Michelin jednak walczy o powrót do F1?

Według BBC francuska firma była by zainteresowana pod warunkiem pewnych zmian
24.08.1318:27
Paweł Zając
2168wyświetlenia

Dziennikarze BBC Sport doszli do informacji, że Michelin stara się o powrót do F1 jako dostawca opon. Zdaniem źródeł zbliżonych do francuskiej marki odbyły się już rozmowy z FIA.

Michelin, który ostatni raz gościł w królowej sportów motorowych w sezonie 2006, poinformował zespoły, że mógłby stworzyć opony pomimo niewielkiej ilości czasu pozostałej do rozpoczęcia sezonu.

Przyszłość Pirelli jako dostawcy opon stanęła pod znakiem zapytania, po problemach na Silverstone. Mimo tego, że włoski producent ma już umowy z zespołami, to jednak nadal nie ma oficjalnego kontraktu na dostawę opon. Plotki mówią, że wynika to z faktu, iż obecny prezydent FIA, Jean Todt, chciałby powrotu Michelina.

Źródło zbliżone do firmy poinformowało, że szefowie francuskiej marki są zainteresowani powrotem do F1 i niedługo ma dość do spotkania pomiędzy Bernie Ecclestonem, a Pascalem Couansonem, dyrektorem Michelin Motorsport. W rozmowie z dziennikarzami BBC Sport rzecznik prasowy byłego dostawcy opon potwierdził możliwość powrotu, jednak miałaby ona zależeć od pewnych zmian.

Po pierwsze Francuzi chcieliby zmiany obecnego formatu pit stopów i odejścia od szybko zużywających się opon, które ich zdaniem nie odpowiadają rosnącemu zapotrzebowaniu na ochronę środowiska. Ponadto Michelin nadal chciałby dostarczać do F1 18-calowe opony, jednak byłby w stanie odejść od tego pomysł na nie dłużej niż dwa lata. Dodatkowo firma chciałaby móc korzystać w F1 z zaawansowanych technologii, które miałyby obejmować m.in. nowoczesne opony typu slick, który można używać na mokrym torze.

KOMENTARZE

13
kykec
24.08.2013 07:31
Toteż Michelin od razu stawia swoje warunki, żeby ich wejście do F1 miało odpowiedni wydźwięk marketingowy (czyt. ekologia + nowoczesna technologia). Osobiście jestem zwolennikiem konkurencji, a zatem co najmniej dwóch dostawców opon. I przeciwnikiem celowego przyspieszania ich zużycia, tym bardziej jeśli odbywa się to kosztem osiągów.
Adam2iak
24.08.2013 06:37
Mniej zużywające się opony to i Pirelli potrafiłoby zrobić, ale nie takie było zamówienie...
katinka
24.08.2013 06:30
Czyli coś jest na rzeczy z tym powrotem Michelin do F1. Jakiś czas temu było na którymś z forum, że Jean Todt to popiera i gadał o tym z Berniem Ecclestone. [quote]Michelin, który ostatni raz gościł w królowej sportów motorowych w sezonie 2006, poinformował zespoły, że mógłby stworzyć opony pomimo niewielkiej ilości czasu pozostałej do rozpoczęcia sezonu.[/quote] No ciekawe... Martin Witmarsch wspominał coś, że dla nowych gum trzeba byłoby w jakimś stopniu zmienić bolidy. No i myslałam, że do stworzenia dobrych opon potrzeba chyba trochę więcej czasu i testów, o czym przekonało się Pirelli.
Dante
24.08.2013 06:10
@Simi - Prędzej Sam Michelin, bez Pirelli. @Piotrek15 - Taki z nich eko, jak z tych nowych silników V6 Turbo. ;)
m.j.m
24.08.2013 05:58
18-calowe - chodzi chyba o niski profil.
Piotrek15
24.08.2013 05:35
Przeczytałem tytuł:Michelin chce wrócić, myślę fajnie. Potem czytam, że chcą ekologii-podziękuje im.
Simi
24.08.2013 05:18
Oponiarska wojna Michelin vs Pirelli na pewno byłaby interesująca. Zobaczymy co uda im się zrobić, ale osobiście wątpię w powrót francuskiej marki. A już na pewno nie w przyszłym roku.
Dante
24.08.2013 05:16
@WooQash - Podobno chodzi o specjalną mieszankę. W Le Mans to działa, w F1 również powinno.
mpluta2
24.08.2013 05:05
Pod przednim skrzydłem będą zamontowane suszarki :D
WooQash
24.08.2013 05:03
Slick na mokrym? Jakim cudem niby?
peter01
24.08.2013 04:46
Reklamy Pirelli na całym torze podczas każdego weekendu GP - tyle w temacie.
punksnotdead
24.08.2013 04:42
Jestem za!
manieq
24.08.2013 04:41
Na czym polegają te nowoczesne opony typu slick? W jaki sposób to działa?