Toro Rosso rozważało zastosowanie podwójnego nosa

James Key ujawnia, dlaczego jego ekipa wykorzystała inne rozwiązanie
27.01.1421:13
Łukasz Godula
2316wyświetlenia

Toro Rosso rozwijało podwójny nos w stylu Lotusa do swojego bolidu na 2014 rok - ujawnia dyrektor techniczny ekipy, James Key. Napędzany jednostkami Renault, STR9 został dzisiaj zaprezentowany w Jerez wraz z wąskim nosem podobnym do innych ekip mających już za sobą prezentacje swoich maszyn.

Przyglądaliśmy się czemuś podobnemu. Nie było identyczne jak Lotusa, jednak było bardzo podobne - powiedział Key gdy zapytano go o projekt nowego bolidu. W teorii wyglądało to bardzo pozytywnie, jednak w praktyce miało kilka minusów, więc ostatecznie zrobiliśmy coś nieco bardziej bezpiecznego. Jednak w tym roku będzie wiele zmian i jeśli droga, którą poszedł Lotus będzie lepsza, nigdy nie wiadomo ale może zmienimy go.

Projekt Lotusa ma za zadanie zminimalizować blokowanie przepływu powietrza przez nos bolidu. Jednak gdy zapytano czy to rozwiązanie nie daje tak dużych zysków jak się podejrzewa, Key odpowiedział: Tak, dokładnie do takich wniosków doszliśmy. Jednak na pewno pracowali nad tym dłużej i może znaleźli rozwiązanie na to.

Key dodał, że decyzja pomiędzy różnymi rodzajami nosów musiała być podjęta szybko, gdyż przednie skrzydło określa przepływ powietrza na dalszą część bolidu, co wymusza wczesną decyzję, gdyż wpływa na resztę bolidu. Jednak filozofia o utrzymaniu nosów tak wysoko, jak to możliwe, by zwiększyć przepływ powietrza pod bolidem w dalszym ciągu się opłaca.

Było to dość istotne - powiedział o decyzji w kwestii nosa bolidu. W tej kwestii decyzję trzeba podjąć do określonego momentu, gdyż definiuje później wiele w filozofii projektowania bolidu. W tym tygodniu widzieliśmy już kilka ciekawych koncepcji, na przykład Ferrari jest całkiem inne. Dla nas był to logiczny wybór, ponieważ ogólnie wysoki nos daje przewagę.

KOMENTARZE

5
ROOK
28.01.2014 12:43
[color=white].[/color] Czyli mamy możliwą odpowiedź na pytanie: — „Dlaczego Lotus zdradza swoje rozwiązanie nie musząc tego robić” inne niż podpucha: [color=white].[/color] — Na tym etapie trudno już będzie przeprojektować cały układ pod nos typu „żeńskiego”. [quote="michal132"]podobno Lotus robi ten bolid 2 lata więc może im sie udało doprowadzić to do takiego stanu kiedy przynosi zyski[/quote] [color=white].[/color] Muszą mieć niezłe wtyki w FIA, skoro już dwa lata temu znali wszystkie nowe regulacje dotyczące nosów (wysokość, elastyczność, etc. ;-)
essien15
27.01.2014 11:33
ja bym widzial najkorzystniej to tak.... monokok jak najwyzej... http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/35/uq30.png jak to widzicie?
kriskab
27.01.2014 09:41
...już wiem jak się będzie nazywał...najbardziej odpowiednia nazwa to ta na "h", ale mam drugą lżejszą - "Gonzo the great"...nie wiem czy będzie "the great"... ale na pewno będzie "Gonzo"...czy oni tam nie mają marketingowców... cały świat będzie darł łacha; już od jutra...
Ferrarif1
27.01.2014 08:36
Ja już chyba wiem o co im wszystkim chodzi ... Chyba chcą przyciągnąć kobiety do oglądania Formuły :D Wszędzie marketing !
michal132
27.01.2014 08:18
podobno Lotus robi ten bolid 2 lata więc może im sie udało doprowadzić to do takiego stanu kiedy przynosi zyski