GP Malezji: Rosberg najszybszy w drugim treningu
Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na torze Sepang.
28.03.1408:31
8831wyświetlenia
Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugiej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Malezji. Kolejne cztery lokaty zajęli Raikkonen, Vettel, Hamilton i Alonso.
Drugi trening rozpoczął się w sprzyjających warunkach atmosferycznych, chociaż dane przekazywane zespołom przez FIA mówiło o czterdziestoprocentowym ryzyku wystąpienia opadów deszczu. Jako pierwszy czas okrążenia odnotował jeden z porannych pechowców - Romain Grosjean: 1:44,005s.
Inny los dotknął Kobayashiego - Japończyk nie mógł wziąć udziału w FP2 z powodu ciągłych prac ekipy Caterhama nad jego samochodem. Wracając do akcji: wystarczyła chwila, by na czele tabeli pojawiło się nazwisko Buttona, które następnie przesunęło się za Hulkenberga.
Pięć minut wystarczyło, by Max Chilton wypadł z toru i zakopał swój samochód w żwirze trzeciego zakrętu. Swój bolid - tym razem w ostatnim zakręcie - obrócił także Jean-Eric Vergne. W międzyczasie na czele znajdowało się już nazwisko Bottasa, za którym ze stratą 0,003s znajdował się drugi z kierowców Williamsa, Felipe Massa. Brazylijczyk osiągnął w punkcie pomiaru prędkości 319 km/h. Po piętnastu minutach doszło do usterki skrzyni biegów w Lotusie Grosjeana. Francuz usłyszał tylko przez swojej radio:
Zostań na tym biegu (drugim). Nie zmieniaj biegu.
Pięć minut później najlepsze osiągnięcia należały już do starych wyjadaczy stawki: Alonso (1:40,737s) przed Hamiltonem (1:40,785s). Trzeci był Vettel ze stratą trzech dziesiętnych do Alonso. Gdy po 35 minutach od rozpoczęcia zajęć w bolidzie Massy znalazła się pośrednia mieszanka ogumienia, Brazylijczyk awansował na pozycję lidera tabeli z czasem 1:40,112s. Bardzo szybko rezultat kierowcy Williamsa pobił Rosberg, który zszedł poniżej bariery 1:40s odnotowując 1:39,909s.
Do formy powracał Sebastian Vettel. Po niemrawym przedpołudniu Niemiec obracał się bliżej czołówki, z okrążenia na okrążenie zmniejszając swoją stratę do zwycięzcy Grand Prix Australii. Jak zauważył Ben Anderson z magazynu Autosport, pierwsza połowa sesji była jedną z najbardziej wyrównanych w tym sezonie, a czołową siódemkę dzieliły cztery dziesiętne sekundy.
Druga część zajęć upływała pod znakiem dłuższych przejazdów i porównywania ogumienia. Hamilton wyjechał poza tor w czwartym zakręcie, a na nieco ponad trzydzieści minut przed końcem do garażu Marussi dotarł bolid Chiltona. W tabeli prowadził Rosberg przed Raikkonenem i Vettelem. W przekazie radiowym Niemiec przekazał swemu inżynierowi uwagi dotyczące zużywania się ogumienia:
Degradacja opcjonalnej (pośredniej) mieszanki zdaje się być wysoka- powiedział.
Gdy wydawało się, że Grosjean przejedzie w końcu zadowalającą zespół liczbę okrążeń, w bolidzie Francuza po raz kolejny w ten weekend doszło do awarii skrzyni biegów. Trzynaście minut przed końcem bolidy Mercedesa zjechały do alei serwisowej, by wymienić ogumienie. Samochody Rosberga i Hamiltona zostały wyposażone w twardą mieszankę i powróciły na tor. Na szybkie wymiany ogumienia zdecydowali się także McLaren w przypadku Buttona i Williams - Massy. Raikkonen narzekał przez radio:
Tylne opony bardzo się ślizgają. Krótko po tym Fin zjechał do garażu Ferrari, z którego nie wyjechał już do samego końca sesji.
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W05 Hybrid | 1:39,909 | 30 | |||
2 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari F14 T | 1:39,944 | 0,035 | 0,035 | 30 | |
3 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB10 | 1:39,970 | 0,061 | 0,026 | 30 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W05 Hybrid | 1:40,051 | 0,142 | 0,081 | 32 | |
5 | Fernando Alonso (14) | Ferrari F14 T | 1:40,103 | 0,194 | 0,052 | 29 | |
6 | Felipe Massa (19) | Williams FW36 | 1:40,112 | 0,203 | 0,009 | 34 | |
7 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB10 | 1:40,276 | 0,367 | 0,164 | 29 | |
8 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-29 | 1:40,628 | 0,719 | 0,352 | 28 | |
9 | Valtteri Bottas (77) | Williams FW36 | 1:40,638 | 0,729 | 0,010 | 35 | |
10 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM07 | 1:40,691 | 0,782 | 0,053 | 34 | |
11 | Jean-Eric Vergne (25) | Toro Rosso STR9 | 1:40,777 | 0,868 | 0,086 | 33 | |
12 | Kevin Magnussen (20) | McLaren MP4-29 | 1:41,014 | 1,105 | 0,237 | 20 | |
13 | Adrian Sutil (99) | Sauber C33 | 1:41,257 | 1,348 | 0,243 | 28 | |
14 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR9 | 1:41,325 | 1,416 | 0,068 | 32 | |
15 | Esteban Gutierrez (21) | Sauber C33 | 1:41,407 | 1,498 | 0,082 | 34 | |
16 | Sergio Perez (11) | Force India VJM07 | 1:41,671 | 1,762 | 0,264 | 25 | |
17 | Romain Grosjean (8) | Lotus E22 | 1:42,531 | 2,622 | 0,860 | 14 | |
18 | Max Chilton (4) | Marussia MR03 | 1:43,638 | 3,729 | 1,107 | 20 | |
19 | Jules Bianchi (17) | Marussia MR03 | 1:43,752 | 3,843 | 0,114 | 29 | |
20 | Marcus Ericsson (9) | Caterham CT05 | 1:45,703 | 5,794 | 1,951 | 31 | |
21 | Kamui Kobayashi (10) | Caterham CT05 | - | - | - | 0 | |
22 | Pastor Maldonado (13) | Lotus E22 | - | - | - | 0 |
107% najlepszego czasu: 1:46,902
KOMENTARZE