Trzeci dzień testów na torze Catalunya

Button wraz z kierowcami Renault uzyskują w czwartek czasy poniżej jednej minuty i 14 sekund
23.02.0617:04
Marek Roczniak
1939wyświetlenia
Trzeci dzień testów na torze Catalunya przyniósł zdecydowaną poprawę czasów w stosunku do wczoraj, choć nadal było dosyć zimno (temperatura powietrza utrzymywała się po południu w okolicy 10 stopni Celsjusza). Mimo to trzech kierowców zdołało zejść poniżej jednej minuty i 14 sekund, zbliżając się na niespełna pół sekundy do nieoficjalnego rekordu barcelońskiego obiektu, ustanowionego w zeszłym roku z pełnoprawnym silnikiem V10. Najwcześniej uczynili to obydwaj kierowcy Renault, a tuż przed końcem sesji minimalnie pokonał ich Jenson Button. Drugi kierowca Hondy, Rubens Barrichello, także uzyskał dzisiaj bardzo dobry czas (+0.3s), kończąc testy na czwartej pozycji. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 230 okrążeń, potwierdzając tym samym imponującą niezawodność bolidu RA106. Dzisiejszy program obejmował pracę nad ustawieniami auta, a także testy opon Michelin, aerodynamiki i hamulców. Jutro Buttona zastąpi kierowca testowy stajni z Brackley, Anthony Davidson.

Kierowców Hondy rozdzielili reprezentanci Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso, także przejeżdżając łącznie ponad 230 okrążeń. Pomimo niskich temperatur obaj kierowcy wykonali wszystkie zaplanowane na czwartek zadania i w przeciwieństwie do swoich rywali przez większą część dnia utrzymywali się w ścisłej czołówce. Alonso przed południem przejechał dystans całego wyścigu, prezentując bardzo wysokie i zarazem równe osiągi bolidu R26 na dłuższym dystansie. Po popołudniu Hiszpan skupił się na eksperymentach z różnymi ustawieniami aerodynamicznymi auta. Tymczasem Fisichella przez cały dzień pracował nad doskonaleniem ustawień i okazał się minimalnie szybszy od swojego partnera.

Kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy McLarena, Juan Pablo Montoya i Kimi Raikkonen, mając odpowiednio 0.6 i 1.5 sekundy straty do Buttona oraz kierowców Renault. Montoya był najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów, łącznie przejeżdżając ponad 130 okrążeń. Wszystkie trzy zespoły z czołówki wykazały się zatem wysokim poziomem niezawodności na niewiele ponad dwa tygodnie przed startem sezonu, choć Raikkonen jako jedyny z pierwszej szóstki nie przekroczył dzisiaj bariery 100 okrążeń. Obaj kierowcy zakończyli zaplanowane na ten tydzień testy wytrzymałościowe i pracę nad ustawieniami bolidu MP4-21. Stajnia z Woking w przyszłym tygodniu zaliczy jeszcze jedną serię testów w Hiszpanii przed Grand Prix Bahrajnu, w której oprócz Raikkonena udział wezmą obydwaj kierowcy testowi.

Siódmy czas uzyskał kierowca Williamsa, Nico Rosberg, który jako ostatni zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Buttona. Niemiec po licznych problemach technicznych w poprzednie dwa dni, tym razem zdołał przejechać 83 okrążenia i od swojego partnera, Marka Webbera, okazał się szybszy o ponad 0.3 sekundy. Syn mistrza świata z 1982 roku, Keke Rosberga, był dzisiaj także najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone. Obaj kierowcy skoncentrowali się na dłuższych przejazdach, pracując nad ustawieniami bolidu FW28 i przeprowadzając testy opon oraz hamulców.

Odpowiednio na 8 i 10 pozycji uplasowali się kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli, mając niewiele ponad dwie sekundy straty do Buttona. Japońska stajnia skoncentrowała się na dalszych testach opon Bridgestone, dokonując definitywnego wyboru ogumienia na pierwszy wyścig sezonu w Bahrajnie. Obaj kierowcy kontynuowali także testy nowego pakietu aerodynamicznego do bolidu TF106 i pomimo niezbyt rewelacyjnych czasów są zadowoleni z jego dotychczasowych osiągów. Zespół za swój główny cel na sezon 2006 stawia sobie pokonanie pozostałych zespołów na oponach Bridgestone i ma nadzieję, że przy okazji uda mu się wygrać przynajmniej jeden wyścig.

Kierowców Toyoty rozdzielił David Coulthard, przejeżdżając najmniej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów (54). Dużo nie najeździł się także drugi kierowca Red Bull Racing, Christian Klien, który uplasował się na 12 pozycji, mając już blisko trzy sekundy straty do Buttona. Łączny dorobek stajni z Milton Keynes wyniósł zatem niewiele ponad 100 okrążeń, jednak mimo to główny inżynier ds. testów, Ian Morgan, uznał czwartek za udany dzień. Obaj kierowcy przeprowadzali testy opon Michelin i pakietu aerodynamicznego do bolidu RB2 na pierwsze wyścigi sezonu, a także pracowali nad ustawieniami auta. Program jutrzejszych testów przewiduje symulację weekendu Grand Prix.

Na ostatnich dwóch pozycjach uplasowali się reprezentanci zespołów MF1 Racing i Super Aguri, Christijan Albers i Takuma Sato. Albers obok testów opon Bridgestone miał przeprowadzić symulację wyścigu, jednak nie zdołał jej ukończyć ze względu na problemy z tankowaniem paliwa. Tymczasem Sato uzyskał czas gorszy o blisko sześć sekund do najszybszego kierowcy (4.2 sekundy straty do piątego Raikkonena), co stanowi sporą poprawę w stosunku do poprzednich dwóch dni testowych, choć Super Aguri nie ma jeszcze definitywnego pakietu aerodynamicznego do bolidu SA05. Jego testy zaplanowano na przyszły tydzień na torze Silverstone, gdzie Yuji Ide będzie musiał także przejechać dystans pełnego wyścigu, aby otrzymać superlicencję FIA upoważniającą do startów w Formule 1.

Pogoda
Temperatura powietrza: 5-13 C
Temperatura toru: 7-18 C
Zimno i pochmurno rano, słonecznie po południu

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

KierowcaKonstruktorBolidOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane w czwartek na torze Catalunya
Jenson ButtonHondaRA106 V8mic1:13.935116
1Giancarlo FisichellaRenaultR26 V8mic1:13.971125
1Fernando AlonsoRenaultR26 V8mic1:13.977113
1Rubens BarrichelloHondaRA106 V8mic1:14.266119
1Juan Pablo MontoyaMcLaren MercedesMP4-21 V8mic1:14.588131
1Kimi RaikkonenMcLaren MercedesMP4-21 V8mic1:15.47580
1Nico RosbergWilliams CosworthFW28 V8bri1:15.77483
1Ralf SchumacherToyotaTF106 V8bri1:15.97397
1David CoulthardRBR FerrariRB2 V8mic1:16.03454
1Jarno TrulliToyotaTF106 V8bri1:16.057103
1Mark WebberWilliams CosworthFW28 V8bri1:16.12897
1Christian KlienRBR FerrariRB2 V8mic1:16.92355
1Christijan AlbersMF1 ToyotaM16 V8bri1:17.14279
1Takuma SatoSuper Aguri HondaSA05 V8bri1:19.78758
Źródło: Circuit de Catalunya, pitpass.com

KOMENTARZE

38
ELF
24.02.2006 03:04
Slaweksz dlaczego sie tak po hamsku odnosisz do kolegow prawdziwy fan f1 nie odnosi sie tak publicznie przynosisz wstyd wszystkim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdrawiam wszystkich fanow f1 a szczegolnie RENAULTA!!
Tommasz
24.02.2006 12:11
RENO nie zgodze się z Toba, w zeszłym sezonie widać było że McLaren ma więcej pieniędzy niż Renault. W trakcie sezonu doszli i przegonili Renówki pod względem szybkości- to świadczy o naprawde mocnym zapleczu techniczno-finansowym. Co do niezawodności zaś, to nie jest to cecha którą można osiągnac poprzez większe nakłady finansowe.
RENO
24.02.2006 08:09
Nio i co z tego że McLaren ma większy, Jak Renault ma 5 budżet i zostało Mistrzem, A McLaren ma większy budżet i nie potrafi go wykorzystać na budowe dobrego niezawodnego silnika, a pozatym pewna czesc tego budżetu to pensja KIMASA I MENTOSA i potem jakby odjąc od budżetów pensjie kierowców bo wiadomo w renault sa mniejsze to by wyszło że maja tyle samo na konstruowanie bolidu...
Tommasz
24.02.2006 07:40
Oczywiście Renault jest obecnie w świetnej formie i zacznie sezon z wysokiego C, ja jednak uważam że nie powtórzy się sytuacja z zeszłego roku, kiedy w kilku pierwszych wyścigach R25 odjeżdżało całej stawce. Widac po testach że R26 to bardzo niezawodny i szybki bolid, ale jest on w zasięgu zarówno Hondy jak i McLarena, ba uważam nawet że podobnie jak w zeszłym sezonie w Maku drzemie nieco większy potnecjał niż w Renault (i nic w tym dziwnego, powszechnie wiadomo że McLaren ma większy budżet niż Francuzi). Jedno jest pewne: walka o mistrzowstwo rozegra się pomiędzy 3 teamami.
McLuke
23.02.2006 10:26
o kurde ale prowadzicie dyskusje... haha Pozdro dla wszystkich fanów!!
Leon
23.02.2006 10:08
Nie podniecajcie się , jutrzejsze testy " przemeblują " dzisiejszą klasyfikację .
rakes
23.02.2006 09:42
Cytat z pewnej konkurencyjnej strony "Jak większość teamów, również Renault trenowało pojedyncze, szybkie okrążenia w ramach przygotowań do kwalifikacji oraz przeprowadzało symulację wyścigu " Pewnie renault trenuje swoje szybkie okrążenia na kwalifikacje z większą ilością paliwa niż Honda. Poza tym co znaczy" ledwo co zjechał do boksu" przerywał mu już silnik czy jak ? Miał wykonać jedno okrążenie kwalifikacyjne i swoje zadanie wykonał najgorsze jest tylko to, że narobił tym tyle zamieszania. Prawda jest taka, że Renault oraz Honda trenowały okrążenia kwalifikacyjne ( widać to szczególnie po czasach Mclarena) a niektórzy "przybijają" to tylko Hondzie.
slaweksz
23.02.2006 09:09
REKES chcialbys wiedziec wiecej odnosnie dzisiejszych testow zapukaj na moje gg. Moja wina ze ty niemieckiego i angielskiego nie umiesz BARANIE
rakes
23.02.2006 08:43
No to biada nam !! Po wypowiedzi sławkasz wnioskuję iż zapowiada się namsezon 2004 tyle że z dominacją Renault. Nie napisali przypadkiem na tych niemieckich stronach ile paliwa miało renault przy wykręceniu swoich najszybszych czasów.
slaweksz
23.02.2006 07:33
hihihi no to wlasnie tym tutaj od 2 godz mowimy
Leon
23.02.2006 07:07
A co za różnica czy na oparach czy bez , ważne , że wykręcił najlepszy czas .Pewnie o to mu chodziło . On zresztą specjalizuje się w tego rodzaju zabawach .
W
23.02.2006 07:07
Nie rozumiem Was. To jest oczywiste, że Button miał bardzo mało paliwa. Jego czas został wykręcony chyba tylko na złość Renault i żeby zrobić trochę szumu. Po Waszych reakcjach widać, że to się udało.
slaweksz
23.02.2006 06:51
nie prawda stad wiadomo ze na niemieckich stornach o formule pisze ze ledwo co dojechal spowrotem do boksu
dzordz90
23.02.2006 06:51
KIU co z tego ze button mial czas pod koniec jazd jesli oni co kilka okrążeń zjezdżają do boksu? jak były poprzednie testy na Cataloni to admini podali strone toru a tam było wyraźnie widać że np. Kubica co 4 okrążenia zjezdżał na 20 minut do boksu wiec button miał zatankowane tyle co inni
RENO
23.02.2006 06:49
a skąd wiadomo ile Button miał paliwa wtedy w baku może miał pół baku a może cały......???
slaweksz
23.02.2006 06:48
DZISIAJ i na chwile obecna bezkonkurencyjne powtarzam bezkonkurencyjne jest Renault. To oni beda dominowac na poczatku sezonu dalej beda walczyc Mclaren i Honda Ferrari definitywnie skreslam. Bez szans sam Ralf Schumacher powiedzial ze jego brat ma za slaby silnik i bolid i to prawda widac w testach.
slaweksz
23.02.2006 06:46
po co klocicie sie o bzdury wiadomo ze Honda nie jest w stanie na 70 i 80 kolko miec lepszego czasu od Renault przeciez na niemieckich stronach internetowych dokladnie pisze Butto mial najlepszy czas gdzy w banku mial najmniej paliwa. Ledwo co ponoc zjechal do boksu. Zainteresujcie sie bardziej KIU MA 100% RACJI
bolprus
23.02.2006 06:45
Na pewno mamy 3 dominujące teamy. Według mine kolejność powinna być taka Renault Mclaren i Honda. Jestem przekonany, iż to nie jest jeszcze pełen potencjał bolidów, który na dzien dzisiejszy posiadają. To z czym mamy tutaj do czynienia to jest pokazówka ze strony hondy i renault, a z konkretnymi opiniami i sortowaniami poczekajmy to pierwszego GP Bahrajnu który już za 16 dni:D
KIU
23.02.2006 06:36
SorakF1-> No a opony to wytrzymaja Przeciez oni zjeżdrzaja do boksów co jakis czas i w tedy tankója !!
Menuna
23.02.2006 06:31
Jak czytam te komentarze to sie zastanawiam jaki sens ma prezentowanie swoich przemyslen zanim poznamy nad czym ktory zespol pracowal. Tak naprawde to niczego nie mozna byc pewnym przed sezonem, a czasy zawsze, ale to zawsze byly robione pod fanow, ktorzy jak widac na zalaczonym obrazku, latwo daja sie zwiesc tym chłytem matertindodym, co z tego ze Chinski, wazne ze dziala!! Pozdrawiam gorace glowy :D
SorakF1
23.02.2006 06:27
KIU --->> To, że czas wykręcony na 115 kółku nie oznacza, że na oparach. Pokaż mi bolid, który przejedzie taki dystans na jednym baku. Nawet za SAFETY CAR-em nie jest w stanie. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić !!!
KIU
23.02.2006 05:55
Nie mówiłem że McLaren pod korek ale na innej stron ce jest podane że JB wykrecił ten czas na 115 okrąrzeniu więc myśle że na oparach Kimi i Montoy wykrecili sfoje czasy w połeie dystansu jaki przejechali i Renault tez. Ja nie skreślam Hondy i nawet powiem wiecej w tym sezsonie bedzie naprawde silna ale Button najlepszy czas zrobił na koncu swojej dzisiejszej jazdy.
im9ulse
23.02.2006 05:48
KIU pacanie jeden nie skreslaj Buttona i HONDY...a te twoje glupie gadki z paliwem to juz sa zalosne !!! wszyscy na oparach a MacLaren po korek zatankowane i jeszcze ze sztaba olowiu na spojlerach...
Leon
23.02.2006 05:46
Czasy Renówek i Hond rewelacyjne , zawodzi Toyota , do tego awaria Trulego... Ciekawe gdzie w tym wszystkim znalazłobysię Ferrari ?
slaweksz
23.02.2006 05:43
PIEKIELNIE MOCNE RENAULT sadze ze w poczatkowej fazie sezonu beda nie do powstrzymania a ich konkurencja bedzie Honda i byc moze jeden z zawodnikow McLarena. DEFINITYWNIE ------- skreslam Ferrari w szczegolnosci Masse. Pozdrawiam fanow McLarena i Renault.
[FiZoL]
23.02.2006 05:37
Bardzo mnie cieszy dobry wynika Jensa, mam nadzieje ze dobrze zacznie sezon i utrzyma forme do końca, ciągle czekam na jego pierwsze zwycięstwo, KIU odnosi sie do McLarena jak Szkall do ferrari, to takie fanowate zboczenie,
Witek
23.02.2006 05:36
Tak! KIU to zawsze że: Renault to na oparach- a ZAWSZE Maki pod korek!!!
Paweł
23.02.2006 05:32
no właśnie "rakes" według KIU inni pewnie jeżdzili z cysterną za sobą!!! ten koleś jest troche dziwny. Pozdrawiam fanów Rnault, Hondy i innych też
Ave
23.02.2006 05:30
Bo KIU nalezy do McLaren Ultras;))))))))) Ps. Dla mogacych odebrac to inaczej niz zamierzono od razu prostuje, ze to zart:)
Paweł
23.02.2006 05:26
brawo Renault, Alonso i Fischella, tak dalej. a Honda zaskoczyła, też dobrze.
rakes
23.02.2006 05:25
KIU inni pewnie jeżdzili z zaatankowanymi pod korek bolidami !!
Paweł
23.02.2006 05:24
do KIU ; ty jakis dziwny jestes, chocby nie wiem jak zle jeździł McLaren to zawsze znajdziesz jakąś wymówkę.
KIU
23.02.2006 04:41
Button zrobił ten czas na oparach na ostatnik okrąrzeniu 115
ht-hubcio
23.02.2006 04:28
Jak Super Aguri będzie się tak poprawiać to do GP Bahrajnu przegoni wszystkie te Rena, Maklareny i Hondy ;-).
Pussik
23.02.2006 04:23
Na żywo ogladalam z Ahmedem. Niezle Reno, a potem Honda. :) Montoya probowal poprawić dobre imie McLarena.
KIU
23.02.2006 04:20
Kimi gorszy czas niz wczoraj. Montoy mam nadzieje ze to jest czas na jednym silniku :) jeśli tak to znaczy ze jestescie gotowi do sezonu z bezawaryjnym silnikie. Jest OKI czekam do 11 na Qualu :) I jazda z sezonem. Button bardzo dobze az mnie zaskoczył z Renaultem RB tez super a wracając do Montoy to widze że zaczyna rozumiec sie z MP4 :)Szkoda tylko że McLaren sie juz dzisiaj zwija z toru :(
Ave
23.02.2006 04:20
Cieszy wysoka forma Hondy, chociaz Button osiagnal najlepszy czas w podobnych okolicznosciach jak Kimi wczoraj. Renault niezmiennie na topie.
M@ru$
23.02.2006 04:13
Montoya bardzo dużo kółek :)