Zespoły skorzystają z nowych zabezpieczeń kół w Singapurze

Od wyścigu na Marina Bay wymagane będzie korzystanie z podwójnych systemów zabezpieczeń
29.08.1323:55
Paweł Zając
2470wyświetlenia

Magazyn Autosport dowiedział się, że od Grand Prix Singapuru zespoły będą musiały korzystać z podwójnego systemu zabezpieczania kół, co ma poprawić bezpieczeństwo w pit lane.

W związku z większym naciskiem na kwestie bezpieczeństwa podczas pit stopu wywołanym wypadkiem z udziałem kamerzysty podczas GP Niemiec, FIA nakazała ekipom wprowadzenie dodatkowych systemów bezpieczeństwa.

Obecnie zespoły korzystają z rozwiązań, które zabezpieczają koło przed odpadnięciem, jeśli zostało ono poprawnie przykręcone. Sytuacja z Nurburgringu pokazuje jednak, że system zawodzi, jeśli nakrętka została nałożona pod kątem. Od wyścigu w Singapurze ekipy będą musiały wprowadzić dodatkowe zabezpieczenie, które powstrzymają przed odpadnięciem koło, kiedy zostało ono dopiero nałożone na oś, a nakrętka nie została odpowiednio dokręcona.

Niektóre zespoły testowały już ten system podczas Grand Prix Belgii. Sam Michael, dyrektor sportowy McLarena, zdradził, że również podczas GP Włoch jego zespół będzie oswajał się z tym rozwiązaniem. Sprawdzaliśmy je podczas treningów w Belgii i najpewniej założymy je również podczas treningów na Monzie. To rozwiązanie jest trochę inne i podczas 2-sekundowych pit stopów nawet niewielkie rzeczy mają znaczenie i potrafią zaburzyć pracę mechaników.

KOMENTARZE

3
Kamikadze2000
30.08.2013 11:07
Zawodzi albo człowiek, albo rzecz materialna - i tu najczęściej zawodzi "pistolet". ;)
slawek_s
30.08.2013 05:08
A mimo to zdarzało się, że samochód wyjeżdżał z niedokręconym kołem. Czasem nawet z wężem do tankowania. Czas nie jest tutaj problemem.
scanner
30.08.2013 04:56
Podczas tankowania mechanicy mieli odrobinę więcej czasu na dokręcenie koła...