Pirelli podało mieszanki na cztery pierwsze wyścigi

W Malezji pojawią się opony twarde i pośredne, a w pozostałych wyścigach pośredne i miękkie
02.03.1422:00
Paweł Zając
2045wyświetlenia

Po trzeciej i ostatniej sesji testowej przed sezonem, która odbyła się w Bahrajnie, firma Pirelli podała dobór mieszanek, które będą wykorzystywane podczas pierwszych czterech tegorocznych wyścigów.

Wyboru dokonano z myślą o charakterystyce każdego toru oraz tegorocznych samochodów, w oparciu o wszystkie dane zgromadzone podczas trzech zimowych sesji testowych.

Główną oponą podczas pierwszych rund będzie opona pośrednia, która pojawi się na wszystkich czterech torach. W Malezji druga dostępna mieszanka będzie twarda, a na pozostałych obiektach będzie to ogumienie miękkie.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2014
Grand PrixTor@Supermiękka
(czerwona)
@Miękka
(żółta)
@Pośrednia
(biała)
@Twarda
(pomarańczowa)
1AustraliiAlbert Park
1MalezjiSepang
1BahrajnSakhir
1ChinShanghai
Podczas ostatnich czterech dni jazd w Bahrajnie zespoły poznawały nowe mieszanki Pirelli. Dziś zakończyła się ostatnia sesja testowa - dokładnie dwa tygodnie przed inaugurującą sezon Grand Prix Australii. Wiele zespołów skupiało się już na symulacjach kwalifikacji oraz wyścigu.

Wyniki ostatniego testu pokazują zwiększoną różnicę w osiągach pomiędzy twardą i pośrednią mieszanką oraz pomiędzy pośrednią i miękką: takie kombinacje zostaną użyte w czterech pierwszych Grand Prix. Dzięki temu zespoły będą miały szerokie pole do popisu przy doborze najlepszych strategii wyścigowych.

Charakterystyka gamy ogumienia P Zero w specyfikacji 2014 była w Bahrajnie zgodna z oczekiwaniami: osiągi były zbliżone do zeszłorocznych, przy dużo mniejszej degradacji. Nie pojawiały się wynikające z przegrzania pęcherze, a poziom ziarnienia był znikomy - podkreślając osiągi najnowszych mieszanek w szerokim wachlarzu warunków. Zmniejszeniu uległ także poziom zużycia bieżnika.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery, powiedział: Informacje zebrane podczas trzech sesji testów przed sezonem pomogły nam w doborze mieszanek na pierwsze wyścigi. Sprawdziliśmy tegoroczne ogumienie w każdych warunkach: od deszczu w Jerez po jazdę w temperaturze powietrza ponad 25 stopni Celsjusza w Bahrajnie. Na tym etapie możemy stwierdzić, że opony w specyfikacji 2014 prezentują bardziej wyrównaną formę i zużywają się w mniejszym stopniu niż zeszłoroczne - i nie odbywa się to kosztem osiągów. Zrealizowaliśmy także nasz kolejny cel w postaci zmniejszenia ilości „resztek” gumy zalegających na torze.

Pośrednia i miękka mieszanka są bardzo dobrze dostosowane do warunków wyścigowych, jakich oczekujemy w Australii, Bahrajnie i Chinach. Spodziewamy się, że te opony zapewnią odpowiedni balans pomiędzy osiągami i strategią - celem są dwa-trzy pit stopy na samochód. Bardziej szorstka nawierzchnia i gorące warunki w Malezji skłoniły nas do wybrania twardej i pośredniej mieszanki - tak jak w zeszłym roku.

KOMENTARZE

5
MildSeven
03.03.2014 05:08
[quote="aro_77"]Wręcz nie mogę się doczekać Melbourne, żeby obejrzeć epicką porażkę i (zapewne) łzy w oczach Vettela :)[/quote] Pan Andrzej B. ma nie zła beke czytając te posty :P Kiedyś same głupoty na jego temat a teraz placzliwym glosem ''gdzie bedzie mozna wyscig obejrzec??'' :>
SilverX
03.03.2014 11:19
@aro_77 RTL z Astry.
rno2
03.03.2014 09:11
@mbwrobel ? Przecież oznaczenia są takie same jak w ubiegłym roku.
mbwrobel
03.03.2014 07:53
Chyba tylko na streamie lub w płatnych pakietach TV sat lub kablowej. Kurcze, nawet kolorów oznaczeń mieszanek trzeba się będzie na nowo uczyć :/.
aro_77
03.03.2014 06:49
No dobrze, mieszanki znamy ale gdzie będzie to można zobaczyć?