FIA: Przepisy dotyczące paliwa są jasne
Federacja twierdzi również, że poprawnie działający czujnik zawsze zapewnia dokładne dane
28.03.1416:05
1740wyświetlenia
Charlie Whiting, dyrektor wyścigów F1, nie ma wątpliwości, że regulamin jest przejrzysty w kwestii dotyczących limitu przepływu paliwa.
Red Bull argumentuje swoją apelację od dyskwalifikacji Daniela Ricciardo tym, że w regulaminie nie ma zapisu wymagającego pomiaru przepływu paliwa czujnikiem FIA.
Ta kwestia została wyjaśniona w dyrektywie technicznej opublikowanej pierwszego marca, jednak zdaniem Mistrzów Świata jest ona tylko opinią Whitinga i nie jest ona regulaminowo obowiązująca. Red Bull jest pewien, że jeśli udowodni, iż Daniel Ricciardo nie przekraczał limitu to uda się odzyskać drugie miejsce z GP Australii.
FIA jest jednak innego zdania twierdząc, że inny z zapisów regulaminu określa sposób pomiaru.
Moim zdaniem Artykuł 5.10 dość jasno określa, że jedynym sposobem mierzenia przepływu paliwa jest homologowany czujnik- powiedział Whiting.
Jak wiecie, Gill jest jedynym czujnikiem homologowanym przed FIA. Dla mnie to jest całkowicie jasne.
Brytyjczyk odwoływał się konkretnie do artykułu 5.10.3, który stanowi:
Homologowany czujnik musi zostać umieszczony tak, aby bezpośrednio mierzyć ciśnienie, temperaturę oraz przepływ paliwa dostarczonego do wtryskiwaczy. Te sygnały muszą zostać przekazane do systemu danych FIA.
Red Bull twierdzi również, że czujniki dostarczone przez FIA nie są dość precyzyjne i błąd pomiaru wynosi nawet dwa procent, co ma przekładać się na 0,3s różnicy w czasach okrążeń. Ciało zarządzające sporem twierdzi jednak, iż jest pewne, że czujniki zapewniają 99,5% dokładności.
Akceptujemy błąd w granicach około 0,5%- powiedział Fabrice Lom, szef działu napędów F1.
Większość pomiarów jest na znacznie lepszym poziomie. Krok po kroku dochodzimy do celu, którym jest 0,25%.
FIA uważa również, że czujnik może pracować 100 godzin bez dodatkowej kalibracji, co oznacza, że odczyty zawsze są poprawne.
Podczas pierwszego użycia czujnika od razu wiesz, czy coś jest nie tak. Przyczyna to inna kwestia. Nie było jednak problemu z dokładnością. Jeśli pracuje odpowiednio to zawsze jest dokładny. Tak było dotychczas. Czasem nie wiadomo czemu się psują, ale taka informacja pojawia się od razu i jest oczywista.
KOMENTARZE