Pirelli podało mieszanki na cztery pierwsze wyścigi
W Malezji pojawią się opony twarde i pośredne, a w pozostałych wyścigach pośredne i miękkie
02.03.1422:00
2046wyświetlenia
Po trzeciej i ostatniej sesji testowej przed sezonem, która odbyła się w Bahrajnie, firma Pirelli podała dobór mieszanek, które będą wykorzystywane podczas pierwszych czterech tegorocznych wyścigów.
Wyboru dokonano z myślą o charakterystyce każdego toru oraz tegorocznych samochodów, w oparciu o wszystkie dane zgromadzone podczas trzech zimowych sesji testowych.
Główną oponą podczas pierwszych rund będzie opona pośrednia, która pojawi się na wszystkich czterech torach. W Malezji druga dostępna mieszanka będzie twarda, a na pozostałych obiektach będzie to ogumienie miękkie.
Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2014 | ||||||||
Grand Prix | Tor | @Supermiękka (czerwona) | @Miękka (żółta) | @Pośrednia (biała) | @Twarda (pomarańczowa) | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Australii | Albert Park | • | • | ||||
1 | Malezji | Sepang | • | • | ||||
1 | Bahrajn | Sakhir | • | • | ||||
1 | Chin | Shanghai | • | • | ||||
W trakcie wyścigu obie mieszanki muszą być chociaż raz użyte, o ile nie było konieczne użycie deszczowych opon. |
Wyniki ostatniego testu pokazują zwiększoną różnicę w osiągach pomiędzy twardą i pośrednią mieszanką oraz pomiędzy pośrednią i miękką: takie kombinacje zostaną użyte w czterech pierwszych Grand Prix. Dzięki temu zespoły będą miały szerokie pole do popisu przy doborze najlepszych strategii wyścigowych.
Charakterystyka gamy ogumienia P Zero w specyfikacji 2014 była w Bahrajnie zgodna z oczekiwaniami: osiągi były zbliżone do zeszłorocznych, przy dużo mniejszej degradacji. Nie pojawiały się wynikające z przegrzania pęcherze, a poziom ziarnienia był znikomy - podkreślając osiągi najnowszych mieszanek w szerokim wachlarzu warunków. Zmniejszeniu uległ także poziom zużycia bieżnika.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery, powiedział:
Informacje zebrane podczas trzech sesji testów przed sezonem pomogły nam w doborze mieszanek na pierwsze wyścigi. Sprawdziliśmy tegoroczne ogumienie w każdych warunkach: od deszczu w Jerez po jazdę w temperaturze powietrza ponad 25 stopni Celsjusza w Bahrajnie. Na tym etapie możemy stwierdzić, że opony w specyfikacji 2014 prezentują bardziej wyrównaną formę i zużywają się w mniejszym stopniu niż zeszłoroczne - i nie odbywa się to kosztem osiągów. Zrealizowaliśmy także nasz kolejny cel w postaci zmniejszenia ilości „resztek” gumy zalegających na torze.
Pośrednia i miękka mieszanka są bardzo dobrze dostosowane do warunków wyścigowych, jakich oczekujemy w Australii, Bahrajnie i Chinach. Spodziewamy się, że te opony zapewnią odpowiedni balans pomiędzy osiągami i strategią - celem są dwa-trzy pit stopy na samochód. Bardziej szorstka nawierzchnia i gorące warunki w Malezji skłoniły nas do wybrania twardej i pośredniej mieszanki - tak jak w zeszłym roku.
KOMENTARZE