Lotus: Możemy być najlepszą z ekip Renault

Ekipa z Enstone liczy na szybkie postępy
23.02.1400:08
Paweł Zając
3782wyświetlenia

Dyrektor techniczny Lotusa, Nick Chester, uważa, że jego ekipa może być najlepszą wśród tych, które korzystają z silników Renault.

Dziś Pastor Maldonado ustanowił najlepszy czas dla bolidu z silnikiem francuskiego producenta, choć i tak był prawie pięć i pół sekundy wolniejszy od Nico Rosberga.

Zespół z Enstone jednak w sumie przejechał tylko pięć okrążeń mniej niż Red Bull i zaliczył dobry ostatni dzień, a ekipa mistrzów świata znów miała problemy. Myślę, że możemy być czołową ekipą Renault - powiedział Chester. W tym tygodniu na pewno nie wypadliśmy źle na tle innych zespołów Renault, które miały trochę problemów. Teraz jedyne co możemy zrobić, to skupić się na sobie i dać z siebie wszystko. Nawet jeśli będziemy najlepszą ekipą Renault, to i tak musimy cisnąć by złapać innych.

Chester dodał również, że francuska marka poczyniła postępy w kwestii swojej jednostki napędowej. W Melbourne na pewno będzie ciężko. Jednak Mercedes miał kilka udanych testów i jest na dobrym poziomie, podczas gdy my mocno się poprawiamy. Nie wyobrażam sobie, żeby przed Melbourne aż tak bardzo poszli do przodu, choć mam sporo do nadrobienia.

Szef techniczny Lotusa uważa również, że problemy Renault związane nie są związane z podzespołami, co sprawia, że straty będą możliwe do odrobienia. Sporo zależy od sposobu użytkowania i oprogramowania, a my tak naprawdę używaliśmy pełnej mocy silnika dopiero dzisiaj. Wiele można znaleźć dobrze wykorzystując jednostkę i przy odpowiednim zarządzaniu energią, czego szybko będziemy się uczyć.

KOMENTARZE

12
paymey852
23.02.2014 05:09
@MairJ23 Nawet nie wiemy jaka jest skala problemów, twierdzą że używali 100 % mocy co jest chyba bardzo pozytywne i to może chciał podkreślić Lotus. Szkoda że nie powiedział co się stało gdy użyli 100% mocy :) Oby za tydzień wszyscy mogli cisnąć
MairJ23
23.02.2014 03:12
@Simi Wrozek wiecej niz zespolow w F1 :) ja czekam az sie zacznei sciganie i minei kilka wyscigow i wtedy bedziemy wiedziec gdzie wszyscy sa. Ale faktycznei musze przyznac ze wypowiedz w stylu "Jestesmy najlepsi z zespolow z silnikami Renault" jest dziwna :) Ktoz by pomyslal jeszcze poltora miesiaca temu ze Lotus bedzie wypowiadal takie slowa ? Na F1.com jest takie zdjecie jak siedzi Dr Marko z Christianem Hornerem i prezesem Renault przy stoliku i ich miny sa bardzo srogie :) cos jest na serio na rzeczy i bedziemy ogladac powstawanie z kolan RBR i Renault razem. Teraz chodzi juz o cos wiecej niz tylko RBR - ten sezon pokaze kto ma najbardziej lebskich i skorych do wspolpracy ludzi.... Lotus, Catherham, RBR czy STR ? Wydaje mi sie ze obronna reka, tylko i wylacznie dlatego ze maja na to pieniadze ktore moga poswieciec tylko na ten cel (wspolpraca z Renault przy tym problemie), wyjdzie na tym RBR. Ale beda mocno do tylu z punktami wiec mozemy sie spodziewac dobrej walki miedzy McLaren, Mercedes, Ferrari, RBR od polowy sezonu. Licze ze Ferrari ma tez w sumie niezla maszyne. Zobaczymy co tak na serio sie wykluje z tego. Pomyslcie o tym ze RBR tak jak Sebastian ma cos do pokazania teraz. Naprawde mozna sie spodziewac od nich niezlej walki. Obym sie nie mylil.
paymey852
23.02.2014 12:28
Są tacy co po wolnych treningach przewidują czasy w Q3 więc i teraz można się pobawić. [quote]my tak naprawdę używaliśmy pełnej mocy silnika dopiero dzisiaj[/quote] a mercedes symulował Q wiec jeśli porównywać to tylko ile Renault straciło czasu a nie o ile jest wolniejsze na torze. Malezja jest torem który będzie pierwszym prawdziwym testem i niestety nie wszystkie zespoły mogą zdążyć pokazać prawdziwy potencjał.
Simi
23.02.2014 12:26
Dajcie spokój z tymi ligami. Może Renault ma pewne problemy i pewnie ogólnie wypadną najsłabiej z wszystkich, ale nie wierzę w to, by pierwsze 4 miejsca zajęły Mercedesy, 3 kolejne Ferrari, a cztery końcowe Renault. Powiem inaczej - to jest zupełnie niemożliwe. Nawet jeśli Mercedes ma małą przewagę, a Renault stratę. Osobiście uważam, że w Top5 będą zespoły z silnikami wszystkich trzech producentów. Mógłbym się wręcz założyć.
marek84
23.02.2014 11:25
Nie piszcie tak szybko o 3 ligach, Ferrari jest mocno niedoceniane a po cichu realizuje swój program. Ponoć jeśli chodzi o chłodzenie/spalanie to wygląda najlepiej z całej stawki.
damian1987
23.02.2014 10:21
Bardzo wątpie aby Lotus był szybszy od RBR po pierwsze kasa tej w Red bullu nie brakuje po drugie klasa kierowców
Kamikadze2000
23.02.2014 09:52
Teraz pasowałoby podzielić F1 na trzy kategorie... ;]
shaq
23.02.2014 08:30
Hah, rzeczywiście wygląda na to, że będziemy mieli F1 Series by Renault, skoro padają takie wypowiedzi.
michal132
23.02.2014 08:06
"Po prostu Lotus chce odzyskać to co kiedyś stracił na rzecz RBR.
ENDR
23.02.2014 12:31
"Najlepsi z silnikami Renault"... czyli piąty team od końca? ;D
dancom
23.02.2014 12:11
3 ligi, trzech zwycięzców; Mercedes, Ferarri, Lotus...
peter01
22.02.2014 11:50
Patrząc przez pryzmat opuszczonych testów w Jerez radzą sobie dość średnio, a patrząc na fakt, że RBR ma trochę więcej doświadczenia z ta jednostką to moim zdaniem na chwilę obecną z tej dwójki najlepiej radzi sobie Lotus. Ale pamiętajmy, że Renault dostarcza silniki czterem ekipom, z których moim zdaniem(może się mylę, jeśli tak to wyprowadźcie mnie z błędu) najlrpiej przygotowany jest Caterham. Lotus i RBR mają tempo lepsze od Caterhama, ale pamiętajmy, że zwycięzcy są na mecie, a nie na poboczu czy pole position, a właśnie [color=green]zieloni[/color] obecnie(a przynajmniej tak było w Jerez) są większymi pewniakami co do wytrzymałości.