Udoskonalony wydech poprawi dźwięk silników V6

Producenci wraz z FIA mogą wprowadzić standardową, unowocześnioną rurę wydechową.
19.04.1407:26
Nataniel Piórkowski
2439wyświetlenia

Grupa Robocza zajmująca się problemem zwiększenia hałasu generowanego przez nowe jednostki napędowe V6 planuje wprowadzenie poprawek w obszarze wydechu.

Spotkanie w tej sprawie odbędzie się szóstego maja, jednak po wstępnych rozmowach pomiędzy FIA a producentami silników, przeprowadzonych piątkowego wieczora na padoku toru w Szanghaju, postanowiono, że koncentracja skupi się na wprowadzeniu korekt w sferze wydechu.

Źródła potwierdzają, że w ciągu najbliższych kilku dni zostaną poddane ocenie kolejne rozwiązania. Dane z nich zbierze FIA. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie standardowego wydechu, który zostanie tak zoptymalizowany, aby zwiększyć poziom hałasu.

Magazyn Autosport sugeruje, że FIA zwołała spotkanie kryzysowe na tydzień przed Grand Prix Hiszpanii, w celu sfinalizowania dalszych działań i wprowadzenia poprawek. Szef Federacji - Jean Todt przyznał w Bahrajnie, iż ma nadzieję, że pierwsze testy nowych, głośniejszych silników mogą odbyć się już po zakończeniu wyścigowego weekendu w Barcelonie.

Wstępna analiza innej, próbnej konstrukcji rury wydechowej, przeprowadzona na hamowni przez jednego z producentów jednostek napędowych, zaowocowała obiecującym skokiem hałasu. Ma być on na tytle zadowalający, by zadowolić i uspokoić wszystkich krytyków. Wszelkie zmiany w samych silnikach zostały wykluczone, ponieważ wymagałyby zmiany całej filozofii związanej z oszczędnym zużyciem paliwa.

KOMENTARZE

5
MildSeven
19.04.2014 07:14
Pamietam jak w swojej bmw wybebeszylem caly wydech i z drugiego konca miasta bylo slychac kto nadjezdza.
Challenger
19.04.2014 06:23
@Kamikadze2000 kolega ma racje. Jak zwykle wszyscy wiedzą tylko nie FIA, Podniesienie limitu paliwa powinno dać zwiększenie obrotów, w ogóle limit powinien wrócić do poziomu 15-18 tyś. Utrzymanie ich na poziomie 15-18 tyś powinno wystarczyć na zwiększenie prędkości bolidów - zwłaszcza tych których jednostki w górnym zakresie ciągną lepiej, dać lepszy dźwięk zwłaszcza wtedy kiedy bolidy cisną najbardziej. Może to wyrównać stawkę - ale to się nie stanie zwłaszcza z tego powodu bo Mercedes na to nie pozwoli.
Kamikadze2000
19.04.2014 08:53
Gówna wiele się nie zmieni... ;) Najwięcej wniosłoby jednak zwiększenie maksymalnych obrotów i w ogóle osiąganie tego maksimum. Może w przyszłym sezonie, na który już się nastawiam... ten jest "przejściówką", która raczej specjalnie już nas nie zaskoczy. ;)
Aeromis
19.04.2014 08:26
@gnodeb Niewłaściwie rozumiesz to słowo/sformułowanie. W prawdzie można powiedzieć "uciszyć wszystkich krytyków", ale nawet w tym stwierdzeniu nie ma przesłania że ktoś jest "be". Miejmy nadzieję, że nikt przy analizie nie poplątał warunków testowania i na torze zacznie znów coś grać.
gnodeb
19.04.2014 07:12
"wszystkich krytyków"... hoho, to teraz fani i organizatorzy są tymi złymi. Nie puste garnitury, które wprowadziły pseudo-eko-odkurzacze, lecz odbiorcy i klienci. Co dalej? Przypiszą nam chorobę psychiczną? Nie podobają ci się zmiany na gorsze? Jesteś cichofobem!