Kubica kierowcą M-Sportu w sezonie 2014

Polak wystartuje we wszystkich rundach WRC
13.12.1310:42
Paweł Zając
13572wyświetlenia

Ekipa M-Sport potwierdziła dziś swój przyszłoroczny skład. Obok Mikko Hirvonena i Elfyna Evansa jedną z Fiest poprowadzi Robert Kubica.

Przyszłość Polaka już od dłuższego czasu była przedmiotem wielu plotek, jednak dziś wyjaśniło się, że Kubica w przyszłym roku powalczy o rajdowe mistrzostwo świata za kierownicą Forda Fiesty WRC.

Krakowianin wystartuje w przyszłym roku we wszystkich rundach WRC prowadząc trzeci samochód brytyjskiej ekipy w barwach swojego głównego sponsora - firmy Lotos. Na razie nie wiadomo jednak, kto zasiądzie na prawym fotelu. Ostatnio Polak odnowił współpracę z Jakubem Gerberem, jednak nie wiadomo czy obejmuje ona coś więcej niż starty w lokalnych włoskich rajdach.

Szef M-Sportu, Malcolm Wilson, przyznał, że bardzo się cieszy z zakontraktowania polskiego zawodnika. Jestem podekscytowany, tym, że Robert będzie w przyszłym sezonie walczył Fiestą. Od jego debiutu w WRC bardzo chcieliśmy mieć go na pokładzie i myślę, że możemy się po nim spodziewać wspaniałych rzeczy. Robert w wyjątkowy sposób przygotowywał się do sezonu 2013 i wiele to dla niego znaczy. Ma pragnienie i głód, który nie jest spotykany u wielu zawodników. Wierzę, że M-Sport może mu zaoferować odpowiednie narzędzia do kolejnych postępów w rajdach.

KOMENTARZE

38
marios76
17.12.2013 11:00
@modlicha Fałwej się zesrał ze strachu:) Czego się po niemcach spodziewałeś? Im chodzi o to, że bez łopatek, będzie zmieniał jeszcze wolniej! Już to widzę, że FIA robi pod górkę osobowości roku! Buahahaha. Prędzej zezwolą wszystkim na łopatki. A jak uwzględnią taki protest, to sami sobie strzelą w stopę!
modlicha
15.12.2013 11:15
Póki co fabryczne zespoły zaczynają "pękać"... Volkswagen właśnie wysłał protest w sprawie stosowania w przyszłym roku w samochodzie Kubicy łopatki do zmiany biegów. A przecież wiemy, że łopatka posiada mechanizm spowalniający - w efekcie Kubica zmienia biegi łopatką wolniej niż kierowca ze zdrową ręką normalną dźwignią - więc czego się VW boi?
kumien
14.12.2013 05:16
Czytając wypowiedzi Adakara mam wrażenie, że w piątek dostał jedynkę z jakiegoś przedmiotu w gimnazjum i musi się chłopak wyładować. Wydaje się, że trzeba zrozumieć jego ciężka sytuacje. Kiedyś dzwonił do organizatora rajdu, aby dowiedzieć się, że Robert nie startuje w rajdzie w którym wystartował. Może teraz nas zaskoczy zaskoczy i zadzwoni do Malcolma
zbig52
14.12.2013 11:49
Głosujmy na Roberta w Plebiscycie Przeglądu Sportowego!!!
Rashad
14.12.2013 11:28
@McLuke Skoncz wasc i wstydu sobie oszczedz. @Adakar W temacie Roberta jestes ostatnia wiarygodna osoba, ktora moze i powinna sie tu wypowiadac. Tak samo jak przepowiadales, ze Robert jest SKONCZONY, ze 4 ligowe wloskie rajdziki to jego max mozliwosci i tak pozostanie, ze w F1 jest skonczony (posada u Mercedesa w takich a nie innych warunkach to porazka, rzeczywiscie). Zluzuj majty człowieku i odpusc sobie. Czytam twoje posty na inne tematy i ciezko sie z Toba nie zgodzic bo widac, ze posiadasz wiedze ale w temacie Roberta K. ktos chyba Ci cos przelacza w mozgu i zamiast rzeczowych i prawdziwych argumentow wylewasz swoj jad.
marios76
14.12.2013 02:27
@Adakar A jak Bozia mózgi dawała, to przegapiłeś? Widzę, że znasz się na wszystkim,co dotyczy Kubicy-byle wbić szpilę. Zżera cię zawiść i zazdrość zakompleksiony człowieczku:D Aha,żeby nie offtopować- podpisuję się pod postem Sasza82:) Cieszę się na taki rozwój sytuacji:)Go Robert! Co do przewidywanych wyników, sądzę że możliwe będą jakieś podia,ale zwycięstwa to w 2015. Życzę ich Robertowi z całego serca,ale patrzę realnie na świat rajdów.
McLuke
13.12.2013 11:07
[quote]Od jego debiutu w WRC bardzo chcieliśmy mieć go na pokładzie i myślę, że możemy się po nim spodziewać wspaniałych rzeczy[/quote] M-Sport lepiej niech odkłada sporo kasy na naprawę samochodów, które Robercik rozwali w tych wszystkich rajdach :]
TAFiT
13.12.2013 07:00
@Adakar Nie martw się, że Fiesta będzie już trzyletnia. Vw też ogłosił, że będą ścigali się tymi samymi Polo, co w tym sezonie, po drobnych modyfikacjach. Citroen również nie będzie już inwestował przesadnie w WRC, swoje siły wyraźnie przerzucili na WRC. M-Sport chyba nie liczy równorzędną na walkę z "fabrykami". Hyundai to teoretycznie niewiadoma, ale Vw pokazał, że można być silnym od początku, przy odpowiednim "zapleczu" finansowym. Zresztą, Wilson ma swój wymarzony skład - Hirvo i Kubica. Do tego Evans, będzie ciekawie. Może Evans błyśnie na miarę Neuville`a. Kubica dotychczas był szybszy od Walijczyka i mam nadzieję, że to się nie zmieni. Solidnym punktem odniesienia będzie Hirvonnen.
Sar trek
13.12.2013 06:10
Świetna wiadomość. Mamy rajd Polski w WRC, mamy i kierowcę w WRC. Trudno mi jednak ocenić formę zespołu. Citroen był na pewno na poziomie VW, ale zabrakło im kogoś takiego, jak Loeb. Neuville zdobył natomiast wicemistrzostwa Świata z M-Sportem, ale nie wygrał żadnego rajdu. Trochę mnie martwi, że Neuville opuszcza całkiem dobrego i sprawdzonego Forda i idzie w nieznane do Hyundaia. Ale może patrzy długoterminowo, co może się opłacić, ale patrząc po Accencie WRC, nie musi. Drugim zmartwieniem jest brak w składzie Nassera Al Attiyah. Po wycofaniu się Forda to on był głównym źródłem finansowania zespołu.
borro
13.12.2013 06:04
@armi powiedział co wiedział, Kubica wybrał M-sport, ponieważ w tym układzie ma największe możliwości ucieczki do wyścigów
sasza82
13.12.2013 06:02
Następny znawca, który nie zauważa ewidentnego konfliktu interesów Lotosu, mającego dwuletnią umowę z Robertem i francuskiego Total...niby dlaczego mieliby rezygnować z Kubicy w momencie, gdy teraz zbierają profity.
armi
13.12.2013 05:57
Kubica zawdzięcza to fatalną jazdą w Rajdzie Walii. W przeciwnym wypadku miałbym miejsce w Citroenie.
grzesiek811
13.12.2013 05:36
@sasza82 - zgadzam się z tobą. Uważam, że M-sport to dobry wybór. Nie wiem czy lepszy niż Citroen, ciężko powiedzieć. Citroen też od jakiegoś czasu przebąkuje o wycofaniu się. Co zaś do hyundaia. Przecież to kompletna nie wiadoma. Jeżeli auto nie będzie dobre to Thierry nic nie poradzi. VW miał doświadczenie skody i z dakaru. Ponadto Ogier pracował cały rok wcześniej przygotowując samochód i już wtedy było wiadomo, że jest materiałem na mistrza, co pokazał wynikami jeszcze w Citroenie. Hyundai już raz debiutował accentem WRC i jakoś nie wyszło. Oby tym razem było inaczej.
zefu
13.12.2013 05:06
Zaraz zaraz, to ile tych punktów już można wpisać za zwycięstwa na wszystkich asfaltach... ;) Oby cały sezon był z możliwie najmniejszą liczbą awarii i innych nieprzewidzianych zdarzeń, wtedy będzie dobrze.
sasza82
13.12.2013 05:03
@ Adakar - Czasami czytając Twoje wywody można mieć wrażenie, że jesteś strasznym frustratem. Ta "...niedoinwestowana 3-letnia maszyna..." w niczym nie ustępuje Citroenowi, którego objechał Neuville mający za sobą rok pełnych startów w WRC. Owszem talent, ale jeszcze nie tak oszlifowany i doświadczony jak kierowcy konkurencji. M-Sport od lat przygotowuje rajdowe auta dla Forda, firma mająca ciągle "ciche" wsparcie Forda, i kto wie, czy od 2015r znów nie będzie występować jako Ford WRT. Zasięgnij najpierw faktów, poczytaj o historii, sprawdź jacy ludzie odpowiadają za stronę techniczną w tej ekipie i jakie mają zaplecze...Fiesta WRC jest ciągle rozwijana i to jest fakt. Fachowa prasa pisała nie tak dawno, że Księgowi Forda postanowili o wycofaniu zespołu z rajdów w momencie, gdy ten zbudował najlepsze auto ostatnich lat. I ja wierzę im, a nie twoim domysłom. To była decyzja polityczna, mająca iść w parze ze zwalnianymi pracownikami fabryk, w ciężkim okresie restrukturyzacji Forda, by nie zarzucano im, że bawią się w drogie rajdowanie, podczas gdy ludzie trafiają na bruk. Wyjściem z sytuacji jest "prywatny" M-Sport ciągle wspierany przez koncern i jeśli Ty piszesz takie głupoty, to znaczy że nie masz pojęcia o tematyce rajdowej. Porównujesz punkty, tylko gdzie ciągle wypadającemu z tras Novikowowi, czy Ostbergowi do składu VW...takie tendencyjne porównywanie wynika tylko z braku obiektywizmu.
matinson
13.12.2013 03:28
No to czekamy na pierwsze zwycięstwo Roberta w WRC :)
Ralph1537
13.12.2013 02:35
raczej dobra decyzja skoro kierowca forda zdobył 2 miejsce w generale, a to był kierowca z mniejszym doświadczeniem w wrc, czyli ktoś lepszy od niego mógłby być nawet 1, co do citroena to możliwe że super auto, bo Loeb zawsze nim wygrywał, nawet teraz jeżdżąc okazjonalnie w 3 rajdach wygrał 2 i raz na podium był, gdyby jechał cały sezon pewnie by znów wygrał mistrzostwo, w rajdach umiejętności kierowców mają większe znaczenie
FelipeF1.
13.12.2013 02:32
Powodzenia Robson ;)
noofaq
13.12.2013 01:33
@Ralph1537 czyli mamy następującą sytuację: * Citroen: super auto, ale niestety kiepscy kierowcy, dlatego słabe wyniki * Ford: kiepskie auto, ale genialny kierowca, dlatego przypadkiem Neuville top2 w generalce reasumując: zła decyzja Kubicy na całego wraz z dowodami ;) ps. jedyne co pociesza to fakt, że jednak kierowca robi różnicę mimo wszystko (nawet pomimo "kiepskiego" samochodu) ;)
ICEman
13.12.2013 01:12
Kubica wygra wszystkie rajdy asfaltowe w WRC
kamil_zmc
13.12.2013 01:09
@Adakar Przecież homologacje aut z 2013 są zamrożone i nie można ich rozwijać. Dopiero od 2015 wchodzą nowe WRC. Więc auta z 2014 będą dokładnie takie same jak w 2013.
Ralph1537
13.12.2013 12:53
bo może kierowcy za słabi byli
noofaq
13.12.2013 12:52
@Adakar fabryczna nowiutka doinwestowana Cytryna jakos nie sprawiała wrażenia szybszego samochodu w tym sezonie..
Adakar
13.12.2013 12:44
@leni93 Ta Fiesta była w tym roku DWU letnia, w 2014 będzie 3 letnią ... jasne, jest rozwijana, ale to NIE jest fabryka. Chcesz dalej dyskutować ? Auto "wjechało" na podium WRC, bo Thierry to świetny talent, ALE RAJDU ŻADNEGO NIE WYGRAŁ Ale spójrz sobie GDZIE jest ta Fiesta w stosunku do VW i Ogiera. No właśnie. A gdzie jest "kolejna" Fiesta w klasyfikacji mijającego sezonu WRC ? 74 pkt niżej.
leni93
13.12.2013 12:35
@Adakar 3 letnia niedoinwestowana Fiesta w 2013 roku pozwoliła zdobyć kierowcy drugie miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata, także swoje eksperckie zdanie zachowaj dla Siebie ;)
Adakar
13.12.2013 12:29
@Szadi I dlatego ... trafił do ""fabrycznej"" ekipy -> na pełen sezon ? -> "treningowo i rehabilitacyjnie" Kto mu to funduje tą "rehabilitacje" ? NFZ ? Yeah right ... M Sport chce wyników. Dostał pełen sezon przecież. M Sport brał co zostało na targowisku to raz, dwa, Kubica ma takiego a nie innego sponsora, trzy M Sport jest pod murem i zgodzi się pomalować swoje auta w gołe baby, byle był hajs się zgadzał. Ciekawe będzie porównanie z Elfynem w takiej samej maszynie. Moim zdaniem Kubicy najbardziej zależało na fabrycznej Cytrynie, ale z powodu Total vs. Lotos, wyszło inaczej. "Do wyników nie przywiązuje szczególnej uwagi" ... weź się nie ośmieszaj. Tak to można było mówić do połowy 2013 jak w WRC2 stawiał "pierwsze" kroki. Teraz po tytule WRC2 i kokpicie "fabrycznego" auta WRC, rajdy są na poziomie "REAL DEAL" DO OR DIE Jak się mierzyć to z najlepszymi i jak spadać to z wysokiego konia. Dużo tych cudzysłowów ;) PS. Kubica nie jest pierwszym w historii "fabrycznym kierowcą ekipy nowożytnej WRC" :-)
Szadi
13.12.2013 12:20
@Adakar Wydaje mi się że założenia Roberta się nie zmieniły. Rajdy traktuje jako trening i rehabilitacje, a do wyników nie przywiązuje szczególnej uwagi, może stąd taka decyzja.
Ralph1537
13.12.2013 11:49
[quote="grzesiek811"]Przecież były relacje z rajdów WRC na TV6. Nie wiem czy też nie na TV4.[/quote] Kiedyś tam były...a teraz jedynie o jakiś dziwnie późnych porach są
paymey852
13.12.2013 11:49
RK pewnie wolał by zostać przy cytrynie ale nie znam się na tyle żeby stwierdzić czy to źle czy dobrze się okażę tak jak w F1 nie wiesz czy będziesz konkurencyjny.
Adakar
13.12.2013 11:22
pełen sezon w niedoinwestowanej 3 letniej Fieście w walce z fabrykami ... a trzeba było Hultaja brać jak dawali.
Masio
13.12.2013 11:19
Świetnie! Bardzo mnie ciekawi jak poradzi sobie w Rajdzie Szwecji. :D
Krauza
13.12.2013 11:11
Z całym szacunkiem do Kimiego ale Robert w rajdach jest po prostu lepszy. Wystarczającym argumentem jest chyba mistrzostwo WRC2 w debiutanckim sezonie.
dan193t
13.12.2013 10:42
na 100% lepsze :) Kimiemu z czasem przestało zależeć i nie potrafił się przestawić na jazdę na opis.. Za dużo roboty z zapoznaniem.. Robert to dużo lepszy kierowca rajdowy :) Poza tym Robert zdobył doświadczenie w niższych klasach, a Raikkonen z marszu rzucił się na WRC.
zoolwik
13.12.2013 10:40
Dobrym punktem odniesienia dla niego bedzie Kimi, ciekawe czy lepsze wrażenie Robert sprawi :)
grzesiek811
13.12.2013 10:23
Przecież były relacje z rajdów WRC na TV6. Nie wiem czy też nie na TV4.
Ralph1537
13.12.2013 10:19
żeby jeszcze gdzieś w tv wrc pokazywali, jak kubica w f1 sie pojawił to jakoś pokazywali w polsacie, a wrc to już nigdzie nie pokazują chyba
Carolius
13.12.2013 09:48
:D Myślę, że to świetna decyzja :) Pełen sezon w WRC to wyzwanie ale uważam, że Robert poradzi sobie świetnie :) Ciekawe z jakim pilotem będzie jeździł !? :D
Wit91
13.12.2013 09:47
Super