GP Malezji: Rosberg najszybszy w drugim treningu

Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na torze Sepang.
28.03.1408:31
Nataniel Piórkowski
8831wyświetlenia

Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugiej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Malezji. Kolejne cztery lokaty zajęli Raikkonen, Vettel, Hamilton i Alonso.

Drugi trening rozpoczął się w sprzyjających warunkach atmosferycznych, chociaż dane przekazywane zespołom przez FIA mówiło o czterdziestoprocentowym ryzyku wystąpienia opadów deszczu. Jako pierwszy czas okrążenia odnotował jeden z porannych pechowców - Romain Grosjean: 1:44,005s.

Inny los dotknął Kobayashiego - Japończyk nie mógł wziąć udziału w FP2 z powodu ciągłych prac ekipy Caterhama nad jego samochodem. Wracając do akcji: wystarczyła chwila, by na czele tabeli pojawiło się nazwisko Buttona, które następnie przesunęło się za Hulkenberga.

Pięć minut wystarczyło, by Max Chilton wypadł z toru i zakopał swój samochód w żwirze trzeciego zakrętu. Swój bolid - tym razem w ostatnim zakręcie - obrócił także Jean-Eric Vergne. W międzyczasie na czele znajdowało się już nazwisko Bottasa, za którym ze stratą 0,003s znajdował się drugi z kierowców Williamsa, Felipe Massa. Brazylijczyk osiągnął w punkcie pomiaru prędkości 319 km/h. Po piętnastu minutach doszło do usterki skrzyni biegów w Lotusie Grosjeana. Francuz usłyszał tylko przez swojej radio: Zostań na tym biegu (drugim). Nie zmieniaj biegu.

Pięć minut później najlepsze osiągnięcia należały już do starych wyjadaczy stawki: Alonso (1:40,737s) przed Hamiltonem (1:40,785s). Trzeci był Vettel ze stratą trzech dziesiętnych do Alonso. Gdy po 35 minutach od rozpoczęcia zajęć w bolidzie Massy znalazła się pośrednia mieszanka ogumienia, Brazylijczyk awansował na pozycję lidera tabeli z czasem 1:40,112s. Bardzo szybko rezultat kierowcy Williamsa pobił Rosberg, który zszedł poniżej bariery 1:40s odnotowując 1:39,909s.

Do formy powracał Sebastian Vettel. Po niemrawym przedpołudniu Niemiec obracał się bliżej czołówki, z okrążenia na okrążenie zmniejszając swoją stratę do zwycięzcy Grand Prix Australii. Jak zauważył Ben Anderson z magazynu Autosport, pierwsza połowa sesji była jedną z najbardziej wyrównanych w tym sezonie, a czołową siódemkę dzieliły cztery dziesiętne sekundy.

Druga część zajęć upływała pod znakiem dłuższych przejazdów i porównywania ogumienia. Hamilton wyjechał poza tor w czwartym zakręcie, a na nieco ponad trzydzieści minut przed końcem do garażu Marussi dotarł bolid Chiltona. W tabeli prowadził Rosberg przed Raikkonenem i Vettelem. W przekazie radiowym Niemiec przekazał swemu inżynierowi uwagi dotyczące zużywania się ogumienia: Degradacja opcjonalnej (pośredniej) mieszanki zdaje się być wysoka - powiedział.

Gdy wydawało się, że Grosjean przejedzie w końcu zadowalającą zespół liczbę okrążeń, w bolidzie Francuza po raz kolejny w ten weekend doszło do awarii skrzyni biegów. Trzynaście minut przed końcem bolidy Mercedesa zjechały do alei serwisowej, by wymienić ogumienie. Samochody Rosberga i Hamiltona zostały wyposażone w twardą mieszankę i powróciły na tor. Na szybkie wymiany ogumienia zdecydowali się także McLaren w przypadku Buttona i Williams - Massy. Raikkonen narzekał przez radio: Tylne opony bardzo się ślizgają. Krótko po tym Fin zjechał do garażu Ferrari, z którego nie wyjechał już do samego końca sesji.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:39,90930
2Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:39,9440,0350,03530
3Sebastian Vettel (1)Red Bull RB101:39,9700,0610,02630
4Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid1:40,0510,1420,08132
5Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:40,1030,1940,05229
6Felipe Massa (19)Williams FW36 1:40,1120,2030,00934
7Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:40,2760,3670,16429
8Jenson Button (22)McLaren MP4-29 1:40,6280,7190,35228
9Valtteri Bottas (77)Williams FW36 1:40,6380,7290,01035
10Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:40,6910,7820,05334
11Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso STR91:40,7770,8680,08633
12Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:41,0141,1050,23720
13Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:41,2571,3480,24328
14Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:41,3251,4160,06832
15Esteban Gutierrez (21)Sauber C33 1:41,4071,4980,08234
16Sergio Perez (11)Force India VJM07 1:41,6711,7620,26425
17Romain Grosjean (8)Lotus E221:42,5312,6220,86014
18Max Chilton (4)Marussia MR03 1:43,6383,7291,10720
19Jules Bianchi (17)Marussia MR03 1:43,7523,8430,11429
20Marcus Ericsson (9)Caterham CT051:45,7035,7941,95131
21Kamui Kobayashi (10)Caterham CT05---0
22Pastor Maldonado (13)Lotus E22---0
107% najlepszego czasu: 1:46,902

KOMENTARZE

11
Bruce
29.03.2014 05:11
Jakie problemy mial Lotus znbolidem Pastora? Bo Romanowi dwukrotnie odmówiła posłuszeństwa skrzynia biegów, a o Wenezuelczyku ani słowa.
LH44fan
28.03.2014 03:40
Treningi to tylko treningi. Spokojnie panowie Red Bull jest słaby. :)
monako
28.03.2014 03:06
Czy można liczyć na wykresy z czasami okrążeń czy nie bardzo?
ROOK
28.03.2014 02:45
[quote="piwo"]Lotus walczy we wlasnej lidze :)[/quote] [color=white].[/color] Dzisiaj Romain dostał części dla wykręcenia paru kółek, jutro dostanie je Pastor, żeby obydwaj mieli „podkładkę” dla dopuszczenia do wyścigu z braku wykręcenia 107% w kwalifikacjach… :)
mich909090
28.03.2014 12:48
Merce schodziły do 1:43:5(miękka), a Hamilton kręcił 1:44:5 na twardej mieszance, kiedy Vettel robił takie czasy na miękkiej. Wywnioskowałem to po tych grafikach na ekranie ale oczywiście mogę się mylić. Ciekawe gdzie w tym wszystkim jest Williams? Oni też mogą mieć niezłe tempo.
piwo
28.03.2014 12:22
ja tam widzialem ze vetel krecil 44 w dlugich przejazdach. ferrari raczej 45. jedynie merc mial zblizone osiagi do vetela chodz tez ciut wolniej .
mich909090
28.03.2014 12:20
Merc pewnie tak jak w Australii dopiero w 3 treningu porządnie przyspieszy. Z tego co zauważyłem to Mercedes na długim przejeździe ponownie ma ok 1s przewagi nad resztą.
MairJ23
28.03.2014 11:35
@mefistofele uu a skad kolega wie ze WSZYSCY ustawiaja na sucho ? Czyzby byly jakies tweety od ekip co robia i jaka maja strategie ? nie sadze. Oni chyba lepiej wiedza jak jest w Malezji - kazdy mowi o tym ze popoludniu o tej porze roku pada ja tam monsunowe deszcze - wiec nie sadze ze szefowie ekip nei biora tego pod uwage. no ale Twoje informacje zapewne sa z samego zrodla :)
mefistofele
28.03.2014 09:19
@shaq Ferrari się jakby odbudowalo, pytanie tylko czy pogoda nie splata figla ;) wszyscy ustawią samochody na sucho - a w niedziele spadnie deszcze i stawka się przetasuje...
piwo
28.03.2014 09:16
Lotus walczy we wlasnej lidze :) chyba faktycznie nie ma kto tam pracowac. firma z czolowej ekipy spadla na dno. poziom minardi tfu marusi.
shaq
28.03.2014 08:52
Kimi znowu 2, Alonso się polepszył. Czyżby Ferrari nie było jednak takie słabe?