GP Bahrajnu: opony użyte w wyścigu

Na Sakhir lepsze okazała się strategia dwóch postojów
07.04.1411:51
Paweł Zając
3266wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3Pit-stop 4Pit-stop 5@Suma
1.HamiltonMuMn (19)Pn (41)2
2.RosbergMuPn (21)Mn (41)2
3.PerezMuMu (16)Pn (34)2
4.RicciardoMuPu (18)Mu (35)2
5.HülkenbergMnMn (15)Pn (35)2
6.VettelPnMn (16)Mn (34)2
7.MassaMuMu (13)Mu (28)Pn (38)3
8.BottasMuMu (10)Mu (25)Pn (40)3
9.AlonsoMuMu (12)Pn (28)Pn (41)3
10.RäikkönenMuMu (13)Pn (33)Pu (41)3
11.KwiatMnMn (10)Pn (24)Mu (39)3
12.GrosjeanMnMu (13)Pn (28)Mu (37)3
13.ChiltonMnMn (11)Pn (28)Mu (40)3
14.MaldonadoMnMn (19)Pn (39)Mu (40)S&G (47)4
15.KobayashiMnMn (15)Pn (35)2
16.BianchiMnMn (10)Pn (13)DT (18)Mu (31)Pn (40)5
17.ButtonMuMu (17)Pn (35)2
Niesklasyfikowani
MagnussenMuMu (11)Mu (25)Pn (38)3
GutierrezMuMn (2)Mu (27)2
EricssonMnMn (1)Mu (26)2
VergneMnPn (1)Mn (14)2
SutilPnMn (7)Mn (13)2
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet

DT = Kara „drive through” - przejazd przez aleję serwisową
S&G = Kara „stop & go” - 10 sekund postoju na stanowisku serwisowym


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: W Bahrajnie byliśmy świadkami kilku fantastycznych pojedynków koło w koło, w których kluczowe role odegrała strategia dotycząca opon oraz zarządzanie tempem. Przy obniżającej się temperaturze nawierzchni niektóre zespoły zmieniły taktykę z trzech pit stopów na dwa. Przy neutralizacji w końcówce wyścigu oraz sytuacji, w której kierowcy stosują różne strategie i mają różne opony, ekscytujący finisz jest gwarantowany. Teraz przygotowujemy się do pierwszej sesji testowej w trakcie sezonu. Chętnie wykorzystamy okazję do sprawdzenia rozwiązań na przyszłość przy użyciu obecnej generacji samochodów i postaramy się jak najlepiej wykorzystać tę szansę.