Boullier szczęśliwy z poprawy osiągów bolidu Lotusa

Szef Lotusa wyraził zadowolenie, że przedłużony rozstaw osi nie wpłynął na zużycie opon
08.10.1317:13
Mateusz Szymkiewicz
2405wyświetlenia

Eric Boullier wyraził zadowolenie, że przedłużony rozstaw osi w bolidzie Lotusa nie wpłynął na zużycie opon.

Stajnia z Enstone wystawiła podczas Grand Prix Korei Południowej bolidy z przedłużonym rozstawem osi. Inżynierowie ekipy przed wyścigiem mieli obawy, czy przerobiony model E21 utrzymał dotychczasowy poziom zużywania opon. Mimo to Kimi Raikkonen oraz Romain Grosjean ukończyli rywalizację na drugim i trzecim miejscu, co zdaniem szefa Lotusa, napawa dużym optymizmem.

Wygląda na to, że samochód zachował swoją charakterystykę i tak samo obchodzi się z oponami - powiedział Eric Boullier, szef Lotusa. Rozwój samochodu z innym rozstawem osi jest dosyć trudny, ponieważ musisz się nauczyć nowego sposobu ustawiania go, a także jak reaguje w niektórych sytuacjach. Samochód z przedłużonym rozstawem osi postawił nam wiele pytań, więc jesteśmy szczęśliwi z dobrej roboty. W piątek mieliśmy problemy z balansem, ale w sobotę było już dobrze, podobnie jak w wyścigu.

Francuz uważa, iż dobra forma Lotusa podczas rywalizacji na torze Yeongam, może powtórzyć się w najbliższych wyścigach i tym samym umożliwić walkę o jeszcze wyższą pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Jeżeli uda nam się zdobywać dobre wyniki w każdym wyścigu, co powinniśmy być w stanie zrobić, to powrócimy do walki w mistrzostwach - zakończył Boullier.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
Aquos
10.10.2013 12:57
@Damos Słusznie.
Damos
10.10.2013 10:06
[quote="Aquos"]Właściwiej byłoby mówić o dłuższym rozstawie osi.[/quote] Nie. Jedyna poprawna forma to: [color=blue]większy[/color] rozstaw osi. Rozstaw osi to odległość między osiami. Odległość jest większa lub mniejsza a nie dłuższa lub krótsza.
jpslotus72
09.10.2013 09:21
Lotus w poprzednich sezonach w końcówce (mniej lub bardziej) tracił tempo rozwoju. Więc jeśli teraz trafili z tym rozstawem osi (symulacje wykazywały zysk od 0,2 do nawet 0,4 sek. na okrążeniu), to mogą naprawdę zyskać w końcówce. Konkurenci, widząc że Vettel z Red Bullem jest poza ich zasięgiem, będą się już skupiać nad przyszłoroczną konstrukcją. Permane też niedawno (zaraz po Singapurze) przyznał, że działy techniczne Lotusa również skoncentrowały się już niemal wyłącznie nad bolidem na 2014, ale koncepcja szerszego rozstawu osi będzie kontynuowana i rozwijana jeszcze w tym sezonie - i to może być ten atut, który wzmocni pozycję Lotusa wobec konkurencji (Ferrari, McLaren - bo RBR to wciąż osobna liga), która takich "rewolucji" już na koniec sezonu raczej nie szykuje. Boullier powinien tylko trzymać kciuki, żeby Kimiemu dopisywało zdrowie (i motywacja do końca) i żeby Grosjean utrzymał tę formę w kwalifikacjach (wcześniej chyba tylko na Hungaroringu startował z 2-giego rzędu, a ogólnie kwalifikował się gdzieś z końca pierwszej dziesiątki albo nieco za nią - ogólnie drugą połowę sezonu ma pod tym względem lepsza, co też jest pozytywnym znakiem na przyszłość).
Aeromis
08.10.2013 10:36
Ale zawsze może sie okazać, że 3 miejsce w klasyfikacjikonstruktorów jest w ich zasięgu i będzie z czego wypłacać. Na drugie nie maja co liczyć bo to by oznaczało że i Ferrari i Mercedesowi podwinęła by się noga co uznaję za nierealne.
kumien
08.10.2013 09:12
Eric nie powinien za bardzo się cieszyć, bo Kimi wysoko, więc więcej premii będą musieli wyplacić.
Aquos
08.10.2013 08:35
@Gie Właściwiej byłoby mówić o dłuższym rozstawie osi. To niby szczegół, ale w sumie istotna różnica. Rozstaw osi decyduje przede wszystkim o właściwościach jezdnych i wyważeniu (rozkładzie mas). Przekłada się to w głównej mierze na prowadzenie w zakrętach (nad- i podstreowność) i zużywanie opon, ale także na przyspieszanie.
jednooki_cyklop
08.10.2013 04:17
"powinno to poprawić stabilność w szybkich zakrętach i na wejściach w wolne" http://www.f1wm.pl/php/news_id-30409.html
Gie
08.10.2013 04:13
Co da szerszy rozstaw osi?