali dzisiaj niewiele ponad 60 okrążeń, dzieląc się jednym bolidem M16 i także uzyskali niezbyt imponujące czasy. Zespół skupił się na sprawdzaniu systemów kontrolnych i testach opon Bridgestone. Drugi bolid M16 ma być gotowy w przyszłym tygodniu.
Pogoda
Temperatura powietrza: 6-14 C
Temperatura toru: 7-23 C
Zimno i słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: Circuit de Catalunya
W dzisiejszych testach brał także udział drugi kierowca stajni z Woking, Juan Pablo Montoya, przy czym Kolumbijczyk uplasował się dopiero na ósmej pozycji, tracąc do swojego partnera ponad sekundę. Zespół może być jednak zadowolony z niezawodności bolidu MP4-21 i silnika Mercedes-Benz FO108S V8 na niewiele ponad dwa tygodnie przed startem sezonu, gdyż obaj kierowcy łącznie przejechali dzisiaj ponad 180 okrążeń. Program testów obejmował głównie doskonalenie ustawień tegorocznego auto i testy wytrzymałościowe.
Kolejno na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso, mając odpowiednio 0.2 i 0.5 sekundy straty do Raikkonena. Kierowcy z francuskiej stajni także przejechali ponad 180 okrążeń, choć ich dzień pracy zaczął się od drobnych problemów z oprogramowaniem. Fisichella podobnie jak Raikkonen poprawił najlepszy czas z zeszłorocznego wyścigu na torze Catalunya, którego nawiasem mówiąc był autorem. Włoch przeprowadził dzisiaj symulację wyścigu, natomiast Alonso skupił się na programie rozwojowym opon Michelin i pracy nad ustawieniami bolidu R26.
Czwarty czas uzyskał kierowca Hondy, Jenson Button, tracąc do aktualnego mistrza świata niespełna 0.2 sekundy. Tempa Brytyjczyka nie zdołał utrzymać jego partner, Rubens Barrichello, kończąc środowe testy na siódmej pozycji ze stratą do niego niewiele ponad pół sekundy. Brazylijczyk miał jednak problemy techniczne ze swoim bolidem RA106 i przejechał ponad 20 okrążeń mniej od Buttona. Obaj kierowcy pracowali nad ustawieniami auta - Button skupił się nad poprawą balansu, natomiast Barrichello przy okazji przeprowadzał także testy aerodynamiczne.
Pomiędzy kierowcami Hondy kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, przy czym tylko Trulli zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Tymczasem młodszy z braci Schumacherów ze względu na problemy techniczne przejechał blisko dwa razy mniej okrążeń od swojego partnera, choć okazał się od niego wolniejszy tylko o niespełna 0.2 sekundy. Nowy pakiet aerodynamiczny jak na razie nie uczynił z TF106 najszybszego bolidu w stawce, ale tak czy inaczej japońska stajnia nie była dzisiaj dużo wolniejsza od swojego głównego rywala - Hondy. Obok testów nowego pakietu aero, dzisiejszy program obejmował także trenowanie postojów i testy opon Bridgestone.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Red Bull Racing, Christian Klien i David Coulthard, łącznie przejeżdżając zaledwie 47 okrążeń. Obydwu kierowców gnębiły problemy techniczne (awaria silnika i skrzyni biegów), a ponadto w boksach o mały włos nie doszło do kolizji pomiędzy Coulthardem i jednym z kierowców Williamsa, Nico Rosbergiem. Strata Szkota do najszybszego kierowcy wyniosła blisko trzy sekundy, natomiast Klien do Montoi stracił niespełna 0.4 sekundy. Zespół ma nadzieję, że w czwartek będzie miał więcej szczęścia.
Z kierowców Williamsa znaczną ilość okrążeń zdołał tylko przejechać Mark Webber (87), jednakże strata Australijczyka, który uplasował się na 11 pozycji, do Raikkonena wyniosła już ponad trzy sekundy. Tymczasem Rosberg ze względu na problemy ze skrzynią biegów nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego. Webber skupił się na testach opon Bridgestone na dłuższych dystansach, pracując nad poprawą degradacji.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy MF1 Racing, Christijan Albers i Tiago Monteiro, a także debiutujący za kierownicą bolidu F1 Yuji Ide. Japończyk przejął od Takumy Sato bolid Super Aguri SA05 do dalszych testów i przejechał za jego kierownicą 43 okrążenia, zanim wystąpiły problemy z elektroniką skrzyni biegów. Strata Ide do najszybszego kierowcy wyniosła ponad dziewięć sekund, ale trzeba pamiętać o tym, że był to jego debiut w F1, a poza tym SA05 to zmodyfikowany bolid Arrowsa z 2002 roku i w dodatku jeszcze z oryginalną karoserią A23. Zespół kończy prace nad nowym pakietem aerodynamicznym i w przyszłym tygodniu będzie go testował na torze Silverstone. Tymczasem kierowcy MF1 Racing łącznie przejechali dzisiaj niewiele ponad 60 okrążeń, dzieląc się jednym bolidem M16 i także uzyskali niezbyt imponujące czasy. Zespół skupił się na sprawdzaniu systemów kontrolnych i testach opon Bridgestone. Drugi bolid M16 ma być gotowy w przyszłym tygodniu.
Pogoda
Temperatura powietrza: 6-14 C
Temperatura toru: 7-23 C
Zimno i słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w środę na torze Catalunya | ||||||
Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:15.223 | 96 | |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:15.500 | 92 |
1 | Fernando Alonso | Renault | R26 V8 | mic | 1:15.801 | 92 |
1 | Jenson Button | Honda | RA106 V8 | mic | 1:15.969 | 88 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:16.193 | 93 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:16.381 | 47 |
1 | Rubens Barrichello | Honda | RA106 V8 | mic | 1:16.486 | 66 |
1 | Juan Pablo Montoya | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:16.538 | 87 |
1 | Christian Klien | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:16.927 | 35 |
1 | David Coulthard | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:18.212 | 12 |
1 | Mark Webber | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:18.265 | 87 |
1 | Christijan Albers | MF1 Toyota | M16 V8 | bri | 1:19.300 | 28 |
1 | Tiago Monteiro | MF1 Toyota | M16 V8 | bri | 1:20.381 | 35 |
1 | Yuji Ide | Super Aguri Honda | SA05 V8 | bri | 1:24.455 | 43 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | - | 2 |
KOMENTARZE