Trzeci dzień testów na torze Catalunya
Button wraz z kierowcami Renault uzyskują w czwartek czasy poniżej jednej minuty i 14 sekund
23.02.0617:04
1939wyświetlenia
Trzeci dzień testów na torze Catalunya przyniósł zdecydowaną poprawę czasów w stosunku do wczoraj, choć nadal było dosyć zimno (temperatura powietrza utrzymywała się po południu w okolicy 10 stopni Celsjusza). Mimo to trzech kierowców zdołało zejść poniżej jednej minuty i 14 sekund, zbliżając się na niespełna pół sekundy do nieoficjalnego rekordu barcelońskiego obiektu, ustanowionego w zeszłym roku z pełnoprawnym silnikiem V10. Najwcześniej uczynili to obydwaj kierowcy Renault, a tuż przed końcem sesji minimalnie pokonał ich Jenson Button. Drugi kierowca Hondy, Rubens Barrichello, także uzyskał dzisiaj bardzo dobry czas (+0.3s), kończąc testy na czwartej pozycji. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 230 okrążeń, potwierdzając tym samym imponującą niezawodność bolidu RA106. Dzisiejszy program obejmował pracę nad ustawieniami auta, a także testy opon Michelin, aerodynamiki i hamulców. Jutro Buttona zastąpi kierowca testowy stajni z Brackley, Anthony Davidson.
Kierowców Hondy rozdzielili reprezentanci Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso, także przejeżdżając łącznie ponad 230 okrążeń. Pomimo niskich temperatur obaj kierowcy wykonali wszystkie zaplanowane na czwartek zadania i w przeciwieństwie do swoich rywali przez większą część dnia utrzymywali się w ścisłej czołówce. Alonso przed południem przejechał dystans całego wyścigu, prezentując bardzo wysokie i zarazem równe osiągi bolidu R26 na dłuższym dystansie. Po popołudniu Hiszpan skupił się na eksperymentach z różnymi ustawieniami aerodynamicznymi auta. Tymczasem Fisichella przez cały dzień pracował nad doskonaleniem ustawień i okazał się minimalnie szybszy od swojego partnera.
Kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy McLarena, Juan Pablo Montoya i Kimi Raikkonen, mając odpowiednio 0.6 i 1.5 sekundy straty do Buttona oraz kierowców Renault. Montoya był najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów, łącznie przejeżdżając ponad 130 okrążeń. Wszystkie trzy zespoły z czołówki wykazały się zatem wysokim poziomem niezawodności na niewiele ponad dwa tygodnie przed startem sezonu, choć Raikkonen jako jedyny z pierwszej szóstki nie przekroczył dzisiaj bariery 100 okrążeń. Obaj kierowcy zakończyli zaplanowane na ten tydzień testy wytrzymałościowe i pracę nad ustawieniami bolidu MP4-21. Stajnia z Woking w przyszłym tygodniu zaliczy jeszcze jedną serię testów w Hiszpanii przed Grand Prix Bahrajnu, w której oprócz Raikkonena udział wezmą obydwaj kierowcy testowi.
Siódmy czas uzyskał kierowca Williamsa, Nico Rosberg, który jako ostatni zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Buttona. Niemiec po licznych problemach technicznych w poprzednie dwa dni, tym razem zdołał przejechać 83 okrążenia i od swojego partnera, Marka Webbera, okazał się szybszy o ponad 0.3 sekundy. Syn mistrza świata z 1982 roku, Keke Rosberga, był dzisiaj także najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone. Obaj kierowcy skoncentrowali się na dłuższych przejazdach, pracując nad ustawieniami bolidu FW28 i przeprowadzając testy opon oraz hamulców.
Odpowiednio na 8 i 10 pozycji uplasowali się kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli, mając niewiele ponad dwie sekundy straty do Buttona. Japońska stajnia skoncentrowała się na dalszych testach opon Bridgestone, dokonując definitywnego wyboru ogumienia na pierwszy wyścig sezonu w Bahrajnie. Obaj kierowcy kontynuowali także testy nowego pakietu aerodynamicznego do bolidu TF106 i pomimo niezbyt rewelacyjnych czasów są zadowoleni z jego dotychczasowych osiągów. Zespół za swój główny cel na sezon 2006 stawia sobie pokonanie pozostałych zespołów na oponach Bridgestone i ma nadzieję, że przy okazji uda mu się wygrać przynajmniej jeden wyścig.
Kierowców Toyoty rozdzielił David Coulthard, przejeżdżając najmniej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów (54). Dużo nie najeździł się także drugi kierowca Red Bull Racing, Christian Klien, który uplasował się na 12 pozycji, mając już blisko trzy sekundy straty do Buttona. Łączny dorobek stajni z Milton Keynes wyniósł zatem niewiele ponad 100 okrążeń, jednak mimo to główny inżynier ds. testów, Ian Morgan, uznał czwartek za udany dzień. Obaj kierowcy przeprowadzali testy opon Michelin i pakietu aerodynamicznego do bolidu RB2 na pierwsze wyścigi sezonu, a także pracowali nad ustawieniami auta. Program jutrzejszych testów przewiduje symulację weekendu Grand Prix.
Na ostatnich dwóch pozycjach uplasowali się reprezentanci zespołów MF1 Racing i Super Aguri, Christijan Albers i Takuma Sato. Albers obok testów opon Bridgestone miał przeprowadzić symulację wyścigu, jednak nie zdołał jej ukończyć ze względu na problemy z tankowaniem paliwa. Tymczasem Sato uzyskał czas gorszy o blisko sześć sekund do najszybszego kierowcy (4.2 sekundy straty do piątego Raikkonena), co stanowi sporą poprawę w stosunku do poprzednich dwóch dni testowych, choć Super Aguri nie ma jeszcze definitywnego pakietu aerodynamicznego do bolidu SA05. Jego testy zaplanowano na przyszły tydzień na torze Silverstone, gdzie Yuji Ide będzie musiał także przejechać dystans pełnego wyścigu, aby otrzymać superlicencję FIA upoważniającą do startów w Formule 1.
Pogoda
Temperatura powietrza: 5-13 C
Temperatura toru: 7-18 C
Zimno i pochmurno rano, słonecznie po południu
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: Circuit de Catalunya, pitpass.com
Kierowców Hondy rozdzielili reprezentanci Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso, także przejeżdżając łącznie ponad 230 okrążeń. Pomimo niskich temperatur obaj kierowcy wykonali wszystkie zaplanowane na czwartek zadania i w przeciwieństwie do swoich rywali przez większą część dnia utrzymywali się w ścisłej czołówce. Alonso przed południem przejechał dystans całego wyścigu, prezentując bardzo wysokie i zarazem równe osiągi bolidu R26 na dłuższym dystansie. Po popołudniu Hiszpan skupił się na eksperymentach z różnymi ustawieniami aerodynamicznymi auta. Tymczasem Fisichella przez cały dzień pracował nad doskonaleniem ustawień i okazał się minimalnie szybszy od swojego partnera.
Kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy McLarena, Juan Pablo Montoya i Kimi Raikkonen, mając odpowiednio 0.6 i 1.5 sekundy straty do Buttona oraz kierowców Renault. Montoya był najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów, łącznie przejeżdżając ponad 130 okrążeń. Wszystkie trzy zespoły z czołówki wykazały się zatem wysokim poziomem niezawodności na niewiele ponad dwa tygodnie przed startem sezonu, choć Raikkonen jako jedyny z pierwszej szóstki nie przekroczył dzisiaj bariery 100 okrążeń. Obaj kierowcy zakończyli zaplanowane na ten tydzień testy wytrzymałościowe i pracę nad ustawieniami bolidu MP4-21. Stajnia z Woking w przyszłym tygodniu zaliczy jeszcze jedną serię testów w Hiszpanii przed Grand Prix Bahrajnu, w której oprócz Raikkonena udział wezmą obydwaj kierowcy testowi.
Siódmy czas uzyskał kierowca Williamsa, Nico Rosberg, który jako ostatni zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Buttona. Niemiec po licznych problemach technicznych w poprzednie dwa dni, tym razem zdołał przejechać 83 okrążenia i od swojego partnera, Marka Webbera, okazał się szybszy o ponad 0.3 sekundy. Syn mistrza świata z 1982 roku, Keke Rosberga, był dzisiaj także najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone. Obaj kierowcy skoncentrowali się na dłuższych przejazdach, pracując nad ustawieniami bolidu FW28 i przeprowadzając testy opon oraz hamulców.
Odpowiednio na 8 i 10 pozycji uplasowali się kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli, mając niewiele ponad dwie sekundy straty do Buttona. Japońska stajnia skoncentrowała się na dalszych testach opon Bridgestone, dokonując definitywnego wyboru ogumienia na pierwszy wyścig sezonu w Bahrajnie. Obaj kierowcy kontynuowali także testy nowego pakietu aerodynamicznego do bolidu TF106 i pomimo niezbyt rewelacyjnych czasów są zadowoleni z jego dotychczasowych osiągów. Zespół za swój główny cel na sezon 2006 stawia sobie pokonanie pozostałych zespołów na oponach Bridgestone i ma nadzieję, że przy okazji uda mu się wygrać przynajmniej jeden wyścig.
Kierowców Toyoty rozdzielił David Coulthard, przejeżdżając najmniej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów (54). Dużo nie najeździł się także drugi kierowca Red Bull Racing, Christian Klien, który uplasował się na 12 pozycji, mając już blisko trzy sekundy straty do Buttona. Łączny dorobek stajni z Milton Keynes wyniósł zatem niewiele ponad 100 okrążeń, jednak mimo to główny inżynier ds. testów, Ian Morgan, uznał czwartek za udany dzień. Obaj kierowcy przeprowadzali testy opon Michelin i pakietu aerodynamicznego do bolidu RB2 na pierwsze wyścigi sezonu, a także pracowali nad ustawieniami auta. Program jutrzejszych testów przewiduje symulację weekendu Grand Prix.
Na ostatnich dwóch pozycjach uplasowali się reprezentanci zespołów MF1 Racing i Super Aguri, Christijan Albers i Takuma Sato. Albers obok testów opon Bridgestone miał przeprowadzić symulację wyścigu, jednak nie zdołał jej ukończyć ze względu na problemy z tankowaniem paliwa. Tymczasem Sato uzyskał czas gorszy o blisko sześć sekund do najszybszego kierowcy (4.2 sekundy straty do piątego Raikkonena), co stanowi sporą poprawę w stosunku do poprzednich dwóch dni testowych, choć Super Aguri nie ma jeszcze definitywnego pakietu aerodynamicznego do bolidu SA05. Jego testy zaplanowano na przyszły tydzień na torze Silverstone, gdzie Yuji Ide będzie musiał także przejechać dystans pełnego wyścigu, aby otrzymać superlicencję FIA upoważniającą do startów w Formule 1.
Pogoda
Temperatura powietrza: 5-13 C
Temperatura toru: 7-18 C
Zimno i pochmurno rano, słonecznie po południu
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w czwartek na torze Catalunya | ||||||
Jenson Button | Honda | RA106 V8 | mic | 1:13.935 | 116 | |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:13.971 | 125 |
1 | Fernando Alonso | Renault | R26 V8 | mic | 1:13.977 | 113 |
1 | Rubens Barrichello | Honda | RA106 V8 | mic | 1:14.266 | 119 |
1 | Juan Pablo Montoya | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:14.588 | 131 |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:15.475 | 80 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:15.774 | 83 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:15.973 | 97 |
1 | David Coulthard | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:16.034 | 54 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:16.057 | 103 |
1 | Mark Webber | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:16.128 | 97 |
1 | Christian Klien | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:16.923 | 55 |
1 | Christijan Albers | MF1 Toyota | M16 V8 | bri | 1:17.142 | 79 |
1 | Takuma Sato | Super Aguri Honda | SA05 V8 | bri | 1:19.787 | 58 |
KOMENTARZE