Zbyt duża degradacja tylnych opon problemem Williamsa
Kierowcy zespołu są zgodni, iż ten aspekt wykluczył ich z walki o dobry wynik w GP Bahrajnu
08.04.1411:55
1819wyświetlenia
Kierowcy zespołu Williams są zgodni, że w uzyskaniu dobrego wyniku podczas Grand Prix Bahrajnu przeszkodziła im zbyt duża degradacja tylnych opon.
Massa oraz Bottas prezentowali dobre tempo przez cały weekend, aczkolwiek w wyścigu, kiedy większość rywali zdecydowała się na strategię dwóch postojów, duet Williamsa musiał trzykrotnie zatrzymywać się na zmianę opon, ze względu na zbyt dużą degradację na tylnej osi.
Walczyliśmy z Force India cały wyścig, ale w porównaniu do nas lepiej zarządzali tylnymi oponami i byli w stanie pojechać na dwa postoje, kiedy my nie- powiedział Felipe Massa.
Jest wiele rzeczy do zrobienia, by poprawić samochód, ponieważ widzieliśmy, że rywale w przeciwieństwie do nas byli w stanie pojechać na dwa pit stopy.
Degradacja opon, zwłaszcza tylnych, była znacznie większa niż się spodziewaliśmy i planowaliśmy strategię na dwa pit stopy, aczkolwiek musieliśmy zmienić swoje plany dosyć wcześnie i to nas sporo kosztowało w końcówce, zwłaszcza samochód bezpieczeństwa- stwierdził Valtteri Bottas.
Wydaje mi się, że oni [Force India] mieli lepszą trakcję na wyjściu z zakrętów. Na ostatnich trzech okrążeniach zrobił się pociąg, na którego czele były Force India, potem Red Bulle i my. Nie byliśmy w stanie dobrze wychodzić z zakrętów, by potem zbliżyć się do nich i ich powyprzedzać.
Nowy inżynier Williamsa od spraw wydajności bolidu - Rob Smedley, przyznał, że ekipa będzie musiała zwrócić uwagę na coś więcej niż tylko aerodynamikę, by rozwiązać problem zbyt szybko zużywających się tylnych opon.
To bardzo ważne, by nie spoglądać tylko na jeden obszar. Myślę, że byłoby to złe podejście. Chodzi tu o aerodynamikę, lecz są setki jak nie tysiące detali, które także musimy wziąć pod lupę. Bez samochodu bezpieczeństwa bylibyśmy w stanie ukończyć wyścig na wyższej pozycji jak siódma. To nam nie pomogło, ale jest to część wyścigów Formuły 1.
KOMENTARZE